נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן הישראלי קורס: נזק של מיליארד שקל מדי חודש לענף הבנייה

המשבר בענף הבנייה מחמיר, ועל פי הערכות הענף יפסיד מיליארד שקל מדי חודש, זאת על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והסנקציות שמטילה טורקיה על ישראל
מערכת ice |  2
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ גרשון אלינסון)
המשבר בענף הנדל"ן והבנייה בישראל הולך ומחמיר החל מה-7 באוקטובר, זאת בעקבות המשבר הגדול שנוצא בעקבות המחסור בעובדים בין היתר. כעת נודע כי הנזק שהולך להיות לענף הבנייה בחודשים בקרובים יעמוד על מיליארד שקל בחודש, בטח אחרי הסנקציות שמטילה טורקיה על ישראל.
על פי הדיווח ב-YNET, מאז פרוץ המלחמה היקף פעילות תעשיות הבנייה בישראל צנח בכ-55%, כאשר מפעלים רבים בכל הארץ חטפו מכה קשה. רוב המפעלים שנפגעו הם מפעלים שמיצרים חומרי ומוצרי בנייה. היקף הפעילות של ענפי תעשיית הבנייה נאמד בכ-25 מיליארד שקל בשנה.
 
כידוע, עוד ועוד חברות שקשורות לענף הבנייה בישראל קורסות לאחרונה, כאשר אחת מהן היא חברת קמחי ובניו חומרי בניין, העוסקת באספקה ושיווק של מוצרי בניין לקבלנים וללקוחות פרטיים, שצברה חובות בסך של 23 מיליון שקל.
החברה טענה בפני בית המשפט כי היא חווה בשנתיים האחרונות קשיים תזרמיים שהגיעו לשיאם במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". אותם קשיים הובילו אותה למחסור במלאי עבור הלקוחות, מה שגרר ישירות ירידה אדירה בהיקף המחזור השנתי, שהסתכם ב-2023 ב-20 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל בשנה שקדמה לה.
החברה טענה כי מה שהוביל אותה למצב הנוכחי בין היתר הוא חובות בסך מיליוני שקלים שהגיעו עקב קריסה של לקוחות שלה, כמו גם עליות הריבית במשק הישראלי שהביאו להאמרת עלויות המימון, מה שהכביד על התזרים השוטף. השיא כאמור הגיעה במהלך המלחמה וכחלק מהקריסה של ענף הנדל"ן, כאשר גרם לירידה עצומה במכירות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    100 מיליון רווח
    רווח עתק 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מה הם מדברים הבורסה של חברות פינוי בינוי מראה רווחים של מאות מיליוני שקלים מחירי הדירות הזויים וקרקע שיושב עליה בניין ישן או שיכון במרכז שווה 100 מיליון.
    סגור
  • 1.
    מזמן הענף הקריסה
    המתבונן 04/2024/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ניפחו את הבועה , עד שהתפוצצה להם בפנים. עבור 4 קירות מבלוקים צריך לעבוד 30 שנה!!! התחרפנתם!!!
    סגור