נדל"ן ותשתיות

הסכנה מאתרי הבנייה: אלו הממצאים שחשפה רשות מקרקעי ישראל

על פי החשד נהגי משאיות המובילות פסולת בנייה הגיעו לאתרי הטמנה פיראטיים בשטחים פתוחים באיזור מועצת גזר ומושב אחי סמך והשליכו את הפסולת שעל המשאית בניגוד לחוק, תוך שהם מזהמים את הסביבה. "משטרת ישראל בשיתוף הגופים השונים תמשיך במאבקה כנגד פעילות בלתי חוקית המתבצעת תוך זלזול בשלטון החוק" 
מערכת ice | 
אתר בניה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
בתום חקירה סמויה שהתנהלה מספר חודשים על ידי צוות חקירה מיוחד ביחידת מתפ"א של משטרת ישראל בשיתוף הרשות למקרקעי ישראל אשר הציבה זאת כחלק מיעדיה המרכזיים ובסיוע הסיירת הירוקה עוכבו 40 חשודים ונתפסו 30 משאיות מאיזור השפלה בשל עבירות של השלכת פסולת במועצת גזר וסביבתה ואשר הביאו למפגעים סביבתיים ותברואתיים קשים.
במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ביחידת מתפ"א של משטרת ישראל בשיתוף רשות מקרקעי ישראל אשר קבעה בין יעדיה את מיגור תופעה זו כיעד מרכזי ובסיוע של הסיירת הירוקה, הקרן הקיימת לישראל ורשות הטבע והגנים הצטברו חומרי חקירה על אודות חשד לביצוע עבירות של השלכת פסולת בנסיבות חמורות, קבלת דבר במרמה ומטרד לציבור נגד מספר חשודים מאזור השפלה.
 
על פי החשד, נהגי משאיות המובילות פסולת בניה הגיעו לאתרי הטמנה פיראטיים בשטחים פתוחים באיזור מועצת גזר ומושב אחי סמך והשליכו את הפסולת שעל המשאית בניגוד לחוק, תוך שהם מזהמים את הסביבה וגורמים למפגע סביבתי.
תופעת הפשיעה החמורה מתפרסת באיזורים רבים ברחבי הארץ ומניבה הון כספי רב, בין היתר למחוללי פשיעה. על פי עדויות, התושבים אשר סובלים ממטרד זה באיזור מגוריהם חווים התנהגות בריונית המלווה באיומים נאלצים להתמודד עם בעיות סביבתיות וכלכליות, מפגעים תברואתיים ובטיחותיים.
בעקבות התופעה וכחלק מיעדי היחידה למיגור תופעת שפיכת הפסולת הפיראטית על אדמות המדינה החליט מפקד יחידת מתפ"א נצ״מ איל ראון על הקמת צוות חקירה מיוחד, "דרך ארץ" בהובלת זרוע החקירות של יחידת מתפ"א אשר החלה בפעילות סמויה בשיתוף הרשות למקרקעי ישראל והסיירת הירוקה במהלכה זוהו נהגים משליכים מידי יום פסולת בניגוד לחוק במטמנות פיראטיות כאשר הם מזהמים את שטחי המדינה, מסכנים את בריאות התושבים ופוגעים באיכות חייהם.
במהלך הימים האחרונים, עם המעבר לחקירה גלויה וחיזוק התשתית הראייתית, פשטו לוחמי יחידת מתפ"א, רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה על בתיהם של החשודים באיזור השפלה וביצעו חיפושים נרחבים, במהלכם נתפסו 30 משאיות, נגררים, ורכבים. בתום החיפושים עוכבו 40 חשודים לחקירה בחשד לעבירות סביבתיות וכלכליות משמעותיות.
"משטרת ישראל בשיתוף הגופים השונים תמשיך במאבקה כנגד פעילות בלתי חוקית לרבות פעילות בתחום הפלילי, כלכלי, סביבתי ובריאותי המתבצעת תוך זלזול בשלטון החוק ובעלת השפעה שלילית ומסוכנת לחברה הנורמטיבית שומרת החוק", נמסר בהודעת המשטרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה