נדל"ן ותשתיות

בעקבות המלחמה: זה הנזק הכלכלי העצום שנגרם לאסדת הגז

בעקבות ההשבתה של אסדת הגז תמר בתחילת המלחמה, אובן ההכנסות לשותפות מוערך בכ-53 מיליון דולר, וההפסד הנקי עומד על 17 מיליון דולר. למרות זאת, המנייה של השותפה ישראמקו זינקה בהמשך בכ-4.7% בעקבות התוכנית להגדלת ההפקה עד 2025
מערכת ice | 
מאגר הגז לוויתן (צילום מרק ישראל סלם/פלאש 90)
בתי עסק רבים בישראל נפגעו בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ואיתן גם אסדת הגז תמר אשר הושבתה בתחילת המלחמה למשך חודש ימים. אובדן ההכנסות למדינה כתוצאה מהשבתת המאגר מוערכת לשותפות בכ-53 מיליון דולר, והפסד נקי עומד על 17 מיליון דולר.
כפי שנכתב בכלכליסט, ההשבתה הובילה לירידה בתוצאות של ישראמקו (אשר מחזיקה כ-28% מהמאגר), אך בהמשך מניית החברה זינקה בכ-4.7% בזכות התוכנית להגדלת ההפקה ב-45% עד שנת 2025. כמו כן, נכתב כי ההכנסות של כלל השותפות במאגר עמדו על 476 מיליון דולר במהלך 2023, כאשר מדובר על ירידה של 9% בהשוואה לאשתקד.
בחודש שעבר אחת מהשותפות במאגר הודיעה כי החל מיולי 2025 הייצוא למצרים יגדל בכ-4BCM נוספים, דבר שמהווה גדילה משמעותית לעומת הכמות שסופקה עד היום ועמדה על 2BCM. נוסף על כך, הוחלט על החלטה להשקעה של כ-24 מיליון דולר בשדרוג מדחסים אשר יאפשרו הגדלה של הפקת הגז הטבעי. כמו כן,  ע"פ בלומברג, לאור מלחמת חרבות ברזל צומצם ייצוא הגז בכ-80%, מה שגרם לעלייה דרסטית בהפסקות החשמל במצרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה