נדל"ן ותשתיות

המהפכה של גוש דן: כך ייראה פארק אריאל שרון

?אגם מלאכותי, סכר, בית מורשת לאריק שרון וגשר אופניים על טיילת: פארק אריאל שרון במהפכה הנדסית שתשנה את פני גוש דן
מערכת ice |  2
פארק אריאל שרון (צילום פארק אריאל שרון)
הפארק המטרופוליני אריאל שרון, שמשתרע על שטח של כ-8,000 דונם והידוע כאחד הפרויקטים הגדולים בעולם בתחום השיקום הסביבתי, מתכנן בשנים הקרובות לקדם מספר פרויקטים הנדסיים ענקיים שישנו את פני הפארק ואת פניה של גוש דן בכלל.
בין הפרויקטים המרכזיים ניתן למנות את יצירתו של אגם מלאכותי גדול שישמש כאתר נופש, ספורט מים ובילוי, עם מסעדות וחנויות לאורך טיילת. כמו כן מתוכננת בנייתו של סכר דינאמי ענק שירסן את נחל איילון, יאפשר שליטה בכמות הנגר הנכנסת לפארק ויסייע במניעת הצפות.

פרויקט מרכזי נוסף הוא ייסודו של "בית מורשת אריאל שרון" שיכלול מרכז מבקרים, אודיטוריום ועוד על פני שטח של 3 דונם. בנוסף מתוכננת הקמת שני מתחתי אמפיתיאטרון - האחד פתוח בעל 35 אלף מקומות והשני מקורה חלקית בסגנון רומי עם 5 אלף מקומות ישיבה.
כחלק מתפיסה של קיימות וידידות לסביבה, הפארק מתכוון להתקין מערכות פוטו-וולטאיות לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, שייצרו כ-12 מגה-וואט, וכן עמדות טעינה לרכבים חשמליים. פרויקטים נוספים כוללים שיפור מתחם הכניסה והסדרת חניון ל-6,500 מקומות, המשך שיקום ההר (חירייה לשעבר) ואיטומו, קידוח 3 בארות נוספות, והקמת אתר עתיקות “בני ברק המקראית” עם שחזור של כפר מתקופת המשנה והתלמוד.
המנכ"ל של פארק אריאל שרון דן ליכטמן אמר על המהלך: "מדובר בפרויקטים שיהפכו את הפארק למתקדם וידידותי יותר למבקרים, ויצעידו אותו לעתיד כפארק מטרופוליני מודרני ומתקדם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכניסה להולכי רגל ליד המשתלה
    רק שואל 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא כדאי לטפל ולנקות? נראה כמו מזבלה!
    סגור
  • 1.
    המון המון בהצלחה (ל"ת)
    סמי שמעון 03/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור