נדל"ן ותשתיות

רשות מקרקעי ישראל בהישג: כך הכניסה 4 מיליארד שקל למדינה

רשות מקרקעי ישראל הכריזה כי על ידי מכרזים וביטול הפטור, היא מקיימת תחרות בשוק הכריה והחציבה. מלבד זאת, הכניסה לקופת המדינה כ-4 מיליארד שקל. שר השיכון והבינוי: "הגדלת היצע המחצבות יגביר את התחרות ויקדם את ענף הסלילה והבנייה"
מערכת ice | 
מפת ישראל (צילום shutterstock)
רשות מקרקעי ישראל מקיימת תחרות משמעותית בתחום הכריה והחציבה. היום (שלישי) ציינה רשות מקרקעי ישראל כי זו מסכמת עבודה אינטנסיבית ומאומצת מול חברות הכריה. מדובר בכך שזו מעודדת תחרות בתחום המצוין, באמצעות מכרזים וביטול הפטור בשוק הכריה. מלבד זאת, רמ"י הכניסה לקופת המדינה כ-4 מיליארד שקל. 
במהלך השנים האחרונות, חברות הכריה נהנו מהארכת הסכמי חציבה בפטור ממכרז, וכעת אלו נדרשות להתמודד  במכרזים פומביים בהתאם להוראות החוק. כחלק מהפעולות החשובות שמקיימת רמ"י בתחום הכריה והחציבה, זו קידמה חתימת הסכם פשרה עם חברת "שפיר", שבו חויבה החברה להשיב את מחצבת עציונה שיצאה למכרז   ובו זכתה החברה בסכום של 1.18 מיליארד שקל.
אותו הישג משמעותית מתווסף להחזרת מחצבת זנוח, אשר שווקה במכרז ובו זכתה אתמול (שני), חברת 'מחצבות כפר גלעדי' בסכום של 1.1 מיליארד שקל. השר יצחק גולדקנופף, התייחס לאותם הישגים משמעותיים בתחום הכריה והחציבה: "אני מברך את מחצבות כפר גלעדי על זכייתם ומודה לרמ"י על פעילותה להרחבת אתרי החציבה. אנו פועלים כל העת על מנת לספק פתרונות ולסייע בקידום בניית תשתיות. הגדלת היצע המחצבות יגביר את התחרות ויקדם את ענף הסלילה והבנייה".
יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "רמ"י פועלת נמרצות לשיווק והרחבת אתרים לחומרי חציבה בכדי לסייע למשק הבנייה והסלילה. בהמשך ל-8 מכרזי כרייה וחציבה שיצאו מתחילת 2023 גם השנה נמשיך להרחיב את היצע המחצבות לחיזוק המשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה