יח"צ
כמה גוגל הכניסה בשנים האחרונות מפרסומות?
גוגל הגדילה ב-44 מיליארד דולר את ההכנסות שלה מהפרסומות ב-2021. החברה הכניסה סכום מוערך של 181 מיליארד דולר. צמיחה של למעלה מ-150 מיליארד דולר בעשור האחרון
דיווחים בחו"ל פירסמו אתמול (רביעי) את הכנסות הכספים של מנוע החיפוש מפרסומות החל משנת 2010 ועד היום, ההשוואה מטורפת, אם בשנת 2010 גוגל הכניסה 28 מיליארד דולר מהפרסום, כיום היא מכניסה סכום מוערך של 181 מיליארד דולר מפרסומות.
על פי הדיווחים מעבר לים, בשנת 2010 גוגל הכניסה 28 מיליארד דולר מפרסומות, שנה לאחר מכן 37 מיליארד דולר, ב-2012 הכניסה 44 מיליארד דולר, ב-2013 הכניסה 51 מיליארד, ב-2014 שוב צמחה וההכנסה הגיעה ל-60 מיליארד דולר. ב-2015, הכניסה 67 מיליארד דולר. בחמש השנים האחרונות ההכנסה תפסה תאוצה. בשנת 2016 גוגל הכניסה מפרסומות 79 מיליארד, שנה לאחר מכן 96 מיליארד, ב-2018 הכניסה 116 מיליארד והצמיחה העיקרית הייתה ב-3 השנים האחרונות כשב-2019 הכניסה 135 מיליארד דולר, ב-2020 147 מיליארד והשנה הכנסתה מוערכת ב-181 מיליארד דולר מפרסומות.
כזכור, גוגל החלה כמנוע החיפוש אך בהמשך צירפה לעצמה כלים חיוניים וחיזקה את מעמדה וכיום מדובר באחד האתרים הגדולים בעולם המספק שלל שירותים למשתמשים. בפרסומות, לגוגל יש כמה שיטות כמו: פרסום באנרים באתרים הקשורים לחיפוש, אנשים שמקדמים את האתרים בגוגל על ידי כל מיני טכניקות ופרסום ממומן העובד בשיטת PPC (Pay Per Click). גוגל עושה מעין מכירה פומבית על שבה המפרסם בוחר כמה הוא מוכן לשלם עבור כל לחיצה על הפרסום הממומן, אך צריך גם איזון ותוכן איכותי של מקדמי האתרים השונים בכדי לזכות באפשרות לפרסם את האתר. הסיבה לעלייה הדרמטית ככל הנראה בשנת 2021 היא משבר הקורונה, הסגרים ברחבי העולם שאילצו עסקים רבים לעבור לזירה האינטרנטית ולפרסם את עצמם במנוע החיפוש של גוגל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה