מינויים

היסטוריה בסין: הנשיא יוצר תקדים של עשרות שנים

לאחר שביטל את הגבלת הכהונה בממשלה הסינית בשנת 2018, נשיא סין שי ג'ינפינג מודיע בקונגרס הסיני כי ימשיך לכהן חמש שנים נוספות ועל פי דעות מומחים - הוא בדרך לכהונה הרבה יותר ארוכה וללא מתחרים או מתנגדים
מערכת ice | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
הקונגרס הסיני מתקיים אחת לחמש שנים ולו השפעה רבה על כלכלת המדינה וכמובן על תפקודה הרציף. לפני כחמש שנים, בעת הקונגרס הקודם, הצליח הנשיא הסיני שי ג'ינפינג לבטל את חוק הגבלת הכהונה בממשלה הסינית, אשר חוקקה לאחר מותו של השליט הוקדם מאו שריסק את המדינה מבחינות רבות.
עד שהצליח לבטל את החוק נשיא יכול היה לכהן רק עד שנתיים ולאחר ביטולו הנשיא המשיך לכהן ללא מפריע. בתקופה זו השתית לא מעט פחד ברחבי סין בצורת הגבלות רבות, מעקבים, צנזורות והגבלת חופש הדיבור וזאת למרות שהצליח לחזק את המדינה כלכלית באופן ניכר. 
בקונגרס שמתקיים בימים אלו הוכרז רשמית כי הנשיא ימשיך לכהן לפחות לחמש השנים הקרובות. יתרה מכך, לאחר ביטול החוק בשנת 2018 מסתמן כי הנשיא, שכבר לפני שנים רבות חיסל כל צל של תחרות פוליטית, ימשיך לכהן ככל שרק ירצה. בעת שהודיע על כך שימשיך לכהן כנשיא, העלה לפי הסדר לבמת הקונגרס את חברי המפלגה שלו, גברים כולם.
במסגרת החבורה הזו לא ניכר אף יורש ברור, כנהוג, לנשיא דבר שמביא כמובן רבים להאמין אף יותר שהוא מתכנן לכהן עוד כ-10 שנים לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה