מינויים

טלטלה בתעשייה האווירית: עמיר פרץ נפסל מלכהן כיו"ר

למרות רקיחת דיל פוליטי בשיתוף עם שר הביטחון, השר לשעבר עמיר פרץ לא הצליח לעבור את משוכת הוועדה למינוי בכירים בשירות הציבורי. על פי ההערכה ההחלטה התקבלה בעקבות הזיקה שלו לשר הביטחון וגם היעדר כישורים מתאימים לתפקיד

מערכת ice |  3
עמיר פרץ (צילום אתר הכנסת)
לאחר לילה דרמטי בוועדת המינויים בשירות הציבורי בראשות השופטת בדימוס בלהה גלאור, הוחלט פסול את השר לשעבר עמיר פרץ מלכהן כיו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית (תע"א).
לא ידועות עדיין הסיבות לפסילתו, אך על-פי הערכה, הכישורים שהציג פרץ לתפקיד לא התעלו על הזיקה הפוליטית שלו לשר הביטחון, בני גנץ, שהוא זה שביקש למנותו. וגם לא על העובדה שפרץ אינו נמנה עם נבחרת הדירקטורים.
דיל פוליטי? גנץ מפרגן לעמיר פרץ באחד הג'ובים היוקרתיים ביותר במשק
כזכור, לפני כ-3 חודשים הכריז שר הביטחון בני גנץ שעמיר פרץ שכיהן בשורה של תפקידים פוליטיים הוא המועמד שלו לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית.
פרץ כיהן כשר בממשלת נתניהו למרות שבמהלך מערכת הבחירות גילח את שפמו שהיה לסמלו המסחרי כדי שלטענתו אנשים יבינו שהוא מתחייב שלא להיכנס לממשלת נתניהו, פרץ כאמור נכנס יחד עם איציק שמולי לממשלה בניגוד להבטחות הבחירות שלהם ושניהם נפלטו מהמערכת הפוליטית.
גורמים במערכת הפוליטית אמרו שבני גנץ הרגיש חייב לפרץ לאחר שהאחרון הצטרף אליו במסע עם נתניהו למרות הבטחות ישירות ומפורשות שלהם שלא לעשות זאת, ובכך סייע לגנץ להכשיר את המהלך שעשה ובסופו של דבר לא הצליח.
עמיר פרץ ואיציק שמולי נפלטו מהמערכת הפוליטית לאחר הכניסה הזו לממשלת נתניהו בניגוד להבטחותיהם ולכן מעוניין גנץ "לצ'פר" את פרץ.
נזכיר כי מדובר באחד המינויים היוקרתיים ביותר במערכת הביטחונית הישראלית מאחר והתעשייה האווירית היא אחד הגורמים הממשלתיים האחרונים שמוציאים מבין ידיהם את פאר הטכנולוגיה הצבאית הישראלית. לזכותו של פרץ יאמר כי הוא היה זה שהכריע בעד ייצור מערכות "כיפת ברזל" כשהדעות לגביה היו חלוקות אם למגן את עצמנו לדעת ואם כן, אז באמצעות איזו מערכת.
ההחלטה של פרץ הייתה למעשה שובר שיוויון ואפשרה לצה"ל ולכל ממשלה את מרחב התמרון שבין מתקפות רקטות על ישראל לתגובה ברוטלית של הצבא, תגובה שעלולה הייתה לעלות בהתנגשויות פוליטיות עם העולם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מפאי חזרה. שחיתות, ג׳ובים, גזענות, יחד עם המפדל וערביי (ל"ת)
    אשר ידלין 10/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    למה יאיר לפיד יש כישורים להיום רהמ?
    ישראל כץ 10/2021/26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כנראה הרקע העדתי עדיין חי ובועט לא הגיוני כי לראשון ממשלה משרה חשובה יותר יהיה אדם שאין לו שום תואר או בגרות או כל דבר אחר שצריך להיות רהמ. פשוט הזוי
    סגור
  • 1.
    לשר בטחון התאים.. עכשיו לא. הזוי (ל"ת)
    הצוחק למצחיקים 10/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור