מינויים

סגן נשיא אינטל העולמית יוציא את ההייטק הישראלי מהמשבר?

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן ממנה את דדי פרלמוטר לתפקיד יו״ר צוות בין משרדי שיגבש המלצות לטיפול בבעיית כוח האדם בענף ההייטק והגברת העסקת ישראלים בתחום ההייטק בישראל, כשמטרתו להוציא את הענף מהתקופה הקשה
כפיר אדר |  2
דדי פרלמוטר, סגן נשיא אינטל (צילום פיני חמו, Magma Images)
שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, מינתה את דדי פרלמוטר, מחלוצי ההייטק הישראליים ולשעבר סגן נשיא אינטל העולמית ליו״ר צוות בין משרדי שיגבש המלצות לטיפול בבעיית כוח האדם בענף ההייטק והגברת העסקת ישראלים בתחום ההייטק בישראל. הקמת הצוות נכללה בהחלטת הממשלה על חוק ההסדרים, ביוזמת שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, יחד עם שר האוצר, אביגדור ליברמן.
הקמת הצוות נעשית ברקע משבר כוח האדם החריף בתחום ההייטק בישראל ועל רקע העובדה כי הממשלה החדשה קבעה בקווי היסוד שלה יעד של הגדלת תעסוקה בהייטק, מ-10% ל-15% מהמועסקים בישראל בתוך 5 שנים, אתגר לאומי שידרוש תוספת של מאות אלפי עובדים. בנוסף, הענף מתאפיין כיום בהיעדר מוביליות חברתית, ואינו ממצה את הפוטנציאל הקיים באוכלוסיות השונות במדינת ישראל.
עוד יצוין, כי ענף ההייטק תרם תרומה משמעותית ומכרעת לנתוני ההתאוששות של המשק הישראלי בתקופת הקורונה והעמיד את ישראל במקום גבוה בנתוני הצמיחה שלה גם ביחס למדינות אחרות. פרלמוטר נענה לבקשת השרה וצפוי לעמוד בראש צוות בין משרדי רחב, שהרכבו נקבע בהחלטות הממשלה ערב התקציב ויכלול את: מנכ"ל רשות החדשנות, מנכ"לית משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, הממונה על זרוע העבודה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יו"ר ות"ת, נגיד בנק ישראל וראש המועצה הלאומית לכלכלה – או באי כוחם, וכן נציגי אקדמיה ותעשייה שימונו.
פרלמוטר הוא אחד מחלוצי ההיי-טק הישראלי, ובמשך ארבעה עשורים כיהן בתפקידים שונים, רבים מהם בכירים, באינטל. תפקידו האחרון בחברת הענק היה סגן נשיא בכיר במטה העולמי, פרלמוטר חתום על כמה מהפיתוחים המרכזיים של אינטל, ששינו את העולם הטכנולוגי והשפיעו על כל אחד. כיום הוא יזם, משקיע בחברות היי-טק ומקדיש לא מעט זמן ליזמות בנושאי חינוך וצמצום פערים.
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן מסרה: ״תקופת הקורונה הוכיחה עד כמה ענף ההי טק בישראל חשוב לכלכלת ישראל. זהו הענף שדחף קדימה את המשק הישראלי ובזכותו המשק הישראלי מראה נתוני צמיחה מצוינים למרות הקורונה. עלינו החובה להמשיך ולטפח את תחום ההייטק ברמה האסטרטגית לטווח הארוך לאור התרומה החריגה של תחום זה למשק הישראלי. לצד השגשוג האדיר שחווה הענף הוא סובל ממחסור חריף בכוח אדם איכותי,  ומחוסר העסקה של מגזרים שלמים שיכולים וצריכים להשתלב בו. הצוות הבין משרדי בראשות פרלמוטר ימליץ על צעדים שיש לנקוט כדי לטפל בטווח הארוך באתגרי ההון האנושי בהייטק, לטובת כל אזרחי ישראל. עבודת הצוות תקודם לצד צעדים שונים שכבר יזמתי ויצאו לדרך בתחומי החינוך, החברה הערבית והמיסוי. הגיע הזמן להתייחס לענף הזה כענף אסטרטגי ממדרגה ראשונה לכלכלה. אני מודה למר דדי פרלמוטר על ההתגייסות שלו למשימה לאומית זו וכן לשר האוצר אביגדור ליברמן על התמיכה המלאה".
יו״ר הצוות להגדלת ההון האנושי בענף ההייטק, דדי פרלמוטר, הוסיף: ״תעשיית ההייטק בישראל היא מנוע צמיחה, פריון ותעסוקה. היא הקטר של המשק הישראלי. חייבים לשמר את התעשייה הזו חזקה ואיתנה. יש מחסור בכח אדם בהייטק וקיים חוסר גיוון באוכלוסיות המשתלבות בפועל בתעשייה זו. את הבעיות הללו צריך לפתור על מנת לשמר את היתרון הטכנולוגי המשמעותי והמוערך שיש לישראל בעולם ולהמשיך להיות בית לחברות ענק בינלאומית לצד חברות ישראליות צומחות וסטארטאפים מעולים ובתוך כך להקטין פערים וליצור הזדמנויות. הקמת הוועדה היא צעד חשוב בדרך לפתרון ואעשה כל שניתן כדי להציע פתרונות מעשיים ואפשריים למימוש על מנת לסייע לחברה הישראלית. אני מודה לשרה על האמון ומברך על החשיבות שהיא רואה בנושא זה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בוגרי אוניברסיטה
    מו 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים עם תואר ללא נסיון יושבים בבית ללא עבודה.קחו אותם לעבודה כולם ירוויחו
    סגור
  • 1.
    שיתחילו בהסבת מהנדסים מתחומים אחרים למקצועות הנדרשים
    עם מימון הסבה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיבה שמי שסיים את הטכניון בציונים גבוהים או הצטיינות יתרה לא יוכל תוך זמן קצר יחסית לעשות את ההסבה בהנחה שהשכר יהיה תמריץ מפתה דיו.
    סגור