מינויים

בעלת בנק ירושלים במהלך מטלטל: היו"ר הוותיק פוטר

מהפך דרמטי בצמרת חברת יצוא: זלמן שובל הודח מתפקיד היו"ר, בעלי מניות המיעוט, הכוללים את המשפחות בנימין, פרנסס, שלום וליימן, האשימו את משפחת שובל בהתנהלות בזבזנית ובמתן תגמול מופרז לבני המשפחה
מערכת ice | 
פיטורים (צילום shutterstock)
בתפנית מפתיעה בעולם הפיננסים הישראלי, זלמן שובל, יו"ר ותיק של חברת יצוא, בעלת השליטה בבנק ירושלים, הודח מתפקידו. על פי פרסום של כלכליסט, ההדחה התרחשה בעקבות הצבעה היסטורית באסיפה הכללית, בה חברו המשקיעים המוסדיים לבעלי מניות המיעוט, ובראשם משפחת ליימן, והצביעו נגד המשך כהונתו של שובל. זהו צעד חסר תקדים המסמן שינוי משמעותי במאזן הכוחות בחברה.
המאבק בין משפחת שובל, המחזיקה ב-75% ממניות יצוא, לבין קבוצת בעלי מניות המיעוט, מתנהל כבר כמעט עשור. בעלי מניות המיעוט, הכוללים את המשפחות בנימין, פרנסס, שלום וליימן, האשימו את משפחת שובל בהתנהלות בזבזנית ובמתן תגמול מופרז לבני המשפחה. הם טענו כי זלמן שובל, המכהן כיו"ר במשך עשרות שנים, מנע פיקוח אמיתי על החברה ואפשר העברת כספים לבני משפחתו ומקורביו.

ההצבעה שהתקיימה ב-10 באוקטובר הייתה מכרעת, כאשר 65.5% מבעלי מניות המיעוט הצביעו נגד המשך כהונתו של שובל. זהו ניצחון משמעותי עבור קבוצת המיעוט, שעד כה התקשתה להשיג הישגים מול בעלי השליטה. התוצאה מסמנת שינוי אפשרי בדינמיקה של החברה ועשויה להוביל לרפורמות נוספות בניהולה.
השלכות ההדחה עלולות להיות מרחיקות לכת. בעלי מניות המיעוט דורשים כעת למחוק את יצוא מהבורסה ולרכוש את החזקותיהם בבנק ירושלים, או לחלופין לחלק את מניות הבנק כדיבידנד בעין לבעלי המניות של יצוא. צעד כזה עשוי להציף ערך משמעותי לבעלי מניות המיעוט, שכן יצוא נסחרת כיום בשווי נמוך יותר מערך החזקותיה בבנק ירושלים. עם זאת, הדרך קדימה עדיין לא ברורה, והתפתחויות נוספות צפויות בקרוב בסאגה המתמשכת הזו בלב הסקטור הפיננסי הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה