בארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו - תהיה ז'בוטינסקי!

האם מנהיגי המדינה ובראשם ראש הממשלה, מנהיגי הצבא שבנו במו ידיהם את ההיפך מקיר הברזל המקורי, מבינים את חומרת המצב התודעתי והביטחוני אליו הם הובילו את מדינת ישראל והחברה הישראלית?
יגאל ברנד (צילום קרדיט: תנועת בית"ר)
כמעט 100 שנים חלפו מאז כתב זאב ז'בוטינסקי את מאמרו המכונן "קיר הברזל". מאמר זה, שהיה בבחינת חזון מדיני נועז בימיו, עדיין רלוונטי לא פחות היום, ואף עולה ביתר שאת לנוכח האתגרים הביטחוניים והחברתיים עמם אנו מתמודדים כיום.  
במאמרו טען ז'בוטינסקי כי עלינו, העם היהודי, להכיר בכך שהערבים לא ישלימו לעולם עם הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. לכן, עלינו לבנות "קיר ברזל" - חומה פיזית ורוחנית שתגן עלינו מפני אויבינו ותבטיח את קיומנו. "קיר הברזל" אינו רק מושג צבאי. ז'בוטינסקי ראה בו גם תנאי הכרחי לבניית חברה צודקת ושוויונית. לטענתו, רק כאשר נהיה חזקים מספיק מבחינה ביטחונית, נוכל להבטיח את זכויותיהם של כל אזרחי המדינה, יהודים וערבים כאחד.  
חייבים להודות על האמת. קיר הברזל של ז׳בוטינסקי, שאומץ דה פקטו ע״י יריבו הגדול בן גוריון, אשר בנה את תפיסת הבטחון של המדינה בשנותיה הראשונות ממש אחד לאחד על פי העקרונות שז׳בוטינסקי הנחיל, נסדק. נסיגות, התקפלויות, השלמה עם אויב שמתחמש, מאיים ומעיז ובמקום למגר אותו באופן מיידי ואגרסיבי, השלמנו עם קיומו, עצמנו עיניים והאמנו שהוא רק רוצה לחיות שם מעבר לגדר. כל אלו הסדקים בקיר הברזל הפיזי והתודעתי שכ״כ חשוב והכרחי פה לחיים שלנו כעם חופשי בארצנו. הסדקים הללו שהתרחבו והתרחבו ב40 השנה האחרונות, הפילו עלינו ב-7.10 את הגדול שבאסונותינו מאז קום המדינה. השאלה שנשאלת עכשיו, האם מנהיגי המדינה ובראשם ראש הממשלה, מנהיגי הצבא שבנו במו ידיהם את ההיפך מקיר הברזל המקורי, מבינים את חומרת המצב התודעתי והביטחוני אליו הם הובילו את מדינת ישראל והחברה הישראלית.
האם הם מבינים שהשינוי הנדרש הוא תפיסתי ועמוק בכל תפיסת הבטחון שלהם. בכל מקום. אין יותר מקום לריפיון, להכלות, למילים מכובסות כמו "הסדרה", יש מקום לניצחון, להכרעה, להשמדת האויב על מנת לאפשר לעם היהודי לחיות לבטח בארצו. וכדאי להזכיר את דבריו של ז׳בוטינסקי במאמר בימים בהם חושבים על "הסדרה" עם האויב: "על התפייסות מרצון בינינו לבין ערביי ארץ־ישראל אין לדבר כלל, לא כעת ולא בעתיד הנראה לעין. אני מביע את הכרתי זו בצורה בוטה כל כך לא משום שנעים לי לצער אנשים טובים, אלא פשוט כדי שהם לא יצטערו כלל: כל האנשים הטובים הללו, להוציא את העיוורים מלידה, הבינו בעצמם זה מכבר כי אין זה אפשרי כלל לקבל את הסכמתם מרצון של הערבים להפיכת ארץ־ישראל מארץ ערבית לארץ בעלת רוב יהודי."  
זאת התפיסה המחויבת בשינוי. אין התפייסות מרצון, אין מקום לתפיסות של הסכמת הערבים לקיימנו כאן בארץ ישראל. שנבין את היסודות הללו, נוכל להילחם כמו שצריך עם הכרעות ברורות ולא מילים מכובסות אחרות. את מה שז'בוטינסקי הבין כבר אז אנו נדרשים להבין היום - אם חפצי חיים אנחנו עלינו לשנות את הקונספציות שהשתלטו על חלקים נרחבים בהנהגת המדינה ובעיקר בצבא. ליזום מהלכים של הכרעה, התקפה וניצחונות. בדרום, בצפון ובכל מקום בו יכול להיות שתתרחש עלינו הרעה. ראש הממשלה, עכשיו זה בידיים שלך. נתניהו, תהיה ז'בוטינסקי!    
הכותב: רס"ן במיל' יגאל ברנד, מנכ"ל תנועת בית"ר - כותב בטורו ובנימה אישית, על הפעילות שלו בעזה במלחמת "חרבות ברזל" והקשר לערכי בית"ר - איך הוא רואה את דברי ז'בוטינסקי (כמו מאמרו המפורסם 'קיר הברזל') רלוונטיים למדינת ישראל של 2024  וקריאתו לנתניהו על רקע נסיעתו לקונגרס.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה