תקשורת ומדיה

סערת נתניהו והעיתונאי: "אתמקד בחיסול חמאס ואתם תנהלו מלחמה נגדי"

ראש הממשלה עורר סערה גדולה לאחר תשובתו הנחרצת כלפי עיתונאי ששאל אותו שאלה על התקציבים שיגיעו לחרדים. נתניהו לא אהב, בלשון המעטה את השאלה, וזו הייתה תשובתו
מערכת ice |  5
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נקלע לעימות עם עיתונאי "כלכליסט" יובל שדה, במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בנוגע לעדכון על מצב המלחמה. נתניהו נשאל עלך מימון ארגונים חרדים שמטרתם המוצהרת, על פי השאלה של העיתונאי, היא "להשתמט מצה"ל", והחליט להשיב בתקיפות נגד העיתונאי ושאלתו.
שדה שאל את ראש הממשלה נתניהו: "הציבור משלם מחיר עצום במלחמה הזאת, מאות אלפי אזרחים גויסו למילואים, אני אישית סיימתי שירות מילואים של מעל 100 יום כלוחם, איך אמורים להרגיש מי ששולחים את ילדיהם לצבא, עם העובדה שהממשלה בראשותך מממנת 35 מיליון שקלים לארגונים שהמטרה המוצהרת שלהם היא השתמטות מצה"ל, ארגונים שהמפלגות החרדיות דרשו למממן?"
"עוד פעם שאלה מגמתית ולא הגונה", פתח נתניהו את תשובתו והוסיף, "ממשלה בראשותי? הרי ראשי האופוזיציה לקחו דף נייר ואמרו לחרדים הנה החותמת שלנו. בוא לא ניתמם, יש לנו הרכב קואליציוני שמאחד לשמחתי את רוב הציבור בעם." לאחר מכן סיפר נתניהו על המוני החרדים אשר מתנדבים בארגוני השירות האזרחי ועוזרים בזירות הקשות ולפעמים חשופים למראות הקשים ביותר.
לאחר מכן, תקף נתניהו את שאלתו של הכתב והוסיף בתשובתו: "אתה מתעלם מזה כי אתה מעוניין לפלג, אתה מתעלם מכך שאיחדנו את הכוחות והצלחנו לגבש הסכמה לאומית ואתה רוצה להמשיך לפורר את זה, לי אין עניין בזה".

לאחר הסערה, כתב העיתונאי ברשת החברתית X: היי לכולם, אני לא הסיפור. אמנם חזרתי מ-100 ימי מילואים בגבול הצפון (לא עזה) אבל בסוף אני עוד אזרח שעושה את מה שהוא צריך לעשות. הסיפור פה זה שיש לנו ראש ממשלה שלא מסוגל לענות על שאלות קשות, שאולי בכללי כבר לא מצליח להתרכז במה שאומרים לו ושיש לו אפס יכולת לשדר אמפתיה כלפי הזולת".
"אה וכמובן זה שממשלה ששולחת מאות אלפי אזרחים להילחם בחזית - מממנת במיליוני שקלים גופים שמטרתם המוצהרת היא מניעת גיוס לצה"ל ועידוד השתמטות. יש שיגידו ששאלתי שאלה ממוחזרת, אבל המציאות ממוחזרת. אנחנו ממשיכים לחיות עם אי-השוויון הבוטה הזה כל יום מחדש. זה שהתרגלנו לזה לא אומר שזה תקין". הוסיף שדה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    למה הכתב האמיץ לא שואל אם הסרבנות העלימה את חיל האוויר?
    זועם 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואיפה היו מטוסי הקרב והשתיים שלוש שגר כשהי ממש צריכים אותם? עיתונאי שופרות ותו לא.
    סגור
  • 4.
    שאלה מתסיסה. איזה ארגון חרדי מדובר? (ל"ת)
    רוני 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    שאלות של אנטישמים ! (ל"ת)
    אסף 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 2.
    אך הפח הזה לא מתבייש …?
    משה 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אתה או הילדים שלך נלחמים ?? ההורים עוזרים לחמאס או שאתה שילמת ותחזקת את החמאס ? אתה אחראי על כל מה שקרה בישראל בשנת השיסוי וב 7.10 והברחת את הילדים שלך לחול … ואתה אומר שאתה נלחם ואתה ואתה ואתה … גועל פח אתה !
    סגור
  • 1.
    ביבי צודק (ל"ת)
    משה 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור