תקשורת ומדיה

נריה קראוס מזהירה: "אל תגללו ימינה אם רוצים לא לקרוא"

שליחת חדשות 13 לוושינגטון התייחסה לתחקיר הזוועה של הניו-יורק טיימס בחשבון האינסטגרם. בפוסט שכתבה וזכה לתגובות רבות, כתבה: "צריך להילחם בהכחשות שהיו בעולם למעשי האונס, רק בגלל שמדובר ביהודיות"

מערכת ice | 
נריה קראוס (צילום טוויטר/ נריה קראוס)
על רקע המלחמה בעזה, ומאבקה של ישראל בזירה הבין-לאומית, הניו-יורק טיימס האמריקני חשף שורה של מקרי אונס מזעזעים שאירעו ב-7 באוקטובר. התחקיר המטלטל עורר תהודה רבה ברחבי העולם, כאשר כ-150 ראיונות ותיאורים גוללו התעללות בנשים שהתרחשה באותו יום. נריה קראוס, שליחת חדשות 13 לוושינגטון, בחרה להתייחס לסערה התקשורת בחשבון האינסטגרם.
"העולם חייב לדעת", כתבה העיתונאית בפוסט שעלה הבוקר (שישי) וזכה לתגובות רבות, "תחקיר מטלטל על מקרי האונס והמעשים המיניים הנוראיים שעשו מחבלי חמאס לישראליות ב-7 באוקטובר". הכתבת הזהירה את העוקבים מפני התכנים הקשים שבחרה לספק להם במה. התוכן שהעליתי קשה וגרפי, אל תגללו ימינה אם רוצים לא לקרוא".

קראוס הוסיפה את הסיבה הערכית בגינה הפרסום של הניו-יורק טיימס חשוב לדעתה, המלחמה באלה הטוענים כי החמאס לא ביצע פשעי מין בנשים יהודיות. "אני מרגישה שצריך לדעת מה עברו אחיותינו. צריך להילחם בהכחשות שהיו בעולם למעשי האונס רק בגלל שמדובר ביהודיות".
 
תחקיר הניו יורק טיימס איתר לפחות שבעה מוקדים בהם נאנסו והתעללו נשים. עדות מצמררת מבין מאות חושפת אמא צעירה שתועדה בסרטון כשהיא נאנסת ונרצחת בברוטליות אחרי המסיבה ברעים. בהמשך מובא ציטוט משיחה קורעת לב בין בנה של גל שאל לסבתו, ששאל אותה "איך אימא מתה?". עדות זו מצטרפת למאות עדויות נוספות עם ציטוטים ותיאורים קשים שגם את חלקם שיתפה נריה בפוסט החשוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה