תקשורת ומדיה

אילון מאסק נחשף: איך הוא מתכנן לשנות את האנושות?

ספר אוטוביוגרפיה חדש יצא על איש העסקים והמיליארדר אילון מאסק. הסופר וולטר אייזקסון, ליווה את מאסק, במשך שנתיים, וראיין את משפחתו ועמיתיו לעבודה. בספר, נחשפים צדדים חדשים שלא הכרנו באישיות של מאסק
מערכת ice |  6
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק)
מלבד היותו האיש העשיר בעולם, נדמה כי לצד הצלחותיו איש העסקים אילון מאסק, לא מספיק לעורר שערוריות. בספר חדש על חייו אשר זכה לשם "אילון מאסק" (תורגם לעברית בהוצאת כנרת זמורה ביתן), מגולל הסופר וולטר אייזקסון, את חייו המרתקים של האיש החם בעולם העסקים.
אייזקסון, בעל ניסיון רחב בכתיבת ספרי אוטוביוגרפיה כאשר, הוא אחראי גם על כתיבת ספר האוטוביוגרפיה של מנכ"ל אפל המנוח סטיב ג'ובס. במסגרת כתיבת הספר הנוכחי, אייזקסון, בילה כשנתיים, במחיצתו של מאסק ובנוסף הוא ראיין את משפחתו, חבריו ועובדיו של מאסק.
לפי הכתוב בספר החוויה מחוננת בחייו של מאסק, הינה ילדותו בדרום אפריקה. מאסק, בלט בבית הספר שבו למד לא זכות הישגים בלימודים אלא, בזכות התנהגותו החריגה שאף גרמה לאחד המורים לחשוב שהוא סובל מפיגור שכלי. כמו כן, הוא גם סבל מבריונות פיזית בבית הספר שגף גרמה לו להגיע לאשפוז בבית החולים המקומי. כיום, מאסק כבר הודה כי הוא לוקה בתסמונת אספרגר אשר גרמה לו להיות ילד קשה לעיכול, אבל בלתי ניתן לעצירה.
כל זה לא השפיע על היחס שקיבל ממשפחתו ואימו אף הצהירה כי היא הבינה בשלב מוקדם שהבן שלה "גאון" בין היתר בזכות מוחו הממוקד וסקרנות שלא יודעת כל גבול שהוא. 
האינטרנט, האנרגיה המתחדשת והטיסות לחלל
בסוף שנות ה-20 של חייו בזמן שהוא לומד פיזיקה וכלכלה באוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב מאסק הצעיר, כבר הציב לעצמו חזון ולפי הספר אמר: "חשבתי על הדברים שבאמת ישפיעו על האנושות", ומצאתי שלושה: האינטרנט, האנרגיה המתחדשת והטיסות לחלל".
האינטרנט
היעד הראשון שמאסק, ניסה להגיע אליו נגע לאינטרנט. לאחר שסיים את לימודיו בפנסילבניה, מאסק, רצה לעבור לאוניברסיטת סטנפורד על מנת להבין כיצד יוכל לבנות סוללה טובה יותר למכוניות חשמליות, אך באמצע שנות ה-90 אינטרנט התפוצץ ומאסק שם את החלום בצד והתמקד בבניית חברות אינטרנט.
החברה הראשונה שמאסק הקים נקראה, Zip2, והיא אפשרה לחברות פרינט ליצור תוכן באינטרנט. החברה נמכרה מהר מאוד ובשנת 1999, קנתה אותה חברת Compaq, תמורת סכום של 300 מיליון דולר. מאסק, לקח את הכסף שהרוויח בחברה שזה עתה מכר על מנת להרחיב את פעילותו בתחום הרשת וכעת, היא החליט להקים חברה אשר תספק שירותים פיננסיים אונליין, X.com. בסופו של דבר, היא הפכה ל"פייפאל".
חלל
שום דבר מכל זה לא קרה בקלות. "מאסק היה מנהל תובעני. הוא בז לרעיון האיזון בין עבודה לחיים", כותב אייזקסון. 
אין ספק כי מאסק היה מנהל תובעני אשר דרש הרבה מעובדיו, במהלך מכירת פייפאל לIBM, מאסק, הוצא מן החברה על ידי חבריו לא לפני שהרוויח מן המכירה סכום מטורף של כ-250 מיליון דולר. לאחר מכן כהוא נשאל מה תכניותו הלאה הוא הכריז: "אני הולך ליישב את המאדים".
מאסק למעשה החליט להתמודד עם השאלה שהעסיקה אותו עוד מתקופת לימודיו באוניברסיטה: מה אם החיים על כדור הארץ יכחדו כתוצאה מאקלים חם מדי או פגיעת אסטרואיד? התשובה הייתה אחת, ולא ממש סבירה: למצוא כוכב אחר שניתן ליישב אותו. אם נאס"א איבדה עניין בטיסות מאוישות לחלל, זה יהיה תפקידה של חברה פרטית. ב־2002 ייסד מאסק את SpaceX.
החברה החלה בבניית הטיל "פאלקון 1", שנקרא על שם "מילניום פאלקון", החללית מ"מלחמת הכוכבים" ואחרי שלושה שיגורים כושלים שעלו לחברה מיליונים, בספטמבר 2008, הפאלקון 1 הצליח להיכנס למסלול סביב כדור הארץ. בעקבות השיגור המוצלח, נאס"א החלה להשתמש בחברה כקבלנית להובלת מוצרים לתחנת החלל הבינלאומית.
בשנת 2004 מאסק הפך ליושב ראש "טסלה מוטורס", חברת מכוניות חשמליות צעירה. מאסק שאף שהחברה לא תייצר סתם מכוניות חשמליות אלה את המכוניות הכי מגניבות שיש ולאט לאט הוא הצליח להגשים את יעדו כשהחברה סחפה אחריה מיליוני לקוחות ברחבי העולם. .
בספר, אייזקסון מתייחס גם לרכישה שמאסק ביצע בשנת 2022 כאשר רכש את טוויטר כיום X. ניכר כי כיום מאסק, מנסה לשמור את הרשת החברתית נקייה מהשפעות הממשלה ומתנועת הצדקנות החברתית. לבסוף, אייזקסון מסכם את הפילוסופיה של מאסק כך: "קחו סיכונים, לימדו על ידי פיצוץ דברים. תשנו. תחזרו על הניסוי".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הדבר היחיד שמאסק משנה זה את ישבון הבנק שלו
    שקר המאסק הבל האילון 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מזה הוא לא תרם דבר לאנושות
    סגור
  • 4.
    מאוסים
    עד 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצב לשינוי גם אצלנו ? הייתכן שזו הסיבה לחבירות ולפגישות עם השקרן בן שקרן ? יאללה , אנחנו איתך ואפילו במוכנות לסייע , רק קח את האיש ואת שרה'לה ויאיר מחיינו ??
    סגור
  • 3.
    איילון מאסק
    א.ש.ל 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאיילון מאסק שמחה שהיית בארץ והבנת את מה שהיה כאן או שהתחלת להבין. אני רוצה להגיד לך שאם לא תלחם בסמים בעולם הזה עוד 2,3 עשורים אין פה נוער ולא יהיה עם מי לעבוד אשמח שתתקשר אליי יש לי תכנית ורעיון ... לא יכול להיות שינוי לעולם עם כמות הסמים וילדים שמשתמשים
    סגור
  • 2.
    חוויה מחוננת?
    Tiktaalik 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חנונים? התכוונתם מכוננת
    סגור
  • אתה ה'חנון'
    יאיר רחבי 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה ה'חנון' אחרי זה אתה מתפלא שאין לך חברים...
    סגור
  • 1.
    קצת לחשוב
    ??לא יאומן כי יסופר 12/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשו כאשר ניקלה לתחושות המציעות באותם ישובים שקרו האסונות וניגלה לסירטונים של הלצימה , מה בידיוק התחוש בנפש עושה לו _ ולמה עכשו הוא היתהפך , ועים כך הדבר לפחות שידבר ויגרום לממשלה וביידן אסור להמשיך להכניס סיוע כי זה מגביר להם את המשך הלחימה . נישאר לנו להיתפלל שלא יהיהו אוד עיסקעות של אסירים אסור שגבר כזה מקרה !
    סגור