תקשורת ומדיה

אזהרה: "הילדים ששהו בשבי עלולים לסבול מעיכוב התפתחותי"

איש התקשורת האמריקאי ד"ר דרו פינסקי אמר: "ילדים שנשבו במלחמה בין ישראל לחמאס הולכים להתמודד עם הטראומה עד סוף חייהם. בנוסף, הזיכרונות יכולים לעכב את ההתפתחות המוחית שלהם"

מערכת ice | 
מקלט (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
הרופא והמומחה לריפוי מהתמכרויות ד"ר דיוויד דרו פינסקי, התראיין  ל"TMZ Live" אתמול (חמישי), ודיבר על בני הערובה הישראלים הצעירים שמחזיקים חמאס. ד"ר דרו אמר: "למרות שהילדים נראים בסדר כלפי חוץ, יש פוטנציאל לנזק פנימי אדיר הכרוך בהתפתחות המוח שלהם. ככל שהטראומה מתפתחת, יתחילו הילדים להיסגר ולהתנתק ויווצר נזק פסיכולוגי מתמשך".
עוד הוסיף ד"ר דרו כי הדיאגנוזה הכואבת הזו לא חלה רק על בני הערובה - אלא גם יכולה להשפיע על הילדים החיים בעזה שמוקפים במוות והרס. הוא גם מזהיר כי תשומת הלב התקשורתית שמקבלים בני הערובה המשוחררים יכולה להיות בעייתית.
אמנם יש רצון טבעי לחגוג את שחרור הילדים אך מצלמות ומיקרופונים בעת צאתם מן השבי  יכולים להקשות עליהם את ההתאוששות ולהחיות את הטראומה. המציאות הנפשית של כל הילדים היא בלתי נתפסת. הטראומה עלולה לפגוע ביכולות התפתחותיות של חקירת הסביבה ולמידה ולכן חשוב לתת לו מהר תחושת מוגנות כמו בנייה שגרה. 
במסמך של חברת הרווחה שפורסם טרם חזרת הילדים מהשבי נכתב: "החזרת השליטה לילד ומתן הבחירה מהווה עיקרון ראשון במעלה, קליני, ערכי ומהותי, בהתערבות של כלל אנשי המקצוע. יש לאפשר לילד בחירה לאורך כל התהליך ולהקשיב ולכבד את רצונו ובקשותיו". 
עוד נכתב במסמך כי "יש להקפיד שיהיו פנים מוכרות שיקבלו את הילדים עם שובם לארץ. במידה והילדים משוחררים ביחד עם דמות המהווה פנים מוכרות משמעותיות, אין להפריד בינם לבין אותה הדמות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה