תקשורת ומדיה

בזמן הכי קריטי: למשרד החוץ נגמר תקציב ההסברה

היום (ג) התקיימה וועדת המשנה להסברה של הכנסת. סמנכ"ל המשרד לדיפלומטיה ציבורית, עמנואל נחשון הודיע כי נגמר התקציב ועל כן הוא נאלץ לעצור את הפעילות לאלתר. ח"כ אלקין: "זה כמו להגיד לצה"ל - אל תירה בנשק כי זה יקר".

מערכת ice | 
שר החוץ אלי כהן (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
משרד החוץ הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא נאלץ להשבית את פעילות ההסברה העולמית שלו בגלל חוסר תקציב. במסמך פנימי של משרד החוץ נכתב: "בחודש וחצי האחרונים צוות הדיגיטל בשפה הספרדית בראשות גבי שוקרון, עשה לילות כימים במטרה לסייע לכם בעבודת הדיפלומטיה הציבורית, וזאת בנוסף לפעילות הענפה בזירת הדיגיטל". 
עוד נכתב: "אתמול נתבשרנו כי התקציב המיועד לשפות זרות אזל והגורמים האחראים על מתן האישורים הכספיים, אינם מוכנים כלל לדון בהגדלת מכסת השעות או בכיסוי התשלום לשעות שהאנשים עבדו בפועל. לפיכך, עם כל הצער הכרוך בדבר, אבקש כי לא יופנו לצוות הדיגיטל בספרדית בקשות שאינן בתחום הדיגיטל".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד, הגיב לדברים בכעס וצייץ בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר): "הנה דברים שמשרד החוץ יכול לעשות ולא עולים אגורה: להתראיין לרשתות הזרות, לעשות תדריכים לכתבים זרים". 
עוד הוסיף לפיד בציוץ: "אפשר להשתמש בחשבונות הרשתות החברתיות של ראש הממשלה והשרים, לעבוד עם משפיעני רשת כמו גל גדות ונועה תשבי ואחרים, לעשות מפגשי זום עם קהילות יהודיות ועם ישראלים לשעבר כדי לתת להם כלי עבודה למלחמת ההסברה, להפסיק להתבכיין למען השם ולהתחיל לעבוד".
יו"ר הוועדה ח"כ זאב אלקין ביקש בדיון להפנות בדחיפות כ-200 מיליון שקל למשרד החוץ, ואמר כי: "ישראל החליטה בזמן הכי קריטי, במלחמה, להשבית את פעילות משרד החוץ. הסברה היא חזית מלחמתית. אני לא מאמין שאין לזה פתרון. זה כמו להגיד לצה"ל- אל תירה בנשק כי זה יקר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה