תקשורת ומדיה

עידן רייכל תוקף אמנים ישראלים שגרים בחו"ל: "צבועים לא קטנים"

המלחמה הנוכחית חשפה את פניהם המכוערות של מאות אמנים ומשפיענים מובילים בעולם אשר הביעו תמיכה בעזה. הזמר עידן רייכל תוקף את המוסיקאים הישראלים החיים בחו"ל בעקבות חוסר תמיכתם המלאה בישראל: "הנרטיב שהם מציגים מספר שיש כאן לכאורה כאב הדדי כביכול של שני הצדדים"

מערכת ice | 
עידן רייכל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', אמנים ומשפיענים ישראלים רבים פועלים בימים אלו בזירה ההסברתית הן ברשתות החברתיות והן בריאיונות לכלי תקשורת זרים בעולם. בין האמנים שנרתמו לאותו מאמץ הסברתי, הוא הזמר עידן רייכל אשר בפוסט שפרסם הערב יצא נגד מוסיקאים ישראלים החיים בחו"ל בעקבות הניטרליות שהם מביעים בכל הנוגע למלחמה הנוכחית בכדי לא להיפגע כלכלית.
בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו כתב רייכל: "מוזיקאים ישראלים שחיים בחו״ל ואין להם אפשרות להתפרנס מהמוסיקה שלהם אלא רק בחו״ל. ברור שהם תלויים בפרנסה בקהל העולמי ובפלטפורמות של העולם כמו אגודות שתומכות, היכלי תרבות, פסטיבלים וכו'. בשעת מלחמה - כשהם מעלים פוסטים כדי לרצות את הקהל העולמי או את הפלטפורמות המציעות להם עבודה (בזמן שיש להם גם את האופציה הפשוטה - לשתוק בזמן לחימה) - הם בעצם פוגעים בישראל בשעת מלחמה. במודע או שלא".
 

עוד מסביר רייכל כי אותם אמנים פוגעים בתדמית של ישראל בעקבות תמיכתם בשני הצדדים ומציגים את ישראל כשווה לכאב של אויבה: "בכך הם יוצרים משוואה מסוכנת שטרוריסט, שרצח בפעולות טרור אזרחים, בישראל, נתפס, נשפט והורשע למאסר- שווה איכשהו לילד ישראלי תמים בן 12 חטוף בעזה, שלא עשה דבר לאדם בעולם".
רייכל תקף את אותם מוסיקאים וכתב כי: "מוזיקאים כאלה במקרה הטוב הם צבועים לא קטנים ובמקרה הרע פוגעים בהסברה הישראלית בשעת מלחמה ולמעשה מוכרים את המדינה שלהם ואת העם שלהם תמורת חנפנות לעולם. אל תטעו במספר העוקבים הקטן שלהם בדרך כלל. המוזיקאים האלה ידועים ומוכרים בקרב שכבות רבות ומשפיעות והדברים שלהם עלולים לחלחל למנהיגי דעה הרבה יותר מוכרים. כל זה מאוד מקומם".

בסיום הפוסט רייכל כתב כי: "בשלב הזה רק מגיב להם ומצלם מסך. חלקם כבר חסמו אותי וגם אחרים ששאלו - אז תרגישו חופשי לעקוב אחרי החרפה שלהם ולהגיב. אסור לוותר לאף אחד. הילדים שלנו עדיין בעזה. אין פה שני צדדים". לצד הדברים שכתב, צירף רייכל תמונה של ארז קלדרון בן ה-12, אחד מהחטופים המוחזקים בימים אלו בשבי חמאס.  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה