תקשורת ומדיה

מלחמת 'חרבות ברזל': טיפים לבעלי עסקים לעבור את התקופה הקשה

לקראת קריסה? היועצת העסקית אביבית ויצמן נותנת 12 טיפים יעילים במיוחד לבעלי עסקים בתקופת המלחמה

מערכת ice | 
עסקים למען עסקים - משבר הקורונה (צילום pexels)
מלחמת חרבות ברזל שאליה נקלעה מדינת ישראל, הביאה לעצירה כמעט מוחלטת של המשק. עסקים רבים מדווחים על ירידה משמעותית בהכנסות, עד לאפס הכנסות. עסקים ועובדים רבים במדינה לא יודעים כיצד לפעול בנושאים כמו אשראי, הוצאת עובדים לחל"ת ועוד. לשם כך, התגייסה היועצת העסקית אביבית ויצמן, ואספה מספר טיפים יעילים לבעלי עסקים בתקופת המלחמה: 
1. התייחסו למצב כשגרה ככל האפשר: בנו לו״ז עבודה מסודר, קיימו פגישות והתניעו דברים ככל שאתם יכולים. כל אחד ואחת מאיתנו מהווים חלק בהנעת הכלכלה המקומית וזה מאוד חשוב למדינה בימים כאלו.
2. צרו ערוץ תקשורת: לפעמים אנחנו לא בטוחים אם ספקים או לקוחות שונים עובדים, אבל במקום לעצור הכל ולהישאר בחוסר נעימות, הרימו טלפון, תבדקו לשלומם,  לחלקם אולי אפילו תוכלו לעזור בכך שהעסק שלכם ממשיך לתפקד.
3. טפלו בכל המשימות הדחויות: משימות שיושבות על המדף תקופה, מסמכים שצריך למיין, קבצים שצריכים חידוש, עדכונים שצריך לבצע בצורה פיזית או דיגיטלית. נצלו את הרגיעה וסדרו את כל הדברים כך שכשתחזור שגרה מלאה, תוכלו להמשיך עם שולחן נקי ובדף חדש. 
4. חפשו אלטרנטיבות וצאו מהקופסא: יש לכם חנות פיזית? דאגו לחנות דיגיטלית, יש לכם עסק מקומי? בצעו שירותים עד הבית. תחקרו את קהל היעד שלכם והגדילו אותו. הוסיפו שירותים ומוצרים שמתאימים לתקופה זו. 
5. תבנו תוכניות שיווקיות נוספת ליום שאחרי: תוכנית שיווקית טובה כוללת רעיונות, פוסטים, תכנון לפי קהלים, הגעה לקהלים חדשים, התאמה לאירועים ותקופות (מתוכננים או לא) וחישוב תקציב שיווקי שישמש אתכם לכל התהליך כולל בלת״מים.
6. בצעו ניצול זמנים:  אם יש לכם עסק פיזי והוא סגור - שפצו אותו. אם אין לכם אתר - זה הזמן לבנות אחד, אם  אתם במילואים - קחו איש מקצוע שיעבור לכם על האתר והתכנים ויחזק אותם.  
7. הגדלת הכנסות או לפחות, צמצום הוצאות:  תחשבו איפה אפשר לצמצם הוצאות בין אם  לחפש ספקים יותר זולים, או להוציא עובדים לחל״ת, לקצץ שירותים שלא מועילים כרגע. צמצום הוצאות (באופן זמני) יכול להקל. 
8. אל תסתמכו על הפיצוי: איננו יודעים מה יגיע בהמשך. כרגע בצעו תוכנית כלכלית ל-3 חודשים, עצרו תשלומים מיותרים ופנו לספקים בבקשה לדחות תשלומים ללא ריביות. 
9. אל תקחו כל הלוואה: הלוואות יכולות להכביד על העסק וצריך לחשוב טוב לפני שלוקחים הלוואה. להבין האם המטרה באמת קריטית, והאם יש לכם דרך להחזיר אותה.  אל תקחו הלוואה ללא תוכניות וייעוץ מקדים.
10. זה הזמן לשת״פים: עם מספיק יצירתיות אפשר לייצר שיתופי פעולה מעניינים שכל הצדדים ירוויחו מהם. 
1.תאזנו: נכון לעבוד ולקדם את העסק אבל גם לנוח, להיות עם המשפחה וחברים ולהתאוורר. 
12.כל הכבוד על ההתנדבות, אבל: התנדבות לא אמורה למנוע מכם לעבוד או לפגוע  בפרנסה. הרי בלי משכורת, גם להתנדב לא נוכל להרשות לעצמנו. לגיטימי שזה בוער בכם להתנדב אבל במקום ייסורי מצפון תהיו גאים בעצמכם על כך שאתם  עובדים ומחזקים את שוק התעסוקה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה