תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 נשבר: "הודיעו לי שניות לפני שנורו למוות"

כתב חדשות 12, תמיר סטיינמן, שחזר את רגעי מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בשבת שעברה בשיחה עם אופירה אסייג: "אנשים פנו אליי ואמרו 'תמיר תזעיק את הצבא, אתה התקווה האחרונה שלנו'. ההודעה הכי קשה שקיבלתי? כולן, ש'הם יורים בנו', 'הם עכשיו כאן'. שניות לפני שאנשים נורו הם כתבו לי שיורים בהם והם מתחננים לעזרה, ניסיתי לעשות הכל, אבל זה לא הספיק ולא עזר
תום נחום | 
כתב חדשות 12 תמיר סטיינמן משתטח על הקרקע במהלך ירי לעבר צומת יד מרדכי (צילום מסך: חדשות 12)
אחרי שנשבר בשידור וריגש יותר מפעם אחת מדינה שלמה שבכתה ביחד איתו, כתב חדשות 12 באזור הדרום, תמיר סטיינמן, שאיבד לא מעט חברים וניסה כמיטב יכולתו לסייע ולעזור להציל כמה שיותר מתושבי עוטף עזה במהלך מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס ביום שבת שעבר, שגבתה את חייהם של לפחות 1,400 ישראלים, בנוסף לאלפי פצועים, נעדרים רבים ולפחות 199 ישראלים שנחטפו ונלקחו כשבויים לרצועת עזה, כאשר כעת, סטיינמן שוחח עם אופירה אסייג במסגרת הפינה החדשה 'אופירה פוגשת את העיתונות', ושחזר את רגעי חדירת המחבלים והטבח המזעזע על ישובי וקיבוצי עוטף עזה.
בין היתר סיפר סטיינמן כך: "אנשים פתאום פנו אליי בבוקר ואמרו לי שהם שומעים צעקות בערבית, אחרי זה זה הפך להיות יריות, ואז בהודעות הם אומרים לי שהם בממ"ד, ואחרי זה הם אומרים לי שיורים בהם. הרגשתי שאני חייב לעשות משהו חריג ולהתחיל להקריא את ההודעות כדי להעיר את המדינה, שאנשים יבינו שאנחנו נמצאים במלחמה, כי אף אחד לא הבין. אני אף פעם לא מקריא הודעות, יש לנו אחריות כי זה משדר סוג של היסטריה. אבל הבנתי שאין לי ברירה כי הם פונים אליי ואומרים 'תמיר תזעיק את הצבא, אתה התקווה האחרונה שלנו'. ההודעה הכי קשה שקיבלתי? כולן, ש'הם יורים בנו', 'הם עכשיו כאן'. שניות לפני שאנשים נורו הם כתבו לי שיורים בהם והם מתחננים לעזרה, ניסיתי לעשות הכל, אבל זה לא הספיק ולא עזר".
סטיינמן, שמשדר כבר מאז יום שבת שעבר בצורה רציפה מאזורי הטבח הקשים ביותר, הגיע ביום רביעי לנתיב העשרה ושידר על סף דמעות את המראות הקשים והבלתי נתפסים: "זה קורה ב-6:30 בבוקר, מחבלי חמאס נוחתים עם מצנחי רחיפה, פורקים עם ציוד עם הרבה מאוד כלי נשק ולחימה ופשוט מתחילים לעבור כאן ברחובות ולירות בכל מי שהם יכולים ובין היתר גם לשרוף בתים, זו הפעם הראשונה שאנחנו נכנסים לכאן אחרי שמחבלי חמאס כבשו כאן את הישוב הזה, אנחנו עושים את זה למרות שהמראות קשים מאוד, וגם לנו קשה, אבל אנחנו עושים את זה כי חשוב לנו להראות לכם בבית את מה שעבר על התושבים".
"זה אחד הבתים שמחבלי חמאס פשוט שרפו, בתוך הבית היו בני משפחה שלא שרדו וזה מה שנשאר מהבית הזה, זה מה שנשאר, הרבה כלי חרס שנותרו, אבל זה בערך הכל. לאורך כל הישוב כאן אנחנו רואים את ההרס, גופות שהיו מוטלות, כיתת הכוננות שהייתה כאן פעלה בגבורה ונלחמה במחבלים האלה שעות ארוכות כמעט לבד, עד שהצבא הגיע ולקח שליטה על האירוע והחזיר את הישוב הזה להיות בשליטת מדינת ישראל, אבל המראות כאן קשים מאוד. אלה כלי רכב של התושבים וגם מהם לא נשאר הרבה, העשן עדיין עולה. אנחנו שומעים עדיין הדי פיצוצים, עדיין מתנהלת כאן לחימה, זה שטח קרב, אבל היה לנו חשוב לבוא לפה ולהראות לכם מה באמת קרה כאן, מה אנשים חוו ולמה אנשים יצטרכו לחזור, אם הם יחזרו".

רפי רשף שוחח עם תמיר בהמשך שעות לאחר אותו דיווח דרמטי: "אני חייב להגיד שאתה נראה שם כל כך המום שאני בספק אם גם עכשיו אתה מעכל את מה שראית שם. אתה 13 שנים מדווח מהדרום, עוד מלפני 'צוק איתן', והפעם אתה מוצא את עצמך מתמודד עם דברים שאף אחד לא הכין אותך אליהם או העלה על הדעת כמו הצורך לתווך בין תושבים במצוקה שקוראים לעזרה לבין מי שאמור לספק את אותה עזרה ולחלץ אותם".
סטיינמן השיב: "האמת שעדיין אני לא מעכל, הגענו לשם ואני ככה דורך על מה שהיה פעם בית ונשרף כולו, לא נשאר שם כלום, ואני מתחיל לדמיין מה עבר שם על אותה משפחה שהייתה שם. ראיתי שאף אחד לא עוזר לאותם תושבים והבנתי שאולי אני הסיכוי האחרון שלהם, נורא נורא ניסיתי שיצילו אותם, הקראתי את ההודעות שלהם וכמה הם מבקשים שהצבא יגיע לשם. אולי לא עשיתי מספיק רפי, אולי לא הצלתי מספיק, כי הרבה מאותם אנשים שדיברו איתי במשך כל אותן שעות וביקשו סיוע, חילוץ ועזרה, בסוף גם הם נרצחו".
רפי ניסה לתמוך: "אני לא יכול להתווכח עם החוויה שלך, אבל לא אתה זה שצריך לקחת אחריות שבסוף הם לא שרדו". תמיר הגיב: "נכון, אבל עדיין קשה לי עם זה, עם הידיעה שאולי הייתי צריך לעשות יותר, להשמיע יותר את הזעקה שלהם". רשף המשיך: "אנחנו בעיצומה של סיטואציה נוראית, אתה מצליח לראות אור שמעז יצא מתוק?". סטיינמן ענה: "קשה לי מאוד לראות את האור בסיטואציה החשוכה הזאת, אתה יודע, אני מדבר עם חברים שלי כאן בעוטף והרבה מהם כבר אומרים לי 'תמיר, זה נגמר, לכאן אנחנו לא חוזרים', הם איבדו את האמון בצבא, בממשלה, הם חשבו שהם מוגנים, שיעזרו להם, שיצילו אותם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה