תקשורת ומדיה

הוליווד חוזרת לשגרה? האולפנים הגדולים בדרך להסכם

צוות המו"מ של איגוד התסריטאים האמריקאי הכריז על סיומו של מו"מ מתמשך בן חמישה ימים עם בכירי נטפליקס, דיסני, וורנר ו-NBC. התקווה: ההישגים שהוסכמו יאושרו בהקדם על ידי חברי הארגון ובכך חלק מהתעשייה תוכל לשוב לפעילות. אחד החששות שהוזכרו: הבינה המלאכותית תפגע בעבודתם של הכותבים  
מערכת ice | 
הוליווד (צילום Queryzo. grauschleier entfernt, stromkabel entfernt, farben kr?ftiger)
איגוד התסריטאים האמריקאי הודיע הערב (שני) כי הגיע להסכם מול האולפנים ושירותי הסטרימינג בתום מו"מ מתמשך וקדחתני. בכך צפויה להסתיים ככל הנראה השביתה הממושכת שהסעירה את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה של הוליווד וארכה כחמישה חודשים. חרף פרסומים אלה, דווח בכלי התקשורת כי השביתה עדיין נמצאת בתוקף. 
צוות המו"מ של איגוד התסריטאים פרסם הודעה לפיה הוא עומד מאחורי ההסכם באופן מלא: "אנו יכולים לומר בגאווה רבה שההסכם הזה יוצא דופן", נמסר מטעם הצוות. "הוא כולל הישגים משמעותיים שיגנו על התסריטאים מכל סקטור". חברי איגוד התסריטאים האמריקאי יידרשו להצביע על ההסכם ולהביאו לאישור לפני חזרתם לשגרה. במייל ששלח צוות המו"מ לחברים נמסר כי פרטי ההסכם המלאים יובאו בהמשך. 

"מה שנותר כעת הוא שהצוות שלנו יוודא שכל מה שהסכמנו לו ינוסח בהסכם", נכתב במייל. "למרות שאנחנו להוטים לשתף אתכם בפרטים על ההישגים שלנו, אנו לא יכולים לעשות זאת עד שהאות האחרונה מנוקדת". המו"מ נמשך כחמישה ימים וכלל ארבעה מנכ"לים של אולפנים גדולים בהוליווד, ביניהם מנכ"ל נטפליקס טד סרנדוס, מנכ"ל אולפני האחים וורנר דיסקברי דיוויד זסלב, מנכ"ל NBC דונה לנגלי ומנכ"ל דיסני בוב איגר. 
בתוך כך, שביתת השחקנים שהצטרפו לתסריטאים ביולי עדיין נמשכת. שביתת התסריטאים בהוליווד יצאה לדרך ב-2 במאי, לאחר שתוקפו של ההסכם הקודם עם האולפנים פג והצדדים לא הצליחו להגיע להבנות בנושאים שונים, ביניהם העלאות שכר, על רקע האינפלציה המתמשכת במשק והשינויים בעולם הטלוויזיה, הכוללת אפשרות לשימוש עתידי בבינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה