תקשורת ומדיה

בצלאל סמוטריץ': "במרתפים של השב"כ נפל לי האסימון"

שר האוצר מדבר על ההשפעה של ההתנתקות מגוש קטיף על תפיסתו הפוליטית, ומצהיר כי "הרפורמה רק התחילה". בריאיון שיתפרסם מחר הוא אומר כי "גמרנו להוריד את הראש וגמרנו עם רגשי הנחיתות"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עוד ויכוח שכנראה לא יסתיים מעולם מאחר והוא נתון לפוזיציה: האם בצלאל סמוטריץ', שר האוצר כיום, נעצר בעברו בשב"כ בצדק, או שמא כחלק מציד מכשפות בתקופת ההתנתקות מעזה.
בריאיון במוסף יומן של 'מקור ראשון' שיתפרסם במלואו מחר (שישי), סמוטריץ' מתאר את תחושותיו מהתקופה המתוחה ההיא בקיץ 2005. "בגירוש חטפנו סטירת לחי אדירה, אבל אני היכן שאני נמצא היום בגלל הגירוש", אמר.
יו"ר מפלגת הציונות הדתית סיפר לריקי ממן ושלמה פיוטרקובסקי על התפיסה שלו שהתגבשה אז לגבי מערכת המשפט: "נפל לי האסימון שבזמן שאנחנו ראינו בעצמנו ציבור אידיאליסטי, בנינו יישובים והקמנו מוסדות, מישהו גנב לנו את המדינה, מישהו השתלט. איפה הבנתי את הכוח של מערכת המשפט, ושצריך להוביל ברמה הלאומית? במרתפים של השב"כ, באגף 7 בכלא שקמה באשקלון, שלושה שבועות בתוך תא קטן מואר 24 שעות ביממה. שם נפל לי האסימון."

נזכיר כי בזמן המחאה נגד ההתנתקות מגוש קטיף בשנת 2005, נעצר סמוטריץ' על ידי השב"כ יחד עם ארבעה פעילי ימין בחשד שארגנו חסימות כבישים (מה שקורה בימים אלו בשגרה). סמוטריץ' הוחזק בכלא שקמה במשך שלושה שבועות ובמעצר בית שלושה שבועות נוספים, לאחריהם שוחרר ללא שהוגש נגדו כתב אישום. הדלק המדובר נמצא בביתו של אחד משותפיו, שנעצר גם, ועל פי החשד היה אמור לשמש לחסימת הכבישים.
עוד התייחס סמוטריץ' בריאיון להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית: "ברור לכולם היום שהמחאה היא לא סביב הרפורמה", אמר שר האוצר. "היא סביב ערכים, סביב שליטה וכוח. השמאל ביצר את אחיזתו בהגה השלטון גם כאשר הוא מיעוט במרחב הדמוקרטי, דרך האחיזה שלו באותם מוקדי כוח. אתם שואלים אותי אם הרפורמה מתה? הרפורמה רק נולדה. מה ביקשנו? אנחנו לא רוצים לשלוט לבד, אנחנו רק רוצים להיות שותפים. במשך שנים התחושה הייתה שלא ייתנו לנו לשלוט.. הימין בא עכשיו ואומר שהוא רוצה שותפות בהנהגה. נכון, יש לכם הרבה זכויות על הקמת המדינה, אבל אנחנו על השותפות גמרנו לוותר. גמרנו להוריד את הראש וגמרנו עם רגשי הנחיתות."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנב
    טל 10/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שלא תתן לכל העובדים במדינה
    סגור