תקשורת ומדיה

ספי עובדיה מאיים על מפקד גל"צ לאחר סגירת החשבון עם ברדוגו

מגיש גלי צה"ל ספי עובדיה, במכתב למפקד התחנה דני זקן לאחר שזה האחרון קרה לו לבירור לאחר שסגר חשבון בתכניתו עם ברדוגו. בתחנה מאשימים את עובדיה בהדלפות של שיחות אישיות לכלי התקשורת, וכי כל המכתב מגיע רק לאחר שהוא מנסה למנוע את הקיצוץ במשכורתו - הגבוהה ביותר מבין כל מגישי התחנה | כל הפרטים
מערכת ice |  8
ספי עובדיה (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
מגיש גלי צה"ל ופרשן חדשות 13, ספי עובדיה, הולך על כל הקופה נגד מפקד גלי צה"ל דני זקן, וזאת לאחר ההערה שקיבל בעקבות סגירת החשבון מול הפרשן הפוליטי לשעבר של התחנה, יעקב ברדוגו.
על אף הרגישות בתחנה שמנסה להוריד פרופיל מהנפיצות התקשורתית, בחר ספי עובדיה לסגור חשבון עם ברדוגו בתכניתו. לאחר התקרית נקרא עובדיה לשיחת הבהרה, ומכאן יצא ההד התקשורתי על כך שלכאורה התוכנית הולכת לרדת מהאוויר, וכל הארץ רעשה. בעקבות כך עובדיה אף הגיש היום (שלישי) למפקד התחנה, דני זקן, מכתב משפטי וזאת בעקבות שיחת הבירור על האייטם ששודר בתכניתו.
בתחנה עצמה מוסרים סיפור שונה ומורכב יותר: עובדיה הכין קטע נגד ברדוגו ללא ידיעת עורך התכנית. בבירור עם אילן ליאור מנהל מחלקת האקטואליה ומ"מ מפקד גלי צה"ל דני זקן, הובהר לעובדיה שאין מקום לסגירת חשבונות אישיים דרך המיקרופון ושבשל התביעה המשפטית של ברדוגו מול גלי צה"ל והמפקדת הקודמת יש לנהוג במשנה זהירות בנושא. 
בתגובה לכך, במכתב אמר עובדיה כי מדובר בהתערבות פסולה של מפקד התחנה ושל מנהל מחלקת האקטואליה וכי האייטם הינו לגיטימי.
אולם בנוסף למה שנראה בפני השטח, יש בתחנה שרואים זאת כמכתב תמוה ושברקע הדברים ישנם כמה גורמים שהשפיעו על עובדיה לתקוף את מפקד התחנה: ביניהם סירובו להצטרף לשידורים מהאולפנים בירושלים - החלטה של זקן להעברת האולפנים לבירה. בתחנה גם מפנים אצבע מאשימה לעובדיה בכל הקשור להדלפות הרגישות שנעשו משיחות אישיות ושגרמו למבוכה בתחנה ואף טוענים כי לאחר בדיקה שנעשתה עלה כי עובדיה הוא זה שהדליף פעמיים שיחות של זקן עם בכירים לכלי תקשורת ובאחד מהמקרים אף נתפס כשהטלפון שלו מקליט שיחה.
בתחנה מוסיפים נתון חשוב על כך שעובדיה הוא המגיש בעל השכר הגבוה ביותר בתחנה, אף יותר ממגישים ותיקים כמו רזי ברקאי ואילנה דיין, ועם הליכי ההתייעלות שעורך זקן הוא חושש לקיצוץ בשכרו.
בכירים בתחנה אומרים ל-ice מסרים חריפים נגד התנהלותו של המגיש. לדבריהם, ספי עובדיה, ולא בפעם הראשונה, "מעדיף לשים את האינטרס האישי שלו מעל האתיקה המקצועית וחמור מכך מעל תחנת גלי צה"ל ששימשה לו בית ומפרנסת אותו יפה גם כעת, יריקה מכוערת לבאר". 
מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "מכתבו של מר עובדיה הגיע לידי מפקד גלי צה"ל היום ולא במפתיע הודלף מידית מתוך מטרה שקופה לפגוע להשמיץ ולהטיל מורא. עובדיה זומן בחודש שעבר לבירור עם מנהל מחלקת אקטואליה ועם מ"מ מפקד גל"צ לאחר שעשה שימוש לא ראוי במיקרופון הציבורי שעליו הוא מופקד למטרות של התנצחות אישית מכוערת עם איש תקשורת אחר מחוץ לתחנה. בשידור המדובר עקף עובדיה את העורך ושידר קטע שלם מאחורי גבו, מתוך ידיעה כי העורך לא היה מאפשר זאת. מכתבו מגמתי, רצוף סילופים שנקל יהיה להפריכם, ובו גם למרבה התדהמה איום בתביעה וניסיון לסחוט הבטחות להשארתו בתחנה – שעד כה איש כלל לא ערער עליה. 
גלי צה"ל היא תחנת שידור ציבורי הנאבקת על חייה בעת משבר חברתי ודמוקרטי שבו קיומה ושידורן של חדשות ממלכתיות הוא קריטי עבור הדמוקרטיה הישראלית והחברה המקוטבת. בתנאים אלה היה מצופה מכתב פוליטי בכיר, המבין את צוק העיתים, יודע מהו סוביודיצה ומודע לכך שהחודשים הקרובים הם קריטיים להמשך קיומה גל"צ, להתנהל בדרך מקצועית, ולא כך קרה. קשה לעמוד בפרץ מול הקולות הקוראים לסגור שידור ציבורי בעת משבר דמוקרטי. קשה שבעתיים כשכתב בכיר נותן יד ולמעשה מקרב את קיצה של התחנה. 
בנוסף, ישנה תביעה ובירור משפטי בין מר יעקב ברדוגו ובין גל"צ בהאשמת פיטורין שלא כדין על ידי שר הביטחון הקודם ומ"מ המפקדת הקודמת של גל"צ. מפאת ההתנהלות המשפטית הזו יש מניעה מהתייחסות ישירה לנושא, ואין כוונה לענות להדלפות החלקיות והמסולפות שהכתב בחר בהן. מפקד גלי צה"ל לא יאפשר להפוך את גלי צה"ל לזירת הקרבות של הטוויטר ולא יינתן למגיש בכיר או זוטר להפוך את המיקרופון הציבורי לרכושו וכלי לסגירת חשבונות אישיים ופוליטיים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    קצר
    חגית 08/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קצר גוף וקצר מוח??
    סגור
  • 7.
    בר דוגו שולט על דני זקן לא יאמן להעיף את שניהם (ל"ת)
    נוגה 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    ספי כתב פוליטי שלא מוכן לקבל את הימין
    סימה 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ספי אתה בושה של עיתונאי של צד פוליטי אחד
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד לממ גלי צהל . (ל"ת)
    פטריוט 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    לסגור את התחנה ומיד (ל"ת)
    מגיב 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    עוד שדר פח (ל"ת)
    מאיר 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    ספי אכול שנאה
    ישראל מרמת גן 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כך זה ! הגולם קם על יוצרו
    סגור
  • 1.
    ספי עובדיה לא רק עתונאי חלש ,גם בן אדם רע (ל"ת)
    Sandra 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור