תקשורת ומדיה

חזי בצלאל מסתער על שוק ההפקות: עסקת המיליונים נחשפת

חברת ההפקות הבין לאומית Mountaintop Productions בראשות חזי בצלאל מרחיבה בימים אלה את מעורבותה בשוק ההפקות ורוכשת 51 אחוזים מאולפני מובי מוביל בעסקה המוערכת בשווי והשקעות של למעלה מ-10 מיליון שקלים. בספטמבר האחרון רכש בצלאל 50% מחברת ההפקות ההוליוודית Big Swell
מערכת ice | 
משפחת בצלאל: חזי קרני ועמרי (צילום ברנדט אלפרן)
משפחת בצלאל ממשיכה את מעורבותה בשוק ההפקות, וצעד נוסף למימוש חזון המשפחה להמשיך ולקדם את ישראל בתחום הקולנוע ולפתח את היצירה הישראלית בארץ ובעולם.
לאחר שבספטמבר האחרון רכשה חברת ההפקות הבין לאומית Mountaintop Productions בראשות חזי בצלאל 50% מחברת ההפקות ההוליוודית Big Swell, בשותפות עם המפיק האמריקאי אנדי הורוביץ, בימים אלה מרחיבה חברת ההפקות של בצלאל את מעורבותה בשוק ההפקות ורוכשת 51% מאולפני מובי מוביל בעסקה המוערכת בשווי והשקעות של למעלה מ-10 מיליון שקלים.
כאמור, המהלך משלים את חזונה של Mountaintop להפוך לחברת ההפקות היחידה בארץ אשר בבעלותה, בנוסף לשירותי הפקה, גם אולפני טלויזיה וציוד השכרה. בכך מגשימה החברה את מטרתה להיות one-stop shop עבור חברות הפקה ויוצרים בארץ ובחו״ל. שני ינקו, המכהנת כמנכ״לית "מובי מוביל" מזה 15 שנה, תמשיך להוביל את  החברה בדרכה החדשה והמתפתחת.
עם השלמת הרכישה, חברת "מובי מוביל" הוותיקה מצטרפת למגוון העסקים בתחום הקולנוע של איש העסקים והיזם חזי בצלאל, בנו עמרי ובתו קרני. הרכישה הנ"ל מהווה צעד נוסף למימוש חזון המשפחה להמשיך ולקדם את ישראל בתחום הקולנוע, ולפתח את היצירה הישראלית בארץ ובעולם. נדבך משמעותי ביתרון של Mountaintop נובע מהיות עמרי וקרני יוצרים בעצמם. רק לאחרונה הפיקה החברה את הסרט “Listen” שכתב וביים עמרי ואת הסרט הקצר עטור הפרסים ״לב מדבר״ שכתבה וביימה קרני.
סרטים אלה מתווספים לפורטפוליו העשיר של Mountaintop הכוללים שלל סרטים וסדרות בארץ בהם "סיפור על אהבה וחושך" בבימויה של נטלי פורטמן, ״פולארד״ של עמרי אסנהיים, ״סוף סוף״ סרט הביכורים של תום נשר שצילומיו הסתיימו לאחרונה, "מפריח היונים", ״הקפות״, ״הלילה הזה״, ״שמיים בצבע אדום״, ו"ימים נוראים", שזכה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר – בנוסף למגוון פרויקטים בארה״ב שבהם לקחו חלק, בין היתר, השחקנים פיליפ סימור הופמן, כריסטופר ווקן, דמי מור, ליב טיילר, ג׳ולייט לואיס וג׳סיקה לאנג.
כפי שכתבנו, מהלך הרכישה של "מובי מוביל" מצטרף למהלך נוסף של משפחת בצלאל, כאשר בספטמבר אשתקד רכשה 50% מחברת ההפקות ההוליוודית Big Swell, בשותפות עם המפיק האמריקאי אנדי הורוביץ, שהפיק בין היתר את הסרטים American Hustle, שהיה מועמד ל-10 פרסי אוסקר ב-2013, Suicide Squad שרשם הכנסות של כ-750 מיליון דולר ב2015, ו Triple Frontier שהפיק עבור נטפליקס ונצפה על ידי 120 מיליון איש בחודש הראשון ליציאתו. בנוסף, הורביץ היה גם שותף בהפקת ״האביר האפל״ של כריסטופר נולאן ו״וונדר וומן״ עם גל גדות. כעת, עם הרכישה של "מובי מוביל", מרחיבה Mountaintop את הגשר שבנתה להבאת יצירה ישראלית להוליווד והבאת הפקות מהוליווד לישראל, ומחברת בין חברת ההפקות האמריקאית ל"מובי מוביל", מה שמבטיח בשורה חדשה לשוק הישראלי.
"מובי מוביל" כבר עברה תפנית חיובית בעיצומה של הקורונה כששינתה מיקום למתחם הטלויזיה החינוכית אשר משתרע על 12 אלף מ"ר במיקום אסטרטגי בתל אביב הכולל אולפני טלוויזיה שנבנו במקור על ידי ה-BBC. בשנתיים האחרונות הפכה "מובי מוביל" את המקום שעמד שומם מספר שנים למתחם צילומים נחשק ביותר בישראל ובתל אביב בפרט, המספק תנאי צילומים ברמה הגבוהה ביותר.ֿ כחלק מהמהלך, נרכש ציוד חדש ומתקדם לצרכי כל סוגי ההפקות בארץ ובעולם. כמו כן ישופצו האולפנים וישודרגו לסטנדרט התואם את אופי ההפקות העתידות להגיע לארץ כולל התאמה מדויקת לשוק הישראלי.
"מובי מוביל" משרתת את עולם הקולנוע למעלה מ-32 שנה בנאמנות ובמקצועיות בלתי מתפשרת.  החברה תמכה וסיפקה ציוד מתקדם לאלפי הפקות שונות כגון: כפולים, הערת שוליים, בלאק ספייס, טיטו ורוחו, שישו ושימחו, הטבח, סיפור אהבה וחושך, נורמן, שישה אפסים, ועוד רבים אחרים. את Mountaintop Productions ייצג בעסקה עו״ד שאול שרצר, ואת מובי מוביל ייצג ליאור גרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה