תקשורת ומדיה

איילה חסון נפרדת: "הוא היה דמות, משתתפת בצערך"

העיתונאית הוותיקה איילה חסון ראיינה את יזהר כהן לאחר מותו של אחיו, חופני כהן ז"ל, בגיל 76, ונפרדה: "מחלוצי הזמר הים תיכוני, משפחה של שירה, ינקתם את האהבה הזאת לזמר. חופני היה דמות, היה לו חוש הומור כזה. חשוב לתת לו את הכבוד הראוי לו גם לאחר מותו"
תום נחום |  1
איילה חסון בוכה (צילום צילום מסך מחמש עם שרון גל ברשת)
אבל כבד בעולם המוזיקה והתרבות הישראלי, כאשר הזמר הוותיק חופני כהן, הלך ביום שני האחרון לעולמו בגיל 76 בבית החולים שיבא בתל השומר, כהן, שכונה במהלך הקריירה המפוארת שלו 'סולימאן הקטן', אשר גם זכה בפרס מפעל חיים של איגוד אמני ישראל (אמ"י) בשנת 2015, והוא יובא למנוחות היום (רביעי) בשעה 14:30 בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב, לא לפני שארונו יוצב בטקס פרידה בו יחלקו לו כבוד ב'הבימה'.
איילה חסון אמרה על חופני כהן ז"ל כך במהלך ראיון עם אחיו הצעיר, הזוכה הישראלי הראשון באירוויזיון, יזהר כהן, בתוכניתה 'שבע' בכאן 11: "מחלוצי הזמר הים תיכוני, עומד מאחורי עשרות שירים מוכרים ואהובים. יזהר כהן, משתתפים בצערך. משפחת כהן משפחה של שירה, ינקתם את האהבה הזאת לזמר ולתרבות. חופני היה 'דמות', היה לו חוש הומור כזה. חשוב לתת לו את הכבוד הראוי לו גם לאחר מותו".
יזהר כהן אמר על אחיו המנוח כך: "השירים האלה הם המאפיינים של חופני, גם במותו, בהבימה יוצב הארון שלו בטקס פרידה ב-11:00, הלוויה שלו ב-14:30 בבית העלמין נחלת יצחק. האור שהוא הפיץ, השמחה שלו, החיוך שלו, הוא רכש את זה מאבא שלי סולימאן הגדול, זה משהו בגנים, נותנים אור. הוא סבל הרבה בתקופה האחרונה ואנחנו עטפנו אותו, נצטרך להתרגל לחיים בלעדיו".

חופני, אחיהם הגדול של פיני, ורדינה ויזהר כהן, הזוכה הראשון של ישראל באירוויזיון בשנת 1978 עם השיר 'אבניבי', הוא בנם הבכור של הזמרים שלמה כהן המכונה 'סולימאן הגדול' ושרה כהן, כאשר הותיר אחריו לאחר לכתו שלוש בנות ובן, כאשר במשפחה הוציאו הודעה לאחר מותו.

חופני ויזהר כהן (מתוך הפייסבוק של יזהר כהן)
חופני הלך לעולמו לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת הסכרת, מה שהוביל לקטיעת רגל ולכך שאיבד את קולו, כאשר בתקופה האחרונה חלה החמרה משמעותית במצבו, מה שבסופו של דבר גם גבה את חייו. המשפחה כתבה בפייסבוק דרך חשבונו של אחיו הקטן של חופני, יזהר כהן, שכתב כך על לכתו של אחיו הגדול: "בצער רב אנו מודיעים שהאח, האבא והסבא המדהים חפני הלך לעולמו. איבדנו את היהלום שבכתר המשפחה".
מי שמיהר להעלות סטורי ולחלוק כבוד לחופני כהן ז"ל הוא הזמר המצליח אייל גולן, שהעלה לסטורי שלו את תמונתו של חופני וכתב: "תודה על המוזיקה הטובה, על יצירות מופת וקול שהשאיר פה חותם. יהי זכרך ברוך".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תנצבה
    אורי 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה אדם ניפלא אוהב הארץ הזו
    סגור