תקשורת ומדיה

בן כספית חושף את הקיבוצניקים הפריווילגים "שהשתלטו על המדינה"

בטור שישי שלו העיתונאי המשיך לפרק את נרטיב הפריווילגים וסיפר את סיפורה של משפחת ברנר מקיבוץ מזרע, אשר איבדה לאחרונה את אחד מבניה באסון כבד
מערכת ice |  10
בן כספית (צילום טוויטר/ בן כספית, pixabay)
העיתונאי בן כספית, בטור שישי שלו בעיתון מעריב, בחר להמשיך ולפרק את נרטיב ה"פריווילגים שהשתלטו על המדינה היהודית וזוממים להביא לחיסולה", כמו שהוא קורא לזה, בהמשך לסיפור על דודו מתתיהו, הטייס הראשון מטבריה. את הטור הנוכחי הוא הקדיש למשפחת ברנר, שושלת של התנועה הקיבוצית, מלח הארץ.
כספית סיפר כי ב-2020 קיבל הודעה מעמית ברנר על כך שהוא ואחיו אלון יצאו בצעדת מחאה רגלית מהקיבוץ שלהם לכיוון בלפור ורצו להיפגש עם העיתונאי. כספית לא הצליח לפנות אז זמן לפגישה. השבוע, הוא סיפר כי קיבל הודעה נוספת מעמית שהזכירה לו את ההתכתבות ההיא וסיפר כי לפני כשבועיים אלון נהרג במהלך תאונת עבודה בקיבוץ שלו.
האסון הזה קרה ב-30 במרץ. כספית סיפר על מה שקרה יום קודם לכן: "ב־29 במרץ, פשטה קבוצה של ביביסטים על צומת עין הנצי"ב והקימה שם מחסום שבו נערכה סלקציה מאולתרת בין קיבוצניקים לסתם אנשים. אלה שזוהו כקיבוצניקים, לא הורשו לעבור. בין היתר הגיע לשם ילד קטן בשם מנור אביסרור, בן 12, יחד עם שני חבריו. סבא שלהם הסיע אותם מקיבוצם מעוז חיים לאימון כדורסל. הביביסטים עצרו את המכונית, הקיפו אותה, טלטלו אותה, קיללו, איימו, דרשו מכולם להצדיע לביבי ורק אז לעבור".
הוא המשיך: "החסימה הזו נמשכה שעה ארוכה ואמורה הייתה להטיל מורא ומצור על קיבוצי הסביבה, מעוז חיים ביניהם. מנור בן ה־12 התקשר לאמא שלו, סופיה אביסרור, רועד מפחד. היא ביקשה ממנו לצלם אבל הוא פחד. אביו וכמה חברים יצאו מהקיבוץ במטרה להציל את הסב ונכדו. בסוף זה הסתיים בשלום. הוגשה תלונה במשטרה".
כספית סיפר בהמשך על תולדות משפחת ברנר ובהם סבא רבא של עמית ואלון, יוסף חיים ברנר - משורר ציוני ומראשי העלייה השנייה לישראל, אשר נרצח בידי הפורעים הערבים. כמו כן, הוא סיפר על אורי ברנר - ממקימי קיבוץ מעוז חיים, לוחם פלמ"ח וגם על אלון עצמו, גולנצ'יק לשעבר, אשר תרם את הכליה שלו לרופא מהקיבוץ וגם רצה לתרום אונת כבד, מה שלא אושר לו בשל תרומת הכליה שלו. הוא רצה לעתור לבג"ץ, אך לא הספיק ונהרג. אלו הם פני הפריבילגים.
 
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    אחד מהשקרים
    עינבר 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כספית בכיר שקרני הדור.
    סגור
  • 9.
    כספית מזויפת
    דוד 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הסמרטעיתונאי מרגש הפעם יותר מתמיד, מה לך ולאנשי הקיבוצים ? תעבוד קשה כמוהם ואז תפתח את הגו'רה שלך בלתת מתנות של מילים ,לך עמוד בפינה ושתוק. רק כך תביא יותר תועלת לעיתון.
    סגור
  • 8.
    כרגיל אצל כזבית חרטא בלי פיתה,
    שלומי 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אם בנושאי התנדבות עסקינן , המגזר הדתי לאומי הוא המתנדב ביותר לקרבי , וככל שיותר קרבי , יותר מבני המגזר הדתי נמצאים שם בוודאי ביחס לאחוזם מתוך האוכלוסיה הכללית בעוד גדולה הצעקנים בתל אביב מתגייסים לכלל צה"ל בקצת מעל 50% מכל שנתון , ועוד לא דיברנו על כמה מתוכן מתנדבים לכללי , תל אביב אלופה במקצועות המקומבנים בצבא בו מסתכנים פחות ומקבלים הכשרות חינם לעתיד של 5 ו6 ספרות בשכר חודשי. הוא מנופף בתרומות כליה? מעולה , מי הישוב שבו הכי הרבה תורמי כליה? זהו יצהר הישוב שבהתאמה מקבל את רצח האופי הגדול מכולם על ידי המדיה הישראלית. אצל כזבית כמו אצל כזבית , אין רגע בלי גניבת דעת , עיוותי נתונים וסיפורי סבתא לעוסים אגב היותו אחד ממפיצי ההסתה נגד אחים הגדולים במדיה הישראלית.
    סגור
  • 7.
    עיתונאי בשקל
    מיכל 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 4
    איזה עולב עולבים שאתה בן. בשוקה טובה לעולם- אין נמוך ממך
    סגור
  • 6.
    סתם מסיתן עלוב
    לילי 04/2023/22
    הגב לתגובה זו
    7 4
    חבל לבזבז שניה לקרוא,הכל אצלו בא מרובע ושינאה.סתם מסיתן עלוב
    סגור
  • 5.
    הקיבוץ , הטופ של הקומוניזם.
    מיכה 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    9 6
    אין להם דאגות של אוכל, דיור, בידור, חופש ועוד הרבה דברים טובים שמאפשרים להם לצאת לאין סוף של הפגנות עם הילדים ובלי מגבלות זמן וכסף. הם הרוב בהפגנות השמאל.
    סגור
  • 4.
    סוחט דמעות
    שולמן 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    10 9
    כמה עלוב יכול להיות בן כספית למכור לנו סיפורים עצובים ולעטוף אותם באידיאולוגיה של שנאה מסכן הסבא ונכדיו אבל לא ראיתי את הצדקן בן כותב מילה על בתים שנחסמו משרדים שהוקפו בגדרות תייל בתים שנבזזו לצורך שריפה באיילון מכות רצח שחטף חרדי שנקלע להפגנה מה זה משנה. לדעתי: המסיכה נקרעה מעל פני הצדקן מדובר באיש אלים ובוטה אין להאמין למילה אחת שיוצאת מהפה שלו אם הייתי צריך לדמות אותו לעולם הטבע הוא היה הקוברה היורקת
    סגור
  • 3.
    הקיבוצניקים
    רענני ותיק 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    12 3
    איש אינו מערער על תפקידם של הקיבוצים ביישוב הארץ ובהגנה עליה. עם זאת ראוי לזכור, כי ראשית החקלאות וההתיישבות בא"י הייתה של בני מושבות, שלושים שנה לפני הקמת הקיבוץ (קבוצה) הראשונה, דגניה. בני המושבות תרמו לא פחות לסימון גבולות המדינה ולהגנה עליה - וגם המתנחלים בתל אביב ירושלים וחיפה, אפילו אם היו בעלי קיוסק או סוחרים זעירים תרמו את חלקם להקמת המדינה. ראוי גם לזכור, כי הקיבוצים (בניגוד למתיישבי המושבות והערים) קיבלו קרקע, אמצעי ייצור, מימון ושמיטת חובות מכספי עם ישראל. כיום, בני הקיבוצים אינם טובים יותר או גרועים יותר מכל אזרח אחר במדינה, ובוודאי שאינם ראויים לזכויות יתר.
    סגור
  • 2.
    תגיד איך קיבלת את כל הרוע שבעולם ולא השארת קצת לאחרים.
    רודף צדק 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    8 7
    איזה אדם רע.
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי מה הקשר..
    אני 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    10 5
    בין זה שאחיו הטוב לב שנפטר לבין קיבוצניקים ובני הקיבוצניקים שהם פריבילגים. מקבלים אדמות יקרות בחינם, ובנים וממשיכים למיניהם מקבלים אדמות בשווי מיליונים בנזיד עדשים. מספיק עם הדמגוגיה. אוטוטו אני מזיל דמעה..
    סגור