תקשורת ומדיה

עורך ישראל היום במסר לקרעי: "לא נאפשר פגיעה בתאגיד"

עמר לחמנוביץ', עורך ישראל היום, במסר לשר התקשורת קרעי על האפשרות לרפורמה בתאגיד, ואף מתייחס לראשונה לחוק ישראל היום: "הייתי במערכת כאשר באמצעות מהלכים לא דמוקרטיים, ניסו פוליטיקאים לחוקק חוק שיאיים על קיומנו כמערכת עצמאית. מאז החלטתי שאעמוד לצד כל כלי תקשורת שמאוים על ידי דרג פוליטי בהשתקה או בסגירה"
מערכת ice | 
עמר לחמנוביץ (צילום גדעון מרקוביץ)
עמר לחמנוביץ', עורך ישראל היום, נשא היום (ראשון) דברים בכנס של מועצת העיתונות, והתייחס בדבריו לסגירת תאגיד השידור הציבורי ואף התייחס לראשונה לחוק ישראל היום משנת 2014.
לדברי לחמנוביץ': "הגעתי לכאן כדי לחזק את ידי כל העוסקים במלאכת העיתונות – ללא יוצא מן הכלל. דווקא בעת הזו, כשרוחות מטלטלות את ספינת המדינה, ישנה חשיבות עליונה להשמעה חופשית של מגוון קולות ועמדות. עצם קיומו של שיח פתוח ואמיתי מעיד על חוסנה של החברה. אפשר וצריך להתווכח על קווי דמותה של המדינה והמערכות עליהן היא מושתתת, כל עוד עצם קיומו של הדיון לא מתערער. בהקשר זה, לתאגיד השידור הציבורי יש חשיבות מכרעת, וכל פגיעה או החלשה שלו מופנית נגד הציבור הישראלי כולו".

על חוק ישראל היום הוסיף לחמנוביץ': "בנובמבר 2014 הייתי חבר מערכת ישראל היום כאשר באמצעות מהלכים לא דמוקרטיים, ניסו פוליטיקאים לחוקק חוק שיאיים על קיומנו כמערכת עצמאית. מן אותו הרגע, החלטתי ביני לבין עצמי שתמיד – תמיד – אעמוד לצד כל כלי תקשורת שמאוים על ידי דרג פוליטי בהשתקה או בסגירה".
בסיום דבריו, סיים עורך ישראל היום במסר: "הדבר נכון כפליים לגבי תאגיד השידור "כאן". קיומו של השידור הציבורי הוא נקודת ייחוס עבור התקשורת הישראלית כולה. הוא הופך את כולנו, גם אותנו (ישראל היום) לטובים יותר, חזקים יותר, ומייצגים באופן מדויק ומהימן יותר את הקהל שלנו. לכן, פגיעה בשידור הציבורי היא פעולה של עיוור עצמי. אנחנו לא ניתן למהלך כזה לקרות. נשמור על עינינו פקוחות, כל הזמן, למען אזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה