תקשורת ומדיה

מדהים: מטבעות זהב עתיקים בני כ-1,400 שנים נחשפו בצפון

במהלך חפירות רשות העתיקות באזור הבניאס נמצאו מטבעות זהב המתוארכים לתקופה שלפני הספירה ועליהם דיוקנם של הקיסר פוקאס והקיסר הרקליוס
מערכת ice | 
המטבעות בבניאס (צילום טוויטר רשות העתיקות)
מטמון בן 44 מטבעות זהב טהור התגלה לאחרונה באתר הבניאס שבסמוך לחרמון. הממצאים העתיקים נחשפו במהלך חפירת רשות העתיקות המנוהלת בימים אלה במימון חברת החשמל. למעשה החפירה מתנהלת כהכנה לחיבור אתר מקאם נבי ח'דר אשר מקודש לדרוזים, לרשת החשמל.
המטמון מכיל מספר מטבעות של הקיסר פוקאס (602-610 לספירה) ומטבעות רבים שנטבעו על ידי הקיסר הרקליוס (610-641 לספירה), כך לפי בחינתה של ד"ר גבריאלה ביכובסקי, מומחית מטבעות ברשות העתיקות. ביכובסקי הוסיפה ואמרה כי כל המטבעות הם בערך של סולידוס - המטבע הנפוץ ביותר באימפריה הרומית.  כמו כן המטבעות המאוחרים ביותר של הרקליוס, מתוארכים את המטמון לימי הכיבוש הערבי.
ד"ר יואב לרר, מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות הוסיף ושפך אור אודות בעל המטבעות "המטמון, שמשקלו כ-170 גרם, הוטמן בבסיסו של קיר בנוי אבני גזית, בימי כיבושה של א"י בידי הח'ליפים המוסלמים מבית אומיה. הממצא מספק לנו תמונה של רגע בזמן, כאשר אפשר ממש לדמיין את האדם מחביא את הונו מחרדת המלחמה, וזאת - בתקווה לחזור ולאסוף את רכושו. היום אנחנו יודעים שגורלו לא שפר עליו". לרר מוסיף כי "מציאת המטמון תוכל לשפוך אור על כלכלת הישוב בניאס ב-40 השנים האחרונות של השליטה הביזנטית בעיר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה