תקשורת ומדיה

כלבים מייצרים דמעות כשהם מתאחדים עם הבעלים

מדהים: חוקרים ביפן אומרים שהם גילו שכלבים מייצרים דמעות כשהם מתאחדים עם בעליהם

מערכת ice | 
כלב במלונה (צילום Florin Palamarciuc / Unsplash)
חוקרים ביפן אומרים שהם גילו שכלבים מייצרים דמעות כשהם מתאחדים עם בעליהם.
זהו הדו"ח הראשון המוכיח כי רגש חיובי ממריץ הפרשת דמעות בחיה שאינה אנושית, וכי אוקסיטוצין מתפקד בהפרשת דמעות", אמר הצוות.
בכתב העת Current Biology, הם מתארים כיצד קשר עין בין בני אדם לכלבים מעודד את הראשונים לטפל באחרונים, בעוד המבט של כלב יכול לגרום לשחרור אוקסיטוצין בבעליו. כלבים פיתחו גם את היכולת להרים את הגבות הפנימיות שלהם, תכונה שלדעת מדענים גורמת לבני אדם לטפח אותם.
 
כעת חוקרים ביפן גילו שלדמעות עשויות להיות השפעה דומה.
"יש לי שני פודלים סטנדרטיים והייתה לי נקבה אחת בהריון לפני שש שנים", אמר ל"גרדיאן" פרופ' טקפומי קיקוסוי, שותף למחקר באוניברסיטת אזאבו. כשהבחינה שפניה היו רכות מהרגיל כשהיאניקה את הגורים שלה, קיקוסוי הבינה שעיניה דומעות.
"זה נתן לי את הרעיון שאוקסיטוצין עשוי להגביר את הדמעות", אמר. "בעבר ראינו שאוקסיטוצין משתחרר הן בכלבים והן בבעלים בעת אינטראקציה. אז ערכנו ניסוי איחוד".
בשלב הראשון, הצוות מדד את נפח הדמעות שנוצרו על ידי 18 כלבים כשהם נמצאים בסביבה הביתית הרגילה שלהם עם בעליהם, באמצעות הבדיקה של שירמר. זה כרוך בהנחת רצועת נייר מיוחדת בתוך העפעף התחתון ומדידת המרחק לאורך הרצועה הלחות עוברת.
 
הצוות השווה את הנפח הזה מול זה שהופק בחמש הדקות הראשונות של איחוד הכלבים עם בעליהם לאחר פרידה של יותר מחמש שעות.
 החוקרים אומרים שהכלבים הפיקו נפח גדול יותר של דמעות כשהם התאחדו עם בעליהם, מאשר כששוטטו לבד בבית. עלייה זו לא נראתה, עם זאת, כאשר 20 כלבים התאחדו באופן דומה עם אדם מוכר שאינו בעליהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה