תקשורת ומדיה

"מוכה הלם ויגון": הפוליטיקאים סופדים לרב שלום כהן

עם פרסום הדיווחים על מותו של ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס וממשיך דרכו של הרב עובדיה יוסף, הפוליטיקאים מימין ומשמאל סופדים לגדול התורה, "מענקי התורה של דורנו"
מערכת ice | 
הרב שלום כהן (צילום Aharon Krohn/Flash90)
הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, נפטר הלילה בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים והוא בן 91 במותו. הרב אושפז לפני כמה ימים בשל זיהום ברגלו ובמהלך סוף השבוע חלה הדרדרות במצבו.
הרב, שזכה לכינוי "חכם שלום", כיהן כנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס מאז פטירת הרב עובדיה יוסף ב-2013. הוא כיהן גם כראש ישיבת פורת יוסף במשך קרוב ל-60 שנים. מאז נודע לציבור על ההחמרה במצבו נערכו בימים האחרונים עצרות תפילה לרפואת הרב. בשעות האחרונות לחייו נקראו בני המשפחה להיפרד וביתו הודיע באופן רשמי על פטירתו.
יו"ר ש"ס אריה דרעי צייץ הבוקר בטוויטר, "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו בסערה השמימה, אבינו מורנו ומנהיגנו נשיא מועצת חכמי התורה, גדול הדור מרן חכם שלום כהן בן תופחא מלכה זצוק״ל. אוי לו לעולם שאבד מנהיגו ואוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת".
 
כמו כן נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב שלום כהן זצ״ל שהלך לעולמו וכתב, "אני אבל על לכתו מעימנו של ראש הישיבה הדגול חכם שלום כהן זצ"ל. לצד גדלותו בתורה, הוא היה מנהיג רוחני שהוביל בענווה ובצניעות ציבור גדול וחשוב בישראל ובעולם היהודי. נפגשנו פעמים רבות, וצר לי שהשנה לא אזכה לקיים המסורת ולבקר אותו בסוכתו.
"בכל מפגש עימו ראיתי את האהבה והקשר העמוק שלו לירושלים, וכיצד הוא מקפיד להציב לנגד עיניו כל העת את העם והאדם. תנחומי לבני משפחתו, למפלגת ש״ס, לאוהביו ותלמידיו. יהי זכרו ברוך".
גם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו ספד וכתב בטוויטר, "אני דואב עמוקות עם המוני בית ישראל על פטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן זכר צדיק לברכה.
הרב כהן היה מענקי התורה של דורנו. הייתה בו בקיאות אדירה בעולם התורה, לצד מנהיגות תורנית וחברתית שהשפיעה על המוני יהודים וישראלים".
 
יאיר לפיד, ראש הממשלה המכהן הביע גם הוא אבל הבוקר וצייץ, "המנהיג הרוחני חכם שלום כהן הלך הלילה לעולמו. בשם ממשלת ישראל ועם ישראל כולו, אני שולח תנחומים למשפחתו, לתלמידיו ולכל מוקירי זכרו. כוחנו באחדות עם ישראל. ״בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵהוּ בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים, וְיִצְרֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמָתוֹ״ יהי זכרו ברוך".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה