תקשורת ומדיה

ניו יורק טיימס למנויים בלבד? התוכנית של המשקיע החדש

משקיע אקטיביסט שוקל להפוך לבעלים העיקרי ולהעביר את העיתון המיתולוגי, שערכו נמצא בירידה, לפורמט של חבילות בתשלום למנויים בלבד. ValueAct מחזיקה כעת ב-7% ממו"ל העיתון, ואומרת שיש פוטנציאל לצמיחה חזקה בהכנסות דיגיטליות
מערכת ice | 
ניו יורק טיימס (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חברת ValueAct Capital Management, משקיעה אקטיביסטית מבעלי הניו יורק טיימס, פיתחה עמדה חדשנית בין בעלי המניות בחברת העיתונים האיקונית ומציעה לשפר את המכירות הדיגיטליות ואת סך ההכנסות באמצעות השקה אגרסיבית של החבילות למנויים בלבד. שווי המניות של הניו יורק טיימס נמצא בירידה משמעותית, כמו רוב תעשיית העיתונות המודפסת הישנה, ובייתר שאת בחודשים האחרונים.
ValueAct מסן פרנסיסקו אמרה ביום חמישי במכתב למשקיעים שהיא מחזיקה כעת ב-7% ממניות הניו יורק טיימס. היא אמרה שהיא מאמינה שהערכת השווי הנוכחית אינה משקפת את סיכויי הצמיחה ארוכי הטווח של החברה כמעט בכל סביבה כלכלית פוטנציאלית וכי להנהלה יש כמה הזדמנויות לקזז את הרוחות הנגדיות המאקרו-כלכליות שעומדות בפני התעשייה.
המפתח לצמיחה זו יהיה השקה אגרסיבית יותר של כל המוצרים למנויים בלבד שלה, נאמר. מוצרים אלה כוללים את אתר הספורט אתלטיק, כמו גם תשבצים ומשחקים, בישול וחדשות.
"המחקר שלנו מצביע על כך שרוב הקוראים והמנויים הנוכחיים מעוניינים בחבילה וישלמו עליו פרמיה גדולה, אך אינם מודעים לכך שההצעה אפילו קיימת", נכתב ב-ValueAct במכתב, שעתק ממנו הושג על ידי בלומברג. "זו הזדמנות שאנו מאמינים שההנהלה צריכה לנהוג בדחיפות, מכיוון שהיא המנוף הגדול ביותר להאצת הצמיחה, להעמיק את החפיר התחרותי של NYT ולהבטיח את החוזק והיציבות לטווח ארוך של הפלטפורמה".
חברת ההשקעות מאמינה שבטווח הארוך, יש פוטנציאל לניו יורק טיימס לראות צמיחה חזקה בהכנסות דיגיטליות דו-ספרתיות. "אנו מאמינים ש-NYT עשוי להיות אחד מעסקי המנויים הבודדים לצרכנים הממוקמים היטב עבור הסביבה הנוכחית", אמר ValueAct. "הם נמצאים בתחילת הדרך של חדירת שוק גדול שניתן להתייחס אליהם, יכולים להגדיל באופן בר-קיימא את ערך החיים של הלקוחות שלהם, הם כבר רווחיים היטב ויש להם סביבה תחרותית הרבה יותר אטרקטיבית." נציג מטעם ValueAct סירב להגיב.
"חל שינוי דורי שבו צרכנים בארה"ב מעדיפים לצרוך חדשות באיכות גבוהה באופן דיגיטלי - על פני אתרי אינטרנט, ערוצי מדיה חברתית, אפליקציות סלולריות, פודקאסטים, ניוזלטרים בדוא"ל, התראות דחיפה ומשטחים אחרים - שניתן להסתפק רק על ידי זיכיון מוגדל עם מותג מהימן כמו NYT", אמר ValueAct במכתב. "השינוי הזה יוצר לחץ תחרותי אדיר", נכתב. "בעוד שרוב התחרות המפוצלת שלה מאותגרת לצמיחה, NYT בונה עסק גדול יותר, רווחי יותר ובר הגנה".
מניות החברה ירדו השנה בכ-32% לפני יום חמישי. הם עלו ב-12% ועלו ב-11% ל-35.10 דולר בשעה 15:20 במסחר בניו יורק, מה שהעניק לחברה שווי שוק של כ-5.8 מיליארד דולר.
"אנו מודעים לכך ש-ValueAct ביצעה השקעה בחברה", אמר דובר של הניו יורק טיימס באימייל, והוסיף כי החברה מדברת בקביעות עם בעלי המניות על אסטרטגיה. "חברי צוות ההנהלה שלנו ניהלו שיחות עם ValueAct כדי לשמוע את דעותיהם ולשתף את דעותינו. הדירקטוריון וצוות ההנהלה ימשיכו לקבל החלטות שלדעתנו הן לטובת החברה ושל כל בעלי המניות בחברה".
הניו יורק טיימס היה אחד מסיפורי ההצלחה הנדירים בהוצאה לאור, שכן הוא בנה עסק גדול וצומחת של מנויים דיגיטליים. לחברה יש 9.2 מיליון מנויים והיא מכוונת ל-15 מיליון עד 2027. עם זאת, עסקי הפרסום שלה יורדים כאשר המשווקים מושכים את ההוצאות עקב הכלכלה החלשה יותר.
מוקדם יותר החודש, ה"ניו יורק טיימס" אמר שההכנסות מפרסום דיגיטלי ברבעון השני ירדו ב-2% והוא צופה שסך מכירות הפרסום ברבעון השלישי יהיו קבועים או ירידה חד ספרתית.
הניו יורק טיימס נשלטת על ידי משפחת סולצברגר, המחזיקה ברוב מניות החברה מסוג B, המעניקה לה 70% מזכויות ההצבעה בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה