תקשורת ומדיה

סעודיה מתרחקת מישראל? מגנה בחריפות ה"הסתערות על אל-אקצא"

הברית האזורית חומקת? משרד החוץ של ערב הסעודית מאשר את תמיכת הממלכה בעם הפלסטיני, מגנה את "תוקפנות ישראל" וקורא לקהילייה הבינלאומית להתערב. סעודיה, שלכאורה מעוניינת בקרבתנו, ממחזרת את קריאות ההסתה הנושנות על פגיעה במסגד
מערכת ice |  2
מוחמד בן סלמאן אאל סעוד (צילום יוטיוב/ כאן חדשות)
הבטחתם הסכם: משרד החוץ הסעודי הביע אמש (א') את גינוי ממלכת סעודיה ל"הסתערות על חצרות מסגד אל-אקצא על ידי מתנחלים ישראלים תוך הפרה חמורה של החוק הבינלאומי והמצב ההיסטורי והמשפטי בירושלים וקודשיה" (תרגום חופשי), כך דווח אתמול בלילה באתר רשת "אל-ערבייה" הסעודית.
המסר הסעודי הרשמי כלפי מבצע "עלות השחר" הוא חד-משמעי; משרד החוץ של המדינה הדגיש כי ה"הפרות המתמשכות וההתקפות על אתרים קדושים" מחמירות את המתח ודוחפות את המצב ל"מעגל מתמשך של אלימות".
כמו כן הודגשה קריאת הסעודים לקהילייה הבינלאומית "לקחת אחריות" לסיום הסלמת ה"כיבוש הישראלי", לספק את ההגנה הנדרשת לאזרחים ולעשות את כל המאמצים לסיים את "הסכסוך הממושך הזה".
גם בהודעה נוספת אתמול הביע משרד החוץ של ממלכת בית סעוד את גינויו למתקפה שביצעו "כוחות הכיבוש" הישראליים ברצועת עזה. המשרד אישר כי הסעודים עומדים לצד אחיהם בני העם הפלסטיני, ושוב קרא לקהילייה הבינלאומית להתערב.
"אל-ערבייה" (Al Arabiya) היושבת בדובאי היא רשת טלוויזיה ואינטרנט בבעלות סעודית (קבוצת MBC)  המבטאת ככלל את עמדת סעודיה הרשמית, כלומר בית המלוכה. אז אפשר לומר ש-MBS שלוט ב-MBC. הרשת הוקמה לפני כשני עשורים בהשראת CNN (בימיה הטובים), ויריבתה הגדולה מזה שנים היא "אל-ג'זירה" הקטארית. כשמדובר בישראל, בשנים האחרונות לרוב "אל-ערבייה" הרבה פחות ארסית בהשוואה ליריבתה הקטארית, ביחס ישר להפשרה בין ריאד לירושלים שהיתה לא רק מאחורי הקלעים. האם מבצע "עלות השחר" מבשר שינוי לרעה ביחסי המדינות, או שזה רק מס שפתיים או אינטרס רגעי?
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משרד החוץ בסעודיה אנטי ישראל, להמתין שMBS יגיע לשלטון (ל"ת)
    איתן 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צפוי
    מגלובה 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא מכבד את עצמו ,שלא יצפה שהאויב יכבד אותו
    סגור