תקשורת ומדיה

אל-ג׳זירה: הפסקת האש צפויה להיכנס לתוקפה ב-23:30

נמשך פינג-פונג הידיעות בדבר השעה שבה תיכנס לתוקפה הפסקת האש מול הגי'האד האיסלאמי בעזה, הצפויה ככל הנראה לבוא היום בלילה. מוקדם יותר דווח כי מדובר בשעה 20:00, אחר כך דובר על 22:00 ואז השעה התאחרה לחצות
מערכת ice | 
שיגורים מעזה (צילום עבד רחים חטיב פלאש 90)
ועכשיו נערכים להפסקת אש ב-23:30: לפי דיווח עדכני בערוץ אל- ג׳זירה וממקורות בג'יהאד האיסלאמי, טיוטת הקריאה המצרית קריאה תכלול ל"הפסקת אש מקיפה והדדית החל מהשעה 23:30". גם בכיר ישראלי צוטט במהדורות החדשות באומרו כי מצרים הגיעה להבנות מול הג'יהאד האיסלאמי וכי היא צפויה להכריז על הפסקת אש.
לפי הדיווח, מצרים "עושה מאמצים ומחויבת לפעול לשחרור" של בסאם א-סעדי וחליל עואודה - אנשי הג'יהאד האיסלאמי שהארגון קורא לשחרר ממעצר ישראלי. 
דובר ארגון הג'יהאד האיסלאמי אמר בשעה האחרונה כי "אין שיח סביב רגיעה והעימות נמשך". הוא הוסיף כי "חיסול בכירי הזרוע הצבאית שלנו לא תניא אותנו ממטרותינו, ישראל תשלם את המחיר על פשעיה" - זאת על רקע הדיווחים שהצטברו לפיהם ההסכם להפסקת האש מתעכב בגלל דרישות  לקבלת ערבויות ממצרים.
במקביל, התקבל דיווח על נפילה במפעל באשקלון, שבו נפצע קל-בינוני פלסטיני תושב חברון כבן 35. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים נירים ועין השלושה בעוטף עזה. 
לפי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", גורם פלסטיני אישר כי הצדדים הלוחמים הסכימו על הפסקת אש שתיכנס לתוקף כבר הערב (במקור בשעה 20:00). בערוץ אל-ג'זירה דווח כי יש הסכם ותצא הודעה ממצרים על הפסקת האש. גם ברשת אל ג'זירה נטען שגם חמאס נמצא בסוד המגעים ומאשר את הפסקת האש. 
גורמים מדיניים ציינו את המאמצים הניכרים של גורמים מדיניים ודיפלומטיים ממצרים שדחפו להפסקת אש עוד הלילה. עם זאת, גורם בטחוני ישראלי בכיר טוען הערב כי המגעים עדיין לא הסתיימו, וכי יש להיזהר משאננות.
נציג תנועת הג'יהאד האיסלאמי בלבנון, איהסאן עטאיה מסר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית: "לא תהיה הפסקת אש אם הכיבוש לא יקבל את התנאים של תנועת הג'יהאד האסלאמי." מדובר בהפסקת אש "שלא מטעמים הומניטריים", שאותה ככל הנראה ייאלץ הג'יהאד האסלאמי לקבל.
המגעים לרגיעה נמשכים על רקע המשך הירי מהרצועה ומטחים כבדים מאוד שנורו לעבר שטח ישראל, מעוטף עזה ועד ראשון לציון. 
היום בצהריים פרסם ראש הממשלה יאיר לפיד בטוויטר פרסום יחסי ציבור על הערכת המצב אשר ביצע בפיקוד דרום. "ביקרתי היום בפיקוד דרום קיימתי שם הערכת מצב עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל, מפקד פיקוד דרום האלוף אליעזר טולדנו, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ וגורמים נוספים".
גם לפיד וגם נתניהו מנסים לנצל את המצב הנוכחי לטובת הרווח הפוליטי. היום התקיים תדרוך בטחוני ראשון בין ראש הממשלה ליו"ר הקואליציה. בפגישת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויאיר לפיד הראו כי השניים מצליחים לדון על הנושא הביטחוני באופן הראוי. אבל בסוף הפגישה, הליכוד בחר להוציא תמונה מחויכת ונינוחה, בלשכת לפיד בחרו תמונה חמורת סבר. שתיהן צולמו על ידי חיים צח מלע״מ.
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק, דיבר היום בתוכניתם של  גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ואמר "אני חושב שמטרות המבצע הושגו. לא הכרזנו מלחמה על עזה. ראינו כוונה ברורה ומיידית לפגוע באזרחי ישראל והלכנו לסכל את הפיגוע הזה - תוך שאנחנו פוגעים במשלחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה