תקשורת ומדיה

יצא למרפסת, והותקף בטילים: מותו של מנהיג אל-קאעידה נחשף

צורת החיסול של מנהיג אל-קאעידה הותרה לפרסום. הארכי טרוריסט נהרג כאשר עמד על מרפסת דירת המסתור שלו
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ Guardian News)
היום חשף נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את עובדת חיסולו של מנהיג אל קאעידה, איימן אל-זוואהירי, שנהרג בתקיפת מל"ט בלילה שבין שבת לראשון ע"י הצבא האמריקאי. היום מתפרסמת דרך מותו של הארכי-טרוריסט. 

אל זוואהירי נהרג כשעמד על המרפסת בבית המסתור שלו באפגניסטן, כשמזל"ט של ה-CIA שלח שני טילי Hellfire שעוצבו במיוחד ושכונו "פצצות חרב" בשל הלהבים המאפשרים לנשק להיקרע מתכת וקירות מבלי להרוס מבנים שלמים. הטילים פגעו במנהיג הטרור ומי שתכנן פיגועי ה-11 בספטמבר והרגו אותו. התקיפה המדויקת התרחשה בשכונת שירפור, מרכז העיר קאבול בשעות הלילה המוקדמות של יום שבת, וסיימה מצוד בן 21 שנים אחר יורשו של אוסאמה בן לאדן. במבצע הסיכול המשמעותי ביותר של ארה"ב מאז הרג מפקד דאעש אבו בכר אל-בגדאדי ב-2019.
 
ביידן כאמור אישר את מותו של אל-זוואהירי במהלך נאום היום. "במשך עשרות שנים, הוא היה המוח מאחורי ההתקפות נגד אמריקאים, כולל הפצצת USS Cole בשנת 2000, שבה נהרגו 17 מלחים אמריקאים ופצעו עשרות נוספים" אמר ביידן שכעת מתאושש מקורונה. "הוא שיחק תפקיד מפתח, תפקיד מפתח בהפצצת ארה"ב" שבו הכריז: "הצדק יצא לאור ומנהיג הטרור הזה אינו עוד". "עכשיו אנחנו מבהירים שוב הלילה, שלא משנה כמה זמן זה ייקח, לא משנה היכן תתחבא, אם אתה מהווה איום על העם שלנו, ארצות הברית תמצא אותך ותוציא אותך", אמר ביידן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה