תקשורת ומדיה

חוק הקנאביס עבר, אמסלם תקף: "סער קיבל שוחד מפנאקסיה"

סערה בכנסת: לאחר שהחוק אושר בקריאה טרומית, עלה דודי אמסלם לדוכן ותקף את ראש מפלגת תקווה חדשה: "קיבלו ערבויות ב-16 מיליון שקל מאדם שיש לו חברת קנאביס, יונתן קולבר והחברה שלו פנאקסיה ולכן הם הכניסו את זה להסכמים הקואליציוניים", וגם: מדוע מנדלבליט על המוקד ומה השיבה יוזמת החוק שרן השכל?
כפיר אדר |  4
גדעון סער (צילום תומר נויברג פלאש 90)
למרות הלחץ כי רע"מ תטרפד את המהלך, מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, של חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 54 מול 42 שהתנגדו, וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.
על פי החוק, הוצע להסדיר את שוק הקנאביס לשימוש למטרות רפואיות ולהתיר גידול, ייצור הפצה והחזקה של קנאביס, לצורך רפואי, בכפוף לרישיון שיינתן ממשרד הבריאות ולהוראות החוק המוצע. ההצעה קובעת כי ניפוק של תכשיר קנאביס יעשה על ידי רוקח במתחם מורשה בכפוף למרשם שייתן רופא מומחה ואריזתו של התכשיר תכלול סימון של הרכיבים ושל ריכוז החומר הפעיל. כמו כן הוצע להעביר את האחריות על סל שירותי בריאות הנפש לגמילה מהתמכרויות לאחריות קופות החולים. כן מוצע לתקצב את ביצוע החוק המוצע בסכום שנתי של 50 מיליון שקלים חדשים, שיעוגנו בסעיף תקציבי נפרד.
את ההצגה גנב חבר הכנסת מהליכוד דוד אמסלם שיצא בהאשמות חריפות מהדוכן: "תקווה חדשה קיבלו ערבויות ב-16 מיליון שקל מאדם שיש לו חברת קנאביס, יונתן קולבר והחברה שלו פנאקסיה ולכן הם הכניסו את זה להסכמים הקואליציוניים. יש פה עסקת שוחד שלא הייתה כדוגמתה. שר המשפטים מגיש את חוק הקנאביס, מקבל 4 מיליון שקל, אם הוא מגרד את אחוז החסימה, הוא גם לא מחזיר ועכשיו שרן השכל דואגת למסכנים".
עוד הוסיף אמסלם בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה: "את ראש הממשלה על סיגר רדפתם! על עוגייה! על בקבוק יין של 30 שקל!". במסר ל"מר מנדלבלוף" אמר: "אם אתה לא פותח חקירה בעניין הזה, אתה יכול לסגור את כל הפרקליטות".
ח"כ שרן השכל הגיבה לדברים: "לחברי בליכוד, איזה ביזיון שאתם מנסים לעשות פוליטיקה על חשבון החולים, ח"כ קיש, כל החולים יודעים שלא נעשה דבר. ח"כ אמסלם אני מתביישת, כאשר אנחנו ישבנו יחד כיסא ליד כיסא לא פעם דיברנו איך משמיצים פוליטיקאים ובמקום להיות ענייניים אנחנו מדברים על הנושאים האישיים ואתה פעם אחר פעם עולה לבמה הזו ומכפיש ומשקר. אני מתביישת לשמוע את הדברים האלה".
 
ח"כ מנסור עבאס דיבר בשפה הערבית ואמר: "לפני שלושה חודשים הוצג בכנסת חוק המתיר שימוש חופשי בקנאביס. למרות שאנחנו בתוך הקואליציה הצבענו נגד מכיוון שיש לנו עמדה דתית בנושא. היום יש לנו חוק אחר שמדבר על שימוש בקנאביס לצרכים רפואיים. ניתן הזדמנות לחוק הזה רק למען שימוש רפואי, אם לא נצליח להכניס שינויים אחרי הקריאה הטרומית, נצביע נגד"
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אמס צודק! תקדימים על גב נתניה, רדיפת ומשפחתו על גרושים
    סמיר 10/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ופתאום שוחד של מיליונים עובר בקואליציה חלק בלי שום ביקורת של המדינה. איפה המשטרה? איפה הפרקליטות? איפה מנדלבליט? איפה הפרקליט הראשי? העם לא טיפש. ..
    סגור
  • 3.
    חה חה חה. ראיתם איך ביבי והבכירים ברחו מהמליאה?
    סבוניס 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שלחו את החפ"שים והעבדים הזוטרים בליכוד להצביע נגד. זהו... הם בהתפרקות.
    סגור
  • 2.
    רק בשביל לראות את הפרצוף של הבסטיונר אמסלם היה שווה
    צודריך 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שלא לדבר על החולים, שבשבילם זו הצלה אמיתית. שאפו לבנט ולממשלה.
    סגור
  • 1.
    בליכוד יש הרבה חמוצים כואב להם שהם לא
    שששש 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשלטון כדי להמשיך לשלם דוחד קואליציוני לחרדים.
    סגור