תקשורת ומדיה

משרד הביטחון נפרד בציוץ רשמי מרוני דניאל, גנץ: "יושר, אנושיות ומקצועיות"

הנהגת המדינה ומשרד הביטחון נפרדים מהכתב והפרשן הוותיק לענייני צבא וביטחון שהלך לעולמו באופן מפתיע בביתו והוא בן 73 בלבד. ראש הממשלה: "שילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות"
מערכת ice | 
רוני דניאל (צילום ויקיפדיה)
בכירים בהנהגת המדינה ספדו לכתב הוותיק עם לכתו במפתיע בגיל 73 בלבד ונפטר בביתו מאירוע לבבי. ראש הממשלה נפתלי בנט שלח תנחומים וכתב: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד".
כתב חדשות 12 היה מבכירי הכתבים בארץ בענייני צבא וביטחון, משרד הביטחון מולו עבד המון שנים גם הוא נפרד בציוץ מפתיע: "משרד הביטחון אבל על לכתו של רוני דניאל, מבכירי הפרשנים הצבאיים. רוני, תחסר לנו מאוד. יהיה זכרך ברוך."
 
שר החוץ יאיר לפיד כתב: "רוני, חבר שלי. הרבה שנים עבדנו יחד. תמיד היית הכי מקצועי, הכי חרוץ והכי חשוב, חבר ובן אדם. האיש שהיה כולו לב. ליבו נדם. כבר מתגעגע".
שר הביטחון בני גנץ: "לפני שבועיים פגשתי את רוני דניאל. הוא לא פתח בשיחה על ביטחון המדינה, הוא סיפר לי בעצב שהוא דואג למדינה. בכאב הוא שיתף אותי בצער שלו על מצוקת החקלאים, בגעגועים שהוא חש לממלכתיות הישראלית. רוני צמח מהשטח, ומעמדו נבנה במשך שנים על בסיס יושר, אנושיות ומקצועיות. הוא לחם במלחמת ששת הימים ויום הכיפורים, הגיע לכל מקום בו היו חיילים, סיקר את ביטחון ישראל בשגרה ובחירום. בעשרות שנים של עבודה, ידע רוני להיות קודם כל בן אדם. אתגעגע אליך רוני, לפטריוטיות, לאהבת הארץ והערכת היושר. אתגעגע לחברות. יהי זכרך ברוך".
שר האוצר אביגדור ליברמן: "כאב גדול עם משמע הבשורה על לכתו בטרם עת של רוני דניאל. רוני היה מלח הארץ, איש שפיו וליבו שווים, ומהיכרותי הקרובה עמו כל שעשה היה מאהבה כנה למולדת. אני מחזק את בני משפחתו ושולח את תנחומיי הכנים. יהי זכרו ברוך".
שרת הפנים איילת שקד, כתבה על הפרשן: "רוני דניאל, מאבני הדרך של התקשורת הישראלית, איש ארץ ישראל, פטריוט אמיתי, איש שפיו וליבו שווים, הלך לעולמו. רוני תמיד דיבר על צה״ל עם ניצוץ בעיניים, זה כנראה מה שהשאיר אותו צעיר לנצח. יהי זכרו ברוך".
שר התקשורת יועז הנדל: "הצטערתי מאד על לכתו בטרם עת של רוני דניאל. מאז ימיו כלוחם ומפקד במלחמות ישראל ומג״ד בחטיבת הנגב, רוני תמיד היה בראש ובראשונה פטריוט ישראלי, אוהב עמו ומולדתו. עולם התקשורת איבד פרשן ועיתונאי דעתן ומוביל. יהי זכרו ברוך".
שר הדתות מתן כהנא: "ברוך דיין האמת. רוני דניאל איש יקר ומטובי הפרשנים שידעה הטלוויזיה הישראלית. אבדה גדולה. יהי זכרו ברוך".
שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון הוסיף: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של הפרשן הצבאי הותיק, סא״ל (מיל.) רוני דניאל ז״ל. אי אפשר היה לטעות בנאמנות של רוני ז״ל, למדינה ולמקצוע. תנחומי למשפחתו. יהי זכרו ברוך".
שר האסטרטגיה לשעבר חבר הכנסת יובל שטייניץ היה מבין הראשונים שיצאוב הודעה וכתב: "המום מלכתו בטרם עת של הפרשן הצבאי הותיק והמוערך רוני דניאל , ומשתתף באבלם הכבד של בני המשפחה ושל הידידים."
 
גם חברת הכנסת קטי שטרית צייצה: "קיבלתי בצער גדול את ההודעה על פטירתו של רוני דניאל ז"ל. רוני היה מעמודי התווך של העיתונות הישראלית במשך עשרות שנים. כבר מתחילת דרכו היה כתב יסודי ואמין. ביטחון ישראל עמד בראש מעייניו והוא כתב ופירשן את הסיטואציות הביטחוניות והפוליטיות בלשון בהירה, אחראית ומרתקת".
יו"ר האופוזיציה לשעבר שלי יחימוביץ': "רוני דניאל קלט אותי (יחד עם רזי ברקאי), באבירות ובנדיבות, ככתבת טריה שהגיעה מבאר שבע לתל אביב, ומאז היה חבר. החספוס לא מנע ממנו להיות טוב לב. איש מצחיק ביותר, עיתונאי שלא התבייש להיות פטריוט גם כשזה לא היה באופנה, שהפך לדמות אהובה על הכל. עצוב מאוד. הדמעות חונקות את הגרון".
חבר הכנסת איתמר בן גביר: "ברוך דיין האמת. איש עקרונות, ציוני. אוהב המדינה אשר אמר תמיד את אשר על ליבו. גם כשחלקתי עליו תמיד ידעתי שהוא אומר את הדברים מתוך אמונה ושכנוע פנימי. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה