תקשורת ומדיה

האימאם המסית מלוד נעצר, העיתונאים התנפלו על כתבת חדשות 13 שהגנה עליו

יחידת לה"ב עצרה את יוסוף אל באז, עליו חן ליברמן כתבה בחודש שעבר: "בעצמו הזהיר שוב ושוב מפני האלימות בעיר)", שורה של עיתונאים יצאו נגדה - ריקלין: "רוצה להתנצל?", כספית: "מדובר במסית מעודד טרור", מגל: "בשם השייח נעשה ונצליח" ומה היא ענתה לגרינצייג?
כפיר אדר |  10
חן ליברמן (צילום עדי אורני)
יוסוף אל-באז, האימאם מלוד שעורר סערה ואף לרגע לא ניסה להרגיע את הרוחות במהלך הפרעות של ערביי עירו בזמן מבצע 'שומר החומות', נעצר הלילה (אור לחמישי) על ידי לה"ב 433 - בגין הסתה לאלימות, טרור ואיומים. הוא נחקר ברגעים אלו במשרדי היחידה והמשטרה צפויה להאריך את מעצרו.
ב-12 במאי צייצה כתבת חדשות 13 חן ליברמן: "לשמוע עכשיו את ינון מגל ובן כספית צורחים ביחד על שייח יוסוף אלבאז, האימאם של המסגד הגדול בלוד (שבעצמו הזהיר שוב ושוב מפני האלימות בעיר): ״שכחתם מי בעל הבית פה״ (בן) נזכיר לכם את מה שעשינו לפני 70 שנה״ (ינון) - זו תזכורת נוספת לכך שכשביבי יילך, רב המשותף על המפריד (ליהודים בלבד)".
 
כעת הציוץ שימש נגדה, כאשר שורה של עיתונאים התעמתו איתה על הדברים. ינון מגל עקץ: " בשם השייח נעשה ונצליח", כספית הוסיף: "לכל אלה שסבורים שדיברנו אליו לא יפה בראיון ההוא ששבר את האינטרנט. מדובר במסית, מדיח ומעודד טרור".
אבישי גרינצייג הוסיף: "ציוץ מלפני חודש, באמצע הפרעות. חן ליברמן מחמיאה לשייח אלבאז': "שבעצם הזהיר שוב ושוב מפני האלימות בעיר. נ.ב: האם זה במקרה שמכל העיתונאים בעולם, דווקא כתב ימני דתי שזה ממש בכלל לא תחום הסיקור שלו מצא ופרסם היום את הפוסט המסית והחמור במיוחד של השייח' אל-באז?".
 
ליברמן ענתה לגרינצייג: "חבל שאי אפשר לשלוח את ברוך גולדשטיין ש”ישיב להם בשפתם”", העיתונאי ענה: "1. יש לך תשובה קצת יותר עניינית לגופו של עניין? 2. יש סיבה למה בחרת במכוון להציג רק חצי מהדברים שלי?".
זה לא הסתיים כאן וליברמן חתמה את השיח מבחינתה: "הקפצת ציוץ שלי מהיום הראשון של הפרעות שהתבסס על דברים שאמר יוסוף אלבאז עד אותה נקודה, כדי לגרום לאנשים לחשוב שאני מגבה את הסרטון האלים והנוראי שהוא העלה עכשיו, ואני עוד אמורה לענות לך בצורה עניינית?".
 
אביעד גליקמן הקולגה של ליברמן מחדשות 13 שאל את גרינצייג: "תגיד יש לך כספת עם כל הציוצים של עיתונאי ישראל?", גרינצייג ענה: "נדב ידיד נפשי, אתה תמיד מוזמן לעשות גילוי מרצון על מה שכתבת בנוגע להסכם הרוטציה", ברוך קרא תהה: "יש לך מלות חיפוש קבועות?".
העיתונאי אברהם בלוך מערוץ 20 שגם הותקף בשער שכם לאחרונה תקף: "אלבאז הסית בזמן אמת. אבל העיקר שיבצת ב'המקור' דיווח שלי מהשטח בקונוטציה כאילו אני משקר. יהיה מעניין לראות את הוידאו המלא מהיום ההוא בלוד".
 
למרבה ההפתעה, ליברמן ענתה: "יש לי את הוידאו המלא וזה באמת מאוד מעניין. רוצה שאשלח לך?", בלוך הגיב: "בוודאי. נראה איך כשאת מדברת על יריות 'מהצד של השיירה היהודית', מדובר על כביש שגם מהצד השני שלו נמצאים וגרים ערבים. נראה גם איך המשטרה בודקת את הרכב היהודי ממנו נטען שבוצעו היריות, מיד לאחר שעלה על האי תנועה - ולא מוצאת שום דבר. אשמח מאוד שתראי, ותסבירי למה ניסית להשחיר אותי". שמעון ריקלין הוסיף: "השייח שאת מגינה עליו נעצר הלילה בגלל הסתה. רוצה להתנצל?".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    פחדנים
    י 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסים למצוא חן בעיני מסיתים תקשורת תפקידה לתקוף כל מי שמסית לאלימות בן עם הוא יהודי או ערבי
    סגור
  • 8.
    איך הבדואים בלוד יושבים על קרקע גנובה ואיש לא פוצה פה
    ממ 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבדואים בהתחלה הקימו אוהלים, נפכו אותם לפחונים ואחר כך מבני בטון וכל זה על אדמה שדודה והשתלטות אלימה. איך הבגץ והמשטרה רופסים תחת רגלי הבדואים הפראיים במרכז האאץ ובנגב.
    סגור
  • 7.
    ליברמן ידועה כמכפישה מקצועית. אין חדש. (ל"ת)
    לימור 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 6.
    הגברת ים הפה הכי מכוער בטלוויזיה.גם פיזית וגם מה שיוצא (ל"ת)
    ישראלי 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 5.
    חן עיתונאית? היא יצור מוזר. (ל"ת)
    אורן 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 4.
    להקיא מהשמאלנים אוףףף (ל"ת)
    טל 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    שתי תגובות לשני אנסים
    2 אנסים 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 3
    גם אשת תקשורת וגם ממחנה השמאל, לא פלא שגופה המחולל מותר. האם זה מה שמחכה לנו בזמן מלחמת האחים המתקרבת. לתשומת לב האתר שמאפשר אלימות מינית.
    סגור
  • 50 גוונים של אפור
    אייל 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האימאם מזכיר קצת את השייחים של דובאי, לא? "טלפון אחד וכל הכפר פה..." "כל העיר שלי..." "כולם יכולים לדבר כמה שבא להם, רק לי יש מגאפון על מגדל" זה כח זה מושך
    סגור
  • 2.
    היא רק רוצה גבר גבר חזק...
    אייל 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    גבר גבר אסרטיבי. גבר כמו של פעם. לא השקרנים שאומרים מאמי את יפה את מדהימה. הוא אומר את האמת. שתקי
    סגור
  • 1.
    מעניין עם מי היא שכבה כדי להתקדם (ל"ת)
    יובל 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור