תקשורת ומדיה

הפסקת האש מסעירה את הרשת, סער: "נשלם בריבית", איזנקוט התייחס לראשונה

הידיעות על הפסקת האש המסתמנת  בצל המשך הירי אל עבר הדרום הוציאה מעיתונאים ופוליטיקאים תגובות מלאות תסכול. אלמוג בוקר: "ההחלטה חייבת עם אמירה ברורה וחד משמעית ״אם יהיה ירי של רקטה אחת נחזור מיד למבצע״. הרמטכ"ל לשעבר התייחס לראשונה למבצע
מערכת ice |  3
גדעון סער בריאיון (צילום מסך קשת 12)

אם שום דבר מפתיע לא יקרה, ככל הנראה מחר בבוקר תיכנס לתוקפה הפסקת האש בין ישראל לחמאס ומבצע שומר החומות יגיע לסיומו. ההחלטה הצפויה גרמה ללא מעט עיתונאים ופוליטיקאים להגיב.

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הזהיר כי את המחיר ישראל תשלם בריבית בעתיד: "הפסקת הלחימה בחמאס באופן חד-צדדי תהיה פגיעה קשה בהרתעה הישראלית כלפי החמאס ולא רק כלפיו. הפסקת הפעילות הצבאית של ישראל ללא הטלת מגבלות כלשהן על התעצמות והתחמשות החמאס ובלי החזרת החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה תהיה כשלון מדיני שאת מחירה נשלם בריבית בעתיד."
 

קודם לכן יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד צייץ עם קישור לפוסט בו הוא מסכם את המבצע: "באחרי 11 ימים של מבצע "שומר החומות" אפשר כבר להתחיל לחלק את הצל"שים והטר"שים. הצבא הצליח במשימה שהוגדרה לו, הממשלה נכשלה." 

עיתונאי חדשות 13 אלמוג בוקר דרש כי ההחלטה תהיה מלווה באיום חד משמעי כי רקטה אחת נוספת לעבר הדרום תגרור חזרה למבצע. כזכור, השבוע בוקר המתגורר בקיבוץ זיקים, יצא בקריאה כי כל רקטה שנורית אל עבר הדרום תענה כאילו היא נורתה לירושלים.


עיתונאי חדשות 12 עופר חדד בחר לתקוף את מנהיגי ישראל על כך שאינם נעמדים ומדברים עם הציבור הישראלי וכי האזרחים צריכים להבין מהתקשורת הערבית על הפסקת האש המסתמנת: "הציבור הישראלי התמודד עם אינספור אזעקות במשך כמעט שבועיים ימים במשמעת מלאה. בילה במקלטים, נתן גיבוי אזרחי ואז הוא צריך לשמוע בתקשורת הערבית, שוב, שההנהגה שלו הולכת להפסקת אש. פרקטיקה קלוקלת שמשקפת זלזול עמוק בציבור. תקבלו החלטות, בשביל זה אתם שם, רק תעמדו מול הציבור כמו בני אדם"


חיים לוינסון תהה איך בכלל ההחלטה מתקבלת במידה והקבינט לא מצביע בעד הפסקת האש ומתח ביקורת על אופן קבלת ההחלטה: "הקבינט יכול להצביע נגד הפסקת אש אחרי שביבי סיכם עם ביידן וסיסי? לא. אז למה יש בכלל קבינט? מה המשמעות של האישור?"

בתוך כך נרשמה מוקדם יותר היום התייחסות ראשונה למבצע של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט.  בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS איזנקוט נשאל לגבי הפסקת אש אפשרית ואמר כי יש "לממש מדיניות אזרחית אחרת ברצועה, שהבסיס שלה הוא הפסקת אש לא מותנית. לא הפסקת אש דו צדדית, אלא הפסקת אש ישראלית ברגע שההנהגה המדינית בישראל מגיעה למסקנה שהמטרות של המבצע מומשו"
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הפסקת אש
    תאוםיק 05/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל לא לומדת לקח אין פתרון צבאי מול חמאס אלא רק מדיני
    סגור
  • 2.
    אופי של עקרב רצחני - לא מסוגל לא לעקוץ
    ארנון תל-אביבי 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופי והתנהגות של עקרב - עוד פיגוע לאומני במלחמה שנמשכת 139 שנה מאז 1882. מצד אחד הם מתפרנסים מהפריחה הכלכלית שיהודים הביאו לפינה הקטנה במזרח-התיכון, מצד שני - כמו העקרב בסיפור ששכנע את הצפרדע בתום ליבו. הצפרדע העלתה את העקרב על גבה ושחתה לרוחב הנהר העמוק , עד שהעקרב לפי טיבעו , עקץ את הצפרדע המופתעת ושניהם טבעו, הערבים לא מסוגלים להתאפק ולפי האיסלאם - מנסים למחוק את הישות של "הכופרים" היהודים. מאז חידוש ההתיישבות היהודית בארץ-ישראל - האויב הערבי - רוצח ביהודים. מתי נבין ? מתי נפעל לפי העובדות ? רק 70 ק"מ בין חוף ים התיכון לגדת נהר הירדן. כאן ארצנו הקטנטונת היחידה של העם היהודי.
    סגור
  • 1.
    צביעות במיטבה .
    בוקבוזה 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה היה עושה אדון סער אם היה בממשלת שינוי ביחד עם הערבים? רבותי הכל אישי אצל כולם. מסתבר שמילים יוצאות מהתחת . לא מהפה . עם כל הצער שבדבר .
    סגור