תקשורת ומדיה

הנפילה הגדולה: אף אחד לא מאמין יותר לפוקס ניוז

ברגע שאמריקה הבינה שהסיפור של טראמפ גמור ושטענותיו לזיוף הבחירות חסרות בסיס, ערוץ פוקס ניוז איבד את אמינותו ואת הרייטינג שלו. מיליוני הצופים שהוא איבד לטובת CNN ו-MSNBC ככל הנראה לא יחזרו אליו בקרוב
רועי בהריר-פרל |  5
הנשיא דונלד טראמפ בערוץ פוקס ניוז (צילום מסך פוקס ניוז)
ערוץ החדשות האמריקאי פוקס ניוז, המזוהה עם הצד השמרני של ארצות הברית, בצרות צרורות. אחוזי הצפייה בו יורדים בתלילות מאז שתוצאות הבחירות האחרונות החלו להתבהר וככל שהבוז לנשיא המפסיד דונאלד טראמפ הופך לתופעה כל-אמריקאית, חוצת מפלגות ושיוכים פוליטיים.
בינואר האחרון, גרמו המהומות בגבעת הקפיטול, באופן ישיר ומובהק, לשפל של כמעט 20 שנה ברייטינג של הערוץ (הוא היה נמוך יותר רק באפריל 2000). הערוץ השמרן שבבעלות רופרט מארדוק איבד בחודש זה כשליש מצופיו היומיים וצנח מהמקום הראשון בדירוג ערוצי החדשות הנצפים ביותר בארצות הברית אל המקום השלישי, כשהוא מזדנב אחרי CNN ו-MSNBC.
בסך הכל, איבד ערוץ פוקס ניוז בשנת 2020 18% מצופיו ביחס ל-2019, כשמספר האנשים שצפו בו מדי יום עמד על 1.49 מיליון בממוצע בלבד, לעומת 2.49 מיליון צופים של CNN ו-1.93 מיליון של MSNBC. בהתחשב בעובדה שמאז שנת 2002 הערוץ היה מדורג במקום הראשון, עם 3.4 מיליון צופים בממוצע בפריים טיים, לעומת 1.9 מיליון צופים ב-MSNBC ו-1.6 מיליון צופים ב-CNN, מדובר בנפילה חסרת תקדים. 
נראה שמילת המפתח בסיפורה העגום של רשת פוקס ניוז (הכוללת גם את ערוץ פוקס ביזנס) היא לגיטימציה. כל עוד הנרטיב של "הבחירות נגנבו", אותו קידם הערוץ בלהט, היה לגיטימי, הרייטינג של הערוץ פחות או יותר נשמר, אבל כשצופיו הבינו שאין ממש בסיס לטענה הזאת, או עדויות משמעותיות שתומכות בה, הוא איבד, מבחינתם, את אמינותו - הנכס החשוב ביותר של כל גוף תקשורת, רפובליקני או דמוקרטי.
למעשה, גם לטראפ עצמו, יקיר הערוץ, יש חלק מסוים בהתדרדרותו: ירידה חדה בכמות הצופים נרשמה זמן קצר לאחר שהנשיא לשעבר המליץ לתומכיו לעבור לערוצי חדשות קטנים ונישתיים כמו ניוזמקס ו-One America News - זאת, כנקמה על כך שערוץ הבית שלו "העז" הכריז כי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ניצח בבחירות במדינת אריזונה אף על פי שברגע ההכרזה נספרו רק 78% מהקולות במדינה. טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר פנו אז שוב ושוב למארדוק בבקשה "לתקן" את הדיווח, אבל הבעלים בן ה-89 סירב לכך בתוקף.
מבחינתה של רשת פוקס (שכוללת גם את ערוץ פוקס ביזנס), התוצאה של אירועי החודש האחרון היא משבר זהות קיצוני. היא עצמה, כך נראה, מנסה כעת, כמו רפובליקנים רבים שתמכו עד כה בטראמפ, להתנתק מה"אמת" שהיא עמדה מאחוריה במהלך שנותיו של הנשיא המשוקץ בבית הלבן. ואם היא לא מאמינה לעצמה, אפשר להבין מדוע צופיה מתקשים כעת להאמין לה.
כעת, בפוקס ניוז נאלצים להתמודד גם עם העובדה שהיחלשות הערוץ גורמת לגופים שונים להפסיק לפחד ממנו - מה שהניע את חברת מכונות ההצבעה "סמארטמאטיק" להגיש נגדו ונגד מגישים ספיציפיים תביעה של 2.7 מיליארד דולר בגין האשמת החברה בעיוות תוצאות הבחירות. רשת פוקס, מצדה, מנסה כעת להיחלץ מהתדמית ה"טראמפית" שלה וכחלק מהעניין היא החליטה להוריד מלוח השידורים של פוקס ביזנס את תכניתו של המגיש הוותיק לו דובס, "הלילה עם לו דובס".
לטענתה של פוקס, אין קשר בין הורדת התוכנית לתביעה המדוברת, אבל אי אפשר להתעלם מכך ששמו של המגיש מוזכר שוב ושוב בכתב התביעה - המציין, בין השאר, כי דובס צייץ לאחר הבחירות את המשפט המתריס "פרל הארבור של הסייבר", כשהוא מכוון להתערבות, כביכול, של סמארטמאטיק בתוצאות הבחירות. במילים אחרות, בהחלט עושה רושם שפוקס לוקחת כמה צעדים אחורה בניסיון לקנות מחדש את האמון של צופיה, בתקווה שזיכרונם קצר, אבל קשה להאמין שהיא תצליח בכך. אמריקה כבר לא איתה. הרבה יותר הגיוני להניח שמדובר, מבחינתה, בתחילת הסוף.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין שום קשר
    אאא 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כתבת תעמולה בסגנון צפון קוריאה. ה msm באופן כללי סובלת מהתרסקות רייטינג. הנבא איבדה 80 אחוזים מהרייטינג שלה, הסופרבול התרסק. הציבור בארהב החליט להחרים טוטאלית.את "התקשורת" ויביא לחיסולה. התקשורת בארהב,אירופה או ישראל גרועה פי אלף מפראבדה.
    סגור
  • איבדת אותי במשפט האחרון
    הצופה 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתן לך את "חזקת החפות" ואניח שאתה פשוט לא יודע מה היה העיתון "פראבדה"
    סגור
  • וואו
    אף אחד 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא מאמין לפוקס ניוז, אף אחד? אתם אמיתיים? אני למשל לא מאמין לכם ומכיר עוד הרבה הרבה שחושבים כך. אף אחד? וואו
    סגור
  • 2.
    כל המאמר לא נכון. המליונים עזבו כי פוקס יצא נגד טראמפ (ל"ת)
    FAKE 02/2021/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    חדשות 13, לתשומת לבכם. אבישי בן חיים יוצר את אותו נזק!
    מקס ריינבו 02/2021/08
    הגב לתגובה זו
    7 3
    השקרים, הבדיות והקונספירציות מרחיקים צופים שרוצים חדשות אמינות. תראו מה קורה לפוקס!
    סגור