תקשורת ומדיה
סקר הרדיו הגדול: המלחמה שינתה את דפוסי ההאזנות של הישראלים?
הרשות השנייה פרסמה היום סקר שערכה, אשר בדק שינויים בדפוסי האזנה לרדיו בשנה האחרונה. הסקר קובע כי בעקבות הלחימה, גידול בשיעור ההאזנה בשנה האחרונה לשידור החי ברדיו המסורתי. אך, מצד שני, המגמה מצביעה כי ישנה עלייה בשימוש בשירותי שמע דיגיטליים מותאמים אישית
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו פרסמה היום (שלישי) את תוצאות הסקר לבדיקת דפוסי האזנה לשמע, שערכה בספטמבר 2024. מטרת הסקר לבחון את המגמות והשינויים בדפוסי צריכת רדיו ושמע דיגיטלי והצביע על שתי מגמות בולטות.
מצד אחד מגמה, התואמת את מה שקורה גם בזירה הבינלאומית, של עלייה הולכת וגוברת בשימוש בשירותי שמע דיגיטלי. ומהצד השני, גידול דווקא בשנה זו בשיעור האזנה לשידור חי ברדיו המסורתי, זאת עקב המלחמה והרצון להישאר מעודכנים.
את הסקר ערך מכון "מדגם" בראשות מנו גבע, באמצעות הפאנל האינטרנטי Panel-I, בספטמבר 2024. הסקר נעשה על ידי 2 מדגמים (1013+1035 נבדקים), של נבדקים שנוהגים להאזין לפחות לאחד מהבאים: רדיו, פלייליסטים של מוזיקה, פודקאסטים, אפליקציות של מוזיקה או תוכניות חדשות ואקטואליה. וזאת מתוך מדגם מייצג של האוכלוסיה בגילאי +18 בישראל.
המגמה בישראל, התואמת למגמה כלל עולמית, הולכת וגוברת משנה לשנה של עלייה בשימוש בשירותי שמע דיגיטליים והאזנה לתכנים מותאמים אישית-34% מהמשתתפים מדווחים על עלייה בשימוש בשירותי מוזיקה דיגיטליים , 33% מאזינים יותר לפודקאסטים דיגיטליים . גם האזנה באמצעות אפליקציות הפכה לסטנדרט. כ-62% מהמשתתפים מחזיקים באפליקציות מוזיקה, 49% מהנבדקים ציינו שהם מאזינים לפודקאסטים באפליקציות שונות.
בנוסף, הממצאים מראים כי חל גידול בשיעור ההאזנה לרדיו המסורתי בשידור חי בשנה האחרונה, כזכור שנת מלחמה, 33% מהמרואיינים מאזינים בשנה האחרונה יותר לרדיו בשידור חי, 21% מאזינים פחות. שיעורים גבוהים יחסית של 41% מבני 35-44 מאזינים לרדיו בשידור חי יותר בשנה האחרונה. יתרה מכך, לפי ממצאי הסקר כ- 80% מהאוכלוסייה מקשיבים בשנת המלחמה לפחות פעם ביום לשידורי אקטואליה ברדיו, כאשר מחציתם אף מקשיבים עד 3 פעמים ביום.
ברשות השנייה אומרים כי "השנה החולפת איננה שנה רגילה. זאת שנה של מלחמה ומתח נפשי בציבור הישראלי, ומכאן הגידול בשיעורי האזנה לשידור החי ולמשדרי אקטואליה דווקא ברדיו המסורתי. אך, חשוב לשים לב למגמה ברורה שעולה מהסקר, והיא שציבור המאזינים כיום משתמש יותר ויותר בשירותי שמע דיגיטליים מותאמים אישית".
עוד ב-
"יש לשים לב שציבור המאזינים בישראל מסתמך לצורך כך בעיקר על אפליקציות דיגיטליות בינלאומיות דוגמת Spotify. לכן, לאור שינוי המגמה העולה מהסקר, קיים הצורך בהתאמות מצד גופי השידור לשינויים בדפוסי השמע". הוסיפו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אי אפשר לשמוע את ערוצי התרעלה ועיכון האויביםרון 11/2024/19הגב לתגובה זו0 0נורא.סגור