תקשורת ומדיה

תלונה: "ערוץ 14 הציע 1,000 שקל למרואיינת – כדי שתשקר בשידור"

תחקיר של גוף התקשורת העצמאי "שקוף" מצטט אישה הגורסת כי קיבלה פניה לספר בשידור חי שנכנסה להיריון בזכות ברכה של הצדיק משטפנשט, ותמורת השקר ישלמו לה אלף שקל במזומן. ערוץ 14 בתגובה: "המשדר איננו של ערוץ 14, והערוץ לא מכיר את הפרטים המובאים"
מערכת ice |  10
עכשיו 14 (צילום מסך ערוץ 14)
תחקיר שפרסם אתר התחקירים "שקוף" טוען כי ערוץ 14 פרסם מודעה לפיה הוא מציע לנשים לשקר בשידור חי שנכנסו להיריון בזכות ברכה של הצדיק משטפנשט. תומר אביטל פרסם בדף הפייסבוק שלו את עדותה של מרינה פובולוצקי, שסיפרה מגוף ראשון.
מרינה פרסמה כי קרוב משפחה שלה קיבל בווטסאפ מודעת דרושים שהבטיחה אלף שקל על עבודה של עשר דקות: "למשדר מיוחד ומעניין, מחפש אמא ותינוק עד חמישה חודשים – לראיון מיוחד באחד מהערוצים המובילים בישראל"
לדבריה, ענתה למודעה וחזר אליה איש יחסי ציבור חרדי שהזדהה בשם איתמר בבי, שאמר כי המשדר נועד לערוץ 14, שמדי יום שישי מארח ישראלים שחולקים סיפורי נסים על סגולותיו יוצאות הדופן של הצדיק משטפנשט. "צריך לספר סיפור שלא באמת קרה לך", הבהיר, והיה לו גם הסבר: "זה קרה להמון נשים, שלא רוצות או יכולות לספר את זה כי הן חרדיות מדי, או כי הן לא רוצות להיחשף בטלוויזיה".
עוד סיפרה כי "היחצן טען שחסרה להפקה אימא שתספר איך רק לפני שנה התפללה לצדיק כדי שיעזור לה להיכנס להריון, והיום, ברוך השם, היא כבר אוחזת בתינוק".
מרינה הוסיפה כי בשיחת המשך עם ההפקה אישרו שלא חשוב להם לדעת אם אני מאמינה בכוח עליון, ובבי הוסיף שהיא מוזמנת להגיע לאולפן באיזה בגדים שבא לה – כל עוד היא באה עם התינוק.
עוד ציינה מרינה כי בבי הפנה אלי מפיק בשם יוסי, שהדריך אותה מה להגיד: "תגידי 'אני כבר בת 39, והתחתנתי, רציתי מאוד ילד, אבל כבר הייתי בגיל מבוגר והיה לנו קשה, אז התקשרתי לציון של הצדיק, למוקד, לקחו את השמות שלנו, עשו לנו תפילות – והנה התינוקת פה'". יוסי גם אמר שאת התשלום תקבל במזומן, במקום.
"החלטתי להקשות עליו", כתבה מרינה. "אמרתי לו שאבא שלי נוהג לצפות בערוץ 14, ושהוא עלול להרים גבה אם על המסך תופיע פתאום הבת שלו ותספר סיפור כל-כך לא אופייני. יוסי, בפשטות, הציע לי לשקר לאבא ולהגיד לו שהכל אמת – שבאמת התקשרתי למוסדות הצדיק משטפנשט לפני שנכנסתי להריון. "שלא ייצא שאנחנו שקרנים", ביקש. הוא הסביר שאם אגלה לאבי שהכל הצגה, המידע עלול לדלוף החוצה.
מרינה כתבה כי ויתרה על ההצעה, ואחרי כמה ימים צפתה במשדר ברשת: "ספיישל 'יום בריאת העולם' נראה כמו תוכנית רגילה של ערוץ 14, לא כמו משדר מבוים שמכניס כסף למרואיינים ולערוץ. אותו אולפן, אותו קיר שקוף שמאחוריו נשקפת המערכת, רק התוכן שונה. במקום תעמולה פוליטית, מגישה עם פוני ורוד וכובע צהוב אופנתי, דמות היברידית של דתייה היפסטרית שיושבת מאחורי שולחן עמוס נרות ומנהלת את ההצגה עם כמה שחקני חיזוק בעלי חזות חרדית.
"הם מראיינים את חנה, יעל ושושנה, שכל אחת מהן סבלה לטענתה מצרה אחרת, ונושעה – מתברר – בזכות הצדיק משטפנשט. שליחיו עלי אדמות הצליחו לרפא קשיי פרנסה, כשלונות בטסטים ואפילו שבץ – אבל לא הצליחו למצוא תינוק.
"כשנדמה לרגע שהשידור מאבד מומנטום, באולפן שולפים תמריץ: "מטבע מתומן" בצבע זהוב שאפשר לקנות כדי להאיץ את הישועה. בין לבין עובר השידור לבית-קברות בגבעתיים שבו טמון הצדיק, ול"חדר הסודות", שם ספונים יחד לאור נרות שדרן עם מיקרופון ושבעה מקובלים עטויי טליתות שמתפללים ברצף ומדי פעם עוצרים כדי לתקוע בשופרות. השדרן מסביר שמי שיתקשר עכשיו לקו החם יזכה שיתפללו גם עליו".
"שקוף" פרסם גם את תגובתו של ערוץ 14, שהתנער מהמשדר: "המשדר איננו של ערוץ 14, והערוץ לא מכיר את הפרטים המובאים כאן", מסר בשם הערוץ הדובר עומר מאירי. "מדובר במשדר התרמה של עמותת שטפנשט אשר שודר לפי אישור הרשות השנייה ולפי כל הכללים המחייבים. ערוץ 14 עומד בכל דרישות הרשות השנייה בנוגע לקיום המשדר. לערוץ 14 אין שום קשר למרואיינים במשדר ההתרמה, שהינם באחריות מלאה של העמותה, והפרטים הנטענים אינם ידועים לו". בערוץ סירבו להשיב לשאלה האם קיבלו כסף עבור המשדר.

עוד ציין "שקוף" כי איתמר בבי הכחיש תחילה בשיחה איתו את הנטען לעיל, טען שעצם הפנייה אליו עולה לכדי הטרדה ואיים בתביעה. אך כעבור שעתיים חזר בו, אישר שנטל חלק באיתור מרואיינת למשדר, וניסה להסביר את עצמו: "קיבלתי סיפור אמיתי על אשה שנולד לה ילד בזכות הצדיק משטפנשט והתביישה לספר את זה, וקיבלנו ממנה אישור לפרסם את זה. בגלל זה חיפשתי אשה עם ילד שתעשה את הסיפור שלה, כשכמובן בשידור יהיה כיתוב בצד שזה להמחשה בלבד. לגבי התשלום, דובר על 1,000 שקל עבור הוצאות נסיעה בלבד, הלוך-חזור, עם המתנה. זו תגובתי האמיתית, ואני חוזר בי מכל איום שהיה".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    בערוץ 14 גם יש תוכנית של רבנים . קראתי שאחת סיפרה
    א.א.חיפה 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפללים לכל מי שנזקק פונה לברכה מהכהנים מי שי ששכנעו אותה לספר שהיא נכנסה להריון בגל ברכת הרבנים. אני לא מאמינה לה. כי ידוע לי שרבים הולכים לרב שיברך אותם. לכל משאלות . אני אישית מאמינה וםונה אישית ומבקשת את ברכת המתפללים . מי שיצאה רק שיקרה . ומי שביםרה לחקור אותה על הוצאת. שקרים
    סגור
  • 9.
    רמת אמינות: שלחו כטב''ם לשקמה ברסלר (ל"ת)
    טום 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 8.
    ערוץ של ליצנים (ל"ת)
    יוסי 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 7.
    פייק ניוז עלוב של ערוצי התבהלה שכבר ערוץ 14 מנצח גם
    איש אמת 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    6 3
    את ערוץ 12 שהוא ערוץ התבהלה הראשי . מדוע ערוץ 14 פופולרי כל כך?.. כי הוא מדווח אמת ..והאמת שלו עוזרת לאנשי האמת ואנשי האמת הם ממשלת ישראל ..וכל האזרחים גם מהשמאל השפוי
    סגור
  • 6.
    אמינות ברמת תיקי אלף התפורים (ל"ת)
    אני 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 5.
    מאוד אמין אני גם שמעתי שחמנאי התראיין בערוץ 12 (ל"ת)
    גולדשטיין 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 4.
    שקר!זו עמותה שמפרסמת אצלהם (ל"ת)
    ויקי 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    1000
    גדי 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצוץ מהאצבע
    סגור
  • 2.
    הודעה ישנה שמשודרת פעם נוספת!
    אביקול 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין לכם עוד חדשות?
    סגור
  • 1.
    למה להאמין לאיזה שקוף??
    גילי 10/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כולם נגד 14.
    סגור