תקשורת ומדיה

היועמ"שית באזהרה לקרעי: "מינוי יו"ר הרשות השניה אינו חוקי"

היועצת המשפטית לממשלה במכתב חריף לשר התקשורת: "הנחייתך שד״ר מינס תיכנס לתפקיד אינה חוקית ופוגעת בציבור"
מערכת ice |  2
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
קרב ראש בראש: לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הוציאה שלשום (שלישי) מכתב לרשות השנייה ולממשלת ישראל, בו הכריזה כי המינוי של  ד"ר אודליה מינס ליו"ר הרשות השנייה נעשה שלא כדין, ועל כן היא מבטלת אותו, אתמול (רביעי) השיב השר כי המינוי תקף, וכי אין בסמכות היועמ"שית לשנות החלטת ממשלה. היום מגיעה תגובתה.
במכתב חריף לשר, כתבה בהרב מיארה כי "בהחלטת הממשלה לאשר את מינויה של ד"ר אודליה מינס למ"מ יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, נפל פגם משפטי משמעותי של חוסר סמכות, וזאת היות שד"ר מינס לא עומדת בדרישות הכשירות הסטטוטוריות לתפקיד".
עוד הזכירה מיארה כי "הממשלה היא רשות מנהלית. כוחה בא לה מהדין ומוגבל על ידי הדין. החלטת ממשלה שהתקבלה בחוסר סמכות מנוגדת לדין באופן המובהק ביותר. כך היה לאחרונה, ביחס להחלטת ממשלה שביקשה למנוע מהייעוץ המשפטי לוודא את חוקיות צעדי הממשלה בעניין גיוסם ומימונם של בני הישיבות. בית המשפט העליון ביטל החלטה זו שניתנה בחוסר סמכות".
ומסכמת היועמ"שית: "משעה שרשויות השלטון כולן נדרשות לפעול על פי הדין, כעולה גם מהאמור לעיל, הודעתך במכתבך לפיה ד"ר מינס תיכנס לתפקיד יו"ר המועצה ותפעיל את סמכויות יו"ר המועצה מנוגדת לדין ופוגעת באופן קשה בשלטון החוק ובתקינות המינהל, על כל המשתמע מכך".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גיל וגלי
    שמע ישראל 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה? הגברת עם הפאה המוזרה המכונה גלי עמדה בתנאי הכשירות? היא והלימונדה שלצידה נמאסו עלינו מזמן. הם כבר מזמן עברו את גבולות השפיות ועברו למחוזות המערב הפרוע. אין להמלצות שלהם כל תוקף מוסרי, חוקי ופרקטי! כל הכבוד לקרעי. התגובה הטובה ביותר ל"גלי באה לריב - מיהרה" - התעלמות מוחלטת, עם קריצה של בוז עמוק.
    סגור
  • 1.
    שטויות. תגיד לה מה שלפיד אמר ועשה מה שבא לו.
    פיתרון לכל בעיה 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ״אני חושב אחרת״ הוא אמר לה.
    סגור