תקשורת ומדיה

ערוץ 14 חוגג: השופטים הציעו לזהבה גלאון לחזור בה

מכון זולת (בראשות זהבה גלאון) וליאורה ניר הגישו עתירה נגד הרשות השנייה ונגד ערוץ עכשיו 14. היום התקיים הדיון בבית המשפט, בו השופטים הציעו לעותרות לחזור בהן ולמשוך את העתירה
מערכת ice |  11
זהבה גלאון, ינון מגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) על הסף, את העתירה שהגישה יו"ר מפלגת מרצ לשעבר, זהבה גלאון, כנגד ערוץ עכשיו 14 והרשות השנייה.
לאחר דיון ארוך וממצה שהתקיים הבוקר בעתירה שהגיש מכון זולת (בראשות זהבה גלאון) וליאורה ניר נגד הרשות השנייה ונגד ערוץ עכשיו 14, בית המשפט העליון קבע שלא הוכחה תשתית עובדתית לעתירה, לא הוכחה אכיפה בצורה של אפליה של הרשות השנייה כלפי ערוץ 14 והוכח שהרשות השנייה אוכפת בצורה שוויונית כלפי כל הערוצים.
בית המשפט הציע לעותרות, מכון זולת וליאורה ניר, למשוך את העתירה ואלו, בלית ברירה, נאלצו להסכים. את ערוץ 14 ייצג משרד עורך הדין יגאל דנינו ממשרד דנינו שי משה. בית המשפט קיבל את בקשת העותרים למחוק את העתירה כנגד הרשות השנייה וערוץ 14 ללא הוצאות.
עוד קודם לכן, טענה הרשות השנייה בתשובתה לעתירה, באמצעות עו"ד עופר קורלנדר ועו"ד אסף הדני, ממשרד יוסי לוי ושות', כי "בניגוד מוחלט לטענות חסרות השחר המועלות בעתירה, הרשות השנייה מפעילה גם מפעילה את סמכויותיה הקבועות בדין בכל הנוגע לאכיפה ופיקוח בכל עת, כלפי כלל הגופים המפוקחים המצויים בסמכותה, לרבות כלפי ערוץ 14 (ובכלל זה באמצעות נקיטת הליכי הפרה והשתת עיצומים כספיים במקרים מתאימים), באופן שוויוני, ללא משוא פנים, וללא כל קשר לזהות המורשה לשידורים או לעמדות ("אג'נדה") אותן הוא לכאורה מקדם".
עוד טענה הרשות, כי "הרשות השנייה סבורה כי יש להיזהר זהירות מרבית מאימוץ התפיסה השגויה העומדת בבסיס העתירה שבכותרת, אשר ממנה עולה לכאורה כי הרשות השנייה נדרשת לשמש כשוטר דעות (וזאת כלפי כלי תקשורת אחד בלבד), וזאת באופן שאינו מתיישב עם הוראות החוק. נדמה כי אין צורך להכביר מילים על הסכנות שבאימוץ תפיסה מעין זו, אשר עלולה להוביל למקומות אפלים, שבהם גופים שלטוניים או מי מטעמם פועלים, לרבות באמצעות שימוש בסמכויות "אכיפה", לצמצם ולהשתיק דעות מסוימות של חלקים בחברה, שאינן נוחות או מתיישבות עם דעות של חלקים אחרים בחברה - וברי כי אין לקבל או לאמץ תפיסה מעין זו כלל וכלל במדינתנו".
הרשות הוסיפה כי "חופש הביטוי אינו רק החופש להביע דעות מקובלות, אלא הינו גם החופש להביע דעות חורגות ואף כאלה אשר הרוב סולד מהן. זהו החופש לא רק לשבח את מעשיו של גורם אלא גם החופש לבקר את אותו הגורם, ואפילו להביע דעות קיצוניות ומכעיסות הצורמות לאוזן השומע".

כזכור, מגיש תוכנית הטלוויזיה "הפטריוטים" בערוץ 14, ינון מגל, זכה לביקורת חריפה מצד גולשים רבים ברשת החברתית X, בשל ציוץ שפרסם לאחרונה, ובראשם, זהבה גלאון. זאת בעקבות האמירה של אילה מצגר, אלמנתו של החטוף יורם מצגר אשר נחטף ונרצח בעזה, כי חבל התליה מחכה לביבי, פרסם מגל ציוץ ברשת החברתית X.
 
בציוצו, כתב מגל: "גלי, אנחנו מחכים לך עם חבל התליה, בדיקה". בכך, רצה מגל להסב את תשומת ליבם של הגולשים לאמירה החריגה של אילה מצגר, אלמנתו של החטוף.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ממש מכוערת !!! (ל"ת)
    אסף 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • מי, אחותך? אכן כן…. (ל"ת)
    חני 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    זלאטה שניפיצקי
    קוהרנטי עם הקוק 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על מה נחקרה שמונה שעות? איך שתקה עם דרוקר בפרשת ציון אלגריסי? מדוע מרצ הסירה את נושא ההתיישבות ממצעה ב-2009? מה סיפר עומר שכטר על המימון מגרמניה?
    סגור
  • 5.
    מי מממן את זהבה וה״מכון״ מאיפה הכסף?! (ל"ת)
    חרפה 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • אזרחים רבים וטובים ממך..
    מי מממן את מכון זולת 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מממנים באהבה גדולה.
    סגור
  • טען עוד
  • אשרי המאמין…. (ל"ת)
    חני 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הקרן החדשה ואמא של דפנה ליאל ! (ל"ת)
    אסף 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    חחחחח זנבה תתפוצצי.. סוף מעשה במחשה תחילה. הבנת? (ל"ת)
    יאיר 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    זנבה גאלון. את חרפה גדולה. זמנך עבר מזמן. (ל"ת)
    ניסן 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 2.
    כאורחת קבועה ב12,13 לפחות שתשתוק (ל"ת)
    דגנית 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    השמאל שדוגל בסתימת פיות ודיטטורת מחשבות. (ל"ת)
    רק שמאל 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור