תקשורת ומדיה

יהונתן כהן: "יעד מורכב, אבל אפשרי. זאת תהיה התרגשות ענקית"

יהונתן כהן, שליח ערוץ הספורט למשחקים האולימפיים בריאיון ל-ice על השנה המורכבת בספורט בתקופת המלחמה, התחושות לקראת האולימפיאדה והחשש מאנטישמיות, ועל הציפייה ועל הסיכויים של הנבחרת האולימפית בכדורגל: "אין דבר שאני מחכה ומצפה לו יותר משמיעת התקווה באתרים השונים, ובטח באצטדיוני הכדורגל לפני משחקי הנבחרת"| ריאיון

דוד זולדן | 
יהונתן כהן (צילום יוסי צבקר, shutterstock)
התחרות העולמית בפריז כבר כאן ואירוע הספורט של השנה יוצא לדרך ועל קווי השידור מתחממים השדרנים והמגישים. מאות שעות שידור של המשחקים האולימפיים עם למעלה מ-30 ענפי ספורט שונים צפוי לאוהדי הספורט בארץ. ערוץ הספורט יסקר וילווה את המשלחות והספורטאים הישראליים, עם שידורי אולפן חיים ישירות מפריז. בכל יום יפתחו שידורי האולימפיאדה בשעה 9:30 בשעון ישראל, ויסתיימו ב-23:30 בלילה במהדורת חדשות הספורט אשר תסכם את אירועי היום.
אולימפיאדת פריז תהיה האולימפיאדה ה-18 שבה תשתתף משלחת ישראלית, כאשר זאת תהיה המשלחת הישראלית הגדולה ביותר בכל הזמנים. כ-80 ספורטאים ישראליים ייקחו חלק במשחקים האולימפיים והבולטים שבהם הם ארטיום דולגופיאט ואבישג סמברג, אשר זכו במדליית זהב וארד (בהתאמה) באולימפיאדת בטוקיו 2020. ולראשונה מזה 48 שנה, נבחרת הכדורגל האולימפית של ישראל תשתתף במשחקים האולימפיים.
בריאיון ל-ice מדבר יהונתן כהן, שליח ערוץ הספורט למשחקים האולימפיים על האנטישמיות הגואה, על השידור בעיצומה של המלחמה ומשבר החטופים ועל סיכויי המשלחת הישראלית להעפיל לפסגות חדשות: "אם נצליח לעלות משלב הבתים לרבע הגמר. זה יעד מאוד מאוד מורכב, אבל אפשרי, זאת תהיה התרגשות ענקית".
האם האנטישמיות שבעולם ובאירופה בפרט במיוחד בתקופה הזאת מטרידה אותך לקראת הטיסה עם משלחת ערוץ הספורט?
"כן, בהחלט. המצב מורכב והיחס כלפי ישראל והיהדות שגם ככה ביום יום ובשגרה הוא לא מהמשובחים, קיבל השנה תפנית עוד יותר גדולה ומאוד מדאיגה. אני חושב שהכדורגל הישראלי לא כל כך מבין מה מצפה לו. יש לצערי הרב אנטי גדול כלפינו וישנה ביקורת מאוד גדולה, שמבוססת על דעות קדומות ואנטישמיות מובנית, בחלק מהמקומות זה הולך להיות אתגר מאוד גדול שידרוש הרבה מאוד תעצומות נפש, והרבה אחריות בהתנהלות. האתגר הגדול טמון ביכולת להתנתק מרעשי רקע שיהיו רבים, ומצד שני זה יכול לשמש כמנוף להגברת הלכידות הגאווה בלהביא ולייצר הישגים למרות שכל העולם נגדנו, ובעת הזאת יש תחושה כואבת שכל העולם נגדנו".

נבחרת ערוץ הספורט לאולימפיאדה. צילום: יוסי צבקר, עריכה: עדי ברק 
איך אתה מסכם את השנה החולפת בצל המלחמה המילואים והעבודה בערוץ הספורט?
"הייתה שנה מאוד מורכבת, כמו לכולם. הספורט מצד אחד היה יופי של בריחה וניקוי ראש, אבל גם תזכורת בלתי נגמרת לתקופה הזאת, עם המחוות המדהימות של המועדונים לחללים הרבים שנפלו, לצד אחווה גדולה בין המועדונים ושיתופי פעולה בין ארגוני אוהדים.
היו לא מעט רגעים שהספורט נתן מפלט לנפש ותקווה, אבל כל הזמן מרחפות לך תמונות וזיכרונות מול העיניים. אנחנו בפתחו של אירוע ספורט עצום ומשמעותי, אבל בסוף שום דבר לא שלם ולא אמיתי ולא נוגע בעמקו של הלב, כשכל כך הרבה מאחינו ואחיותינו חסרים ונמקים בשבי.
זה הסיפור של השנה הזאת, העונה הכי קשה שעברנו, האולימפיאדה יכולה לייצר את הבריחה והגאווה אבל גם תזכורת כואבת למה שקורה במקביל בחזיתות השונות והלוואי וייווצרו רגעים שהיא תנצח, ולו לרגע, את המכאובים מסביב".
איך אתה רואה את הצד המקצועי של הנבחרת האולימפית בכדורגל?
"לאחר ההצלחות המדהימות של הנבחרות הצעירות בזמן האחרון ישנה חוסר פרופורציה לגבי כוחנו האמיתי בעולם. יש לנו בית מוקדם מאוד איכותי ומורכב, עם נבחרות שפחות מוכרות לנו, אבל אסור לנו לזלזל בהן. לצד זאת, דור השחקנים הנוכחי הוכיח שאין תקרה שהוא לא מסוגל לנפץ, ואין אתגר שמאיים עליו. בסופו של דבר, בעיני זה יהיה הישג יוצא מן הכלל אם נצליח לעלות משלב הבתים לרבע הגמר. זה יעד מאוד מאוד מורכב, אבל אפשרי, זאת תהיה התרגשות ענקית".
מה הדבר אליו אתה הכי מצפה באולימפיאדה?
"אין דבר שאני מחכה ומצפה לו יותר משמיעת התקווה באתרים השונים, ובטח באצטדיוני הכדורגל לפני משחקי הנבחרת. אין דבר שמרגש אותי יותר מההמנון הלאומי שלנו, בטח על במה כל כך משמעותית כמו האולימפיאדה, ובמיוחד בימים המורכבים שאנחנו חווים כעם ומדינה"
וכמובן אי אפשר שלא להתייחס לעניין האוכל הצרפתי, האם זה מושך אותך או שאתה מעדיף את האוכל הישראלי?
"יש לנו המון עבודה, כמעט מסביב לשעון, אז בוודאי שיהיה מורכב לעצור ולהתפנק באוכל טוב. אני מקווה בהחלט שיצא לנו לצאת ולטעום, כי יש הרבה מה לאכול בצרפת. מבחינתי האוכל הישראלי הוא הטוב בעולם ומנצח את כולם ואליו תשוקתי נתונה, אבל אני מאוד אוהב ללמוד ולהתנסות, לחוות ולהכיר דברים אחרים וחדשים לא רק בכדורגל אלא גם במטבח, וצרפת היא כמובן אימפריה קולינרית ברמה עולמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה