תקשורת ומדיה

קלמן ליבסקינד: "חילץ ממני נחרת בוז אחת גדולה"

העיתונאי קלמן ליבקסינד, התייחס בטורו השבועי במעריב על מאבק עיתונאי חדשות 13 נגד מינוי המנכ"לית יוליה שמאלוב ברקוביץ', ושיתף את תחושותיו על הכנס של כמה כלי תקשורת שהתקיים בתחילת השבוע: "לחבורה שעמדה שם על הבמה אין דבר עם חופש הביטוי ועם חופש העיתונות"
מערכת ice |  4
קלמן ליבסקינד (צילום כאן 11)
חודש בלבד לאחר שמונתה למנכ"לית חדשות 13, ויוליה שמאלוב ברקוביץ' עדיין נמצאת בלב הסערה מול מאבק חסר תקדים של עיתונאי חדשות 13 נגדה: מהדלפות בישיבת הנהלה, האשמה שהיא נגד מאבק החטופים, ועד שיבושים רבים שמהלך ימי העבודה ששיאם היה בכנס חירום שאיגד עיתונאים מערוצים נוספים נגדה.
המאבק החריג של העיתונאים הבכירים בערוץ, הוביל את יו"ר רשת 13, נדב טופולסקי, לשלוח מכתב תקיף: "שתקתי במשך חודש מתוך כבוד לעיתונאים. אבל למרבה הצער, במאבק על העתיד של חדשות 13, פועלים גם גורמי כוח לא מקצועיים, לא אתיים, בעלי אג׳נדה מאוד ברורה. על כך לא אבליג. יש לי מחויבות לציבור הרחב, לבעלי המניות ולכלל עובדי הערוץ. כך פעלתי עד היום וכך אני מתכוון לפעול גם בהמשך. עובדי חדשות 13, אני מבקש מכם לחשוב שוב על הדרך שבה אתם הולכים. גם בעבר הערוץ ידע סערות ואי יציבות. מלחמה ומאבק פנימיים פוגעים בחברה ומחלישים את הבסיס האיתן שעמלנו כולנו לייצר לה. אני מציע שתלכו בדרך אחרת. יש דרכים אחרות ליישב מחלוקות כדי שהערוץ יפרח ויצליח וימלא את ייעודו. מקווה לימים טובים ושקטים יותר".
כאמור, ביום ראשון השבוע התקיים כנס חירום ("אסיפת חירום להצלת חדשות 13") יחד עם הוועד של עיתונאי 13 בראשות מתן חודורוב, ובהשתתפות של עיתונאים מכלי תקשורת שונים, כדוגמת אמנון אברמוביץ' מחדשות 12 ועוד.
עיתונאי מעריב, קלמן ליבסקינד, התייחס בטורו השבועי במעריב למאבק של עובדי חדשות 13 נגד מינוי המנכ"לית וכן עד כנס החירום וכתב כי לאותה חבורת עיתונאים שהתאספה: "אין דבר עם חופש הביטוי ועם חופש העיתונות. לא מעניינת אותה הדמוקרטיה, לא מזיז לה הפלורליזם", ועל כן כשראה את הדברים, הדבר "חילץ ממני נחרת בוז אחת גדולה".

הסיבה לכך, לדעתו, נעוצה במה שהוא מכנה "אותו שוק דעות" חד-צדדי ששלט במסכי הטלוויזיה: "אם יש בעיה אחת בתקשורת הישראלית", הוסיף ליבסקינד, "היא נמצאת במקום שבו כל ערוצי המיינסטרים משדרים כמו מקהלה אחידה את אותם צלילים בדיוק", ושערוצי הטלוויזיה, ואותם אלו שהפגינו עתה, "מובילים באגרסיביות, בכוחנות, כבר שנים ארוכות, מלחמה נגד פתיחת שוק הדעות לחופש אמיתי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איש עלוב שמנסה להתחכם !!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    השמאל בטוח שגם חברות פרטיות הן בבעלותו (ל"ת)
    ישי 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    ואנחנו בזים לכם
    יוסי 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אתם מיעוט נכחד תחנה פרטית זכותה לעשות מה שבא לה
    סגור
  • מי זה אנחנו ??? נוער גבעות !!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור