תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12: "לא סוף העולם, חייב להמשיך לעבוד"

לרגל יום המודעות הבינלאומי ל-ALS, עמותת ישראלס יוצאת בקמפיין למען העלאת המודעות, אחד המשתתפים הוא העיתונאי משה נוסבאום שאמר בראיון: "
מערכת ice |  1
משה נוסבאום (צילום מסך קשת 12)
לרגל יום המודעות הבינלאומי ל-ALS עמותת ישראלס יוצאת בקמפיין העלאת מודעות למחלה. בזמנים הלא פשוטים שעוברים עלינו משתפים 17 חולי ALS, שמתמודדים יום-יום עם מציאות מורכבת, מה מפיח בהם כוח? מה עוזר להם לעבור את היום? על מה הם מודים? ומה מעורר בהם חיים, שמחה ותקווה.
בין החולים ב-ALS המשתתפים בקמפיין: העיתונאי משה נוסבאום (70); החולה הוותיק בישראל, מיכאל הרמן (64) שאובחן לפני כ-39 שנים, כשהיה רק בן 25 שנים; דבי אדמוני-זינר (41), החולה הצעירה בישראל שאובחנה בגיל 19 בלבד; יוצר המוסיקה שי משולם (46), ועוד. הקמפיין מפורסם ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם .
ALS היא מחלה ניוונית קשה וחשוכת מרפא, המוכרת כקשה ביותר מבין משפחת המחלות הניווניות. המחלה פוגעת בתאי העצב התנועתיים וגורמת לשיתוק הדרגתי ומוחלט של כל שרירי הגוף. יוצאים מהכלל הם השרירים הטבעתיים המניעים את העיניים והשרירים האחראים על השליטה בסוגרים. תוחלת החיים מרגע האבחון משתנה מחודשים ספורים ועד שנים. בישראל חיים כ-600 חולים. כ-130 חולים מאובחנים מדי שנה ומספר דומה של חולים מתים מהמחלה.
"138 חולי ALS אובחנו בישראל בשנת 2023. המאובחנים החדשים הצטרפו לקהילה המונה כ-600 חולים בישראל. ALS היא מחלת חשוכת מרפא, ומרגע האבחון תוחלת החיים של החולים עומדת על חודשים ספורים ועד מספר שנים. בהלם הבשורה, עמותת ישראלס היא הראשונה אליה פונים המאובחנים החדשים ומשפחותיהם", אומרת אפרת כרמי, מנכ"לית עמותת ישראלס.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבישג אלקטרונית
    טרובדור 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי יסופקו לקשישים רובוטיות בשם "אבישג" סדרה 1.
    סגור