תקשורת ומדיה

אביגדור ליברמן בהשקעת ענק? זו התרמית המפוקפקת שנחשפה

פוסטים בעמודי פייסבוק פיקטיביים טוענים כי יו"ר ישראל ביתנו לוקח חלק בהשקעה בחברת אנרג'יאן, במטרה לעזור לישראלים להיכנס לתחום ההשקעות בהייטק. אלא שבדיקה קצרה מאוד מגלה שמדובר בתרמית, ומטעם מפלגתו כבר הספיקו להכחיש את הדברים ולהגיש תלונה
מערכת ice |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, pexels)
ח"כ אביגדור ליברמן (אשר לאחרונה מככב בסקרי המנדטים בכלל ערוצי התקשורת) לקח חלק בהשקעת ענק עם חברת "אנרג'יאן"? אם תשאלו את עמוד הפייסבוק המסתורי "phuc vinh" – התשובה היא כן. אותו עמוד ששמו נראה כמו ג'יבריש, פרסם ביום שישי האחרון פוסט שיועד לדוברי הרוסית ובו נכתב כי ח"כ אביגדור ליברמן השקיע באנרג'יאן, המחזיקה בבעלות על מאגרי הגז כריש ולוויתן, במטרה לעזור לישראלים להשקיע בתחומי ההייטק. אז מה בדיוק קורה שם?
לא ברור מי מנהל את העמוד, אך הוא בחר להשתמש בתמונה מזויפת של אתר חדשות רוסי בשם "וסטי", וקידם את הפוסט. גם בעמוד הפייסבוק Teejay Graphics פורסמה ידיעה דומה בשפה הרוסית עם תמונה מזויפת של אתר חדשות אחר.
אתמול (שבת), יצאה הכחשה מטעם מפלגת "ישראל ביתנו" בנוגע להשקעה המדוברת, ואתרי החדשות שתמונותיהן הופיעו בפוסט הכחישו כל קשר לנושא. בהמשך, המפלגה הודיעה כי היא הגישה תלונה במשטרה בטענה להתחזות ועבירה פלילית. כמו כן, המפלגה ביקשה באופן אישי ממנכ"לית פייסבוק להסיר את הפוסטים המזויפים מחשש כי אנשים יפלו בתרמית ויעבירו כספים למי שעומד מאחורי הדבר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ולמה לא נוגעים באבי כץ וחנן שמש שהעלימו
    צדק 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמה לא נוגעים באבי כץ וחנן שמש שהעלימו חצי מיליארד מהמשקיעים שלהם
    סגור