תקשורת ומדיה

הפוליטיקאים בישראל נפרדים בכאב: "אהבתי אותו בכל ליבי"

לאחר ההודעה על מותו של השר לשעבר דוד לוי, פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים בישראל מיהרו להביע את צערם ברשתות החברתיות. נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב: "סיפור חייו של דוד לוי הוא ביטוי מרשים למנהיגות חברתית אמיתית ומעוררת השראה"
מערכת ice | 
צילום shutterstock, פלאש 90/ הדס פרוש
הערב (ראשון) נודע כי השר לשעבר דוד לוי, חתן פרס ישראל לשנת 2018, הלך לעולמו בגיל 86. לוי היה אחד מהפוליטיקאים המוכרים בישראל בשנות ה-80 וה-90, והוא זכה להערכה רבה מעמיתיו. עם דבר הידיעה, הפוליטיקאים בישראל מיהרו להביע את צערם ולשתף בהיכרותם עם לוי. נזכיר כי לוי שוחרר מבית החולים בקיץ 2023, לאחר שאושפז עקב דלקת ריאות.
נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב בחשבון ה-X  שלו (טוויטר לשעבר): "סיפור חייו של דוד לוי, הנער שעלה ממרוקו הישר אל המעברה, ומשם פילס את דרכו אל עמדות ההנהגה הבכירות במדינה - הוא ביטוי מרשים למנהיגות חברתית אמיתית ומעוררת השראה, המשקפת את פניה היפים של הישראליות". בהמשך הוסיף: " דוד לוי, חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, ייזכר בקורותיה של ישראל כסמל של ממלכתיות ועשייה חברתית פורצת דרך אשר הותירו חותם אמיתי על החברה והמדינה. הייתה לי הזכות לעבוד איתו וללמוד מתבונתו וניסיונו".
 
חבר הכנסת ויושב ראש הכנסת אמיר אוחנה וכתב: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של דוד לוי, אהבתי אותו בכל ליבי". עוד הוא הסביר כי דוד היה "התגשמות של החלום הציוני", וציין את העובדה כי הצליח להגיע למעמד הנשגב ב"עשר אצבעות". בהמשך סיכם: "תנחומיי למשפחת לוי, לבית שאן, ולכל אוהביו ומוקיריו הרבים".
 
גם חבר הכנסת איתמר בן גביר שיתף בחשבון ה-X: "הוא פרץ את הדרך ופילס את דרכו, עבורו ועבור רבים אחרים בעם. מבוני הארץ. לוחם בפערים החברתיים ובקיפוח הפריפריה. בכבוד, בגאון, ובעוז. דוד לוי, תודה על פרק חשוב בתולדות מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".
   
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה