תקשורת ומדיה

אבל בתקשורת הישראלית: העיתונאית האהובה נפטרה מסרטן בגיל 77

נעמי לויצקי, אשר שימשה בין היתר ככתבת "ידיעות אחרונות" ו"כותרת ראשית", נפטרה בגיל 77 לאחר מאבק בסרטן. לויצקי גילתה כי היא חולה זמן קצר לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, והתבשרה כי לא תוכל להבריא ממנו. לויצקי חתומה על האוטוביוגרפיה של השופט אהרון ברק, ועל הספר "ילדה רעה" שמגולל את סיפור חייה
מערכת ice |  1
עיתונים-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
העיתונאית והסופרת נעמי לויצקי, נפטרה בגיל 77 לאחר מאבק בסרטן שהתפשט בגופה במהירות. רק לפני כשבוע וחצי לויצקי העלתה פוסט לחשבון הפייסבוק שלה, ובו הזמינה את קרוביה למפגש פרידה לאחר שהרופאים בישרו לה כי לא ניתן לעצור את הסרטן, ולאור החלטתה שלא לנסות להילחם בו. "בואו להיפרד ממני", כתבה.
לויצקי נולדה בשנת 1947 בטרנסילבניה (רומניה של היום), וכארבע שנים לאחר מכן עלתה יחד עם אמה לישראל. שירתה ביחידת דובר צה"ל, ובשנת 1985 התמתנה לעיתונאית ב"כותרת ראשית". שלוש שנים מאוחר יותר עברה ל"חדשות", וב-1991 עברה ל"ידיעות אחרונות" שם עבדה כשבע שנים. בשנת 2001 פרסמה ספר אוטוביוגרפיה על השופט אהרון ברק (שבימים אלו מכהן כשופט בתביעה נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג). בשנת 2019 הוציאה ספר אוטוביוגרפיה על עצמה בשם "ילדה רעה".
במהלך כנס הזום שערכה, הדוברים שהשתתפו בו סיפרו על הדרך בה ספריה של ויצקי שינו את נקודת המבט של אזרחים רבים בנוגע למערכת המשפט. כמו כן, היא זכתה למחווה אישית מהנשיא יצחק הרצוג, שצילם מבעוד מעוד נאום משלו. כפי שנכתב באתר "זמן ישראל", הסרטן בגופה התפרץ כחודש לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, ולויצקי קישרה בין שני הדברים. "נולדתי יחד עם המדינה. התפתחתי יחד איתה. עכשיו אני מרגישה שאני קורסת בדיוק כשהמדינה קורסת, וזה נראה לי קשור".

נעמי לויצקי (קרדיט: ויקיפדיה, Avi1111 dr. avishai teicher, רישיון מסוג: CC BY-SA 4.0)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתי סימה קדמון תתפגר? (ל"ת)
    עמוס 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור