תקשורת ומדיה

ראש המוסד לשעבר איים על התובעת בהאג? "שיטות בזויות, הטרדה מאיימת"

לפי תחקיר של העיתון הבריטי הגארדיאן, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן איים על התובעת הראשית לשעבר של בית הדין לצדק בהאג, פאטו בנסודה, בשל ההאשמות כנגד ישראל בנוגע ל"פשעי מלחמה נגד האנושות"
מערכת ice | 
יוסי כהן (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
העיתון הבריטי הגארדיאן פרסם היום (שלישי), תחקיר ובו נטען כי ראש המוסד לשעבר יוסי כהן נפגש כמה פעמים עם מי שהייתה התובעת הראשית לשעבר של בית הדין בהאג, פאטו בנסודה, ואיים עליה לכאורה. הרקע לכך הוא ההאשמות שלה בנוגע ל"פשעי מלחמה נגד האנושות" שבוצעו לטענתה ביהודה ושומרון על ידי ישראל.
בנסודה כיהנה בתפקיד בין יוני 2012 ליוני 2021, ובתחקיר נטען כי מטרת המוסד הייתה לגייס אותה לשורותיו "ולגרום לה לפעול על פי דרישות ישראל". עוד צוין כי כהן ראה בהעמדה לדין איום על אנשי הצבע ומערכת הביטחון הישראלית, ולכן ניסה לפעול בכל דרך להדוף את ההאשמות. בעיתון הבריטי הסבירו כי בנסודה תדרכה כמה בכירים בבית הדין בנוגע לניסיונותיו של כהן לאיים עליה.
"את צריכה לעזור לנו ולתת לנו לדאוג לך. את לא רוצה להיות מעורבת בדברים שעלולים לסכן את ביטחונך או את ביטחון משפחתך", אמר כהן לפי כמה מקורות מטעם בית הדין, וציינו כי הוא השתמש ב"שיטות בזויות", והתנהגותו הייתה "הטרדה מאיימת".
עם זאת, למרות ניסיונותיו נראה כי הדבר לא נשא פרי והחקירה בנושא נפתחה בשנת 2021 (שהגיעה לשיאה עם הוצאת צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, לצידם של סינוואר והנייה). ממשרד ראש הממשלה נמסר: "השאלות שהועברו אלינו גדושות בהרבה טענות שגויות ומופרכות שנועדו לפגוע במדינת ישראל".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה