תקשורת ומדיה

מחיר התמיכה בישראל נחשף: כמה נזק נגרם למשפיעני הרשת?

אם תמכתם בישראל ברשתות החברתיות - סביר להניח שתספגו קריאות לחרם וירידה בכמות העוקבים. קמפיין חדש שהושק לאחרונה קורא לפגוע לא רק במי שתומך בישראל, אלא גם במי שפשו לא מציג עמדה ברורה בנושא. מי המפורסמים שנכללים ברשימה?
מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום shutterstock)
תמיכה בישראל מעולם לא הייתה פופולרית ברשתות החברתיות, ומפורסמים רבים אשר עשו זאת חטפו ביקורת נוקבת וקריאות לחרם מצד עשרות (ומאות) מיליוני עוקבים פרו פלסטיניים. בחודשים האחרונים מתברר כי נולד טרנד חדש אשר קורא להחרים לא רק את מי שתמך בישראל, אלא גם את מי שפשוט החליט לשתוק בנושא. אז מה משותף בין טיילור סוויפט, דרייק וג'סטין ביבר בהקשר המלחמה ברצועת עזה, וכמה עוקבים איבדה גל גדות לאחר שתמכה בעדן גולן?
נתחיל מהסוף: זמן קצר לפני הופעתה של עדן גולן באירוויזיון במאלמו (וזכייתה במקום החמישי) השחקנית הבינלאומית גל גדות העלתה סרטון בו היא מאחלת הצלחה לנציגה הישראלית, ובעקבות כך נדהמה לגלות כי לא פחות ממיליון משתמשים הסירו ממנה עוקב בחשבון האינסטגרם שלה.
במקביל, חשבונות של פעילי הסברה שפעלו לטובת ישראל נחסמו זמנית מהרשתות החברתיות, והתכנים שלהם קיבלו חשיפה מועטה. אך כעת מתברר כי גם מפורסמים אשר לא נקטו עמדה כלל או בצורה "שלא סיפקה" את המעריצים – חטפו. ברשתות מתנהל קמפיין נגד מפורסמים רבים כמו טיילור סוויפט, ביונסה, ג'סטין ביבר ועוד רבים אחרים אשר לא הציגו עמדה אנטי ישראלית, והמשתמשים קוראים לפגוע בהם. "הגיע הזמן לחסום את כל הסלבס, המשפיענים והעשירים שלא משתמשים במשאבים שלהם כדי לסייע לנזקקים", אמרה יוצרת התוכן @LadyFromTheOutside.
אז האם הקמפיין באמת עזר לטובת המטרה? נתונים ראשונים שפורסמו מראים כי חלק מהכוכבים אכן איבדו עשרות או מאות אלפי עוקבים, אך לא בטוח כי הדבר ישפיע במיוחד על מפורסמים בעלי עשרות ומאות מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות. כמו כן, המהלך נגדם עשוי למשוך גולשים רבים שיעקבו אחרי אותם מפורסמים דווקא בשל העניין סביבם. עם זאת, אין ספק כי מדובר באמירה ברורה – לא הבעתם דעה ברורה? אתם נמצאים על הכוונת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה